Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
klejnus

Wałki pionowe czy poziome

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wałki
klejnus    0

Witam was. Jestem zielony w tym i w kilku innych rzeczach w rolnictwie wiec mam pytania. Jaki typ wałków jest lepszy pionowy czy poziomy i dlaczego? Czy dobrze rozumiem że posów hydrauliczny jest lepszy niz mechaniczny? I ile tonowy rozrzutnik na tandemie pasowałby do ciągnika 80konnego? Pozdrawiam

Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

MECHANIZATOR    156

1) posuw hydrauliczny rzeczywiscie jest lepszy ponieważ materiał (obornik kompost itp) przesuwa sie w stronę adaptera rozrzucającego równomiernie (cały czas ze stałą prędkoscią) a w przypadku posuwu mechanicznego materiał podawany jest nierównomiernie (porcjami) i stad jego niedoskonałość

2) jeśli zależy ci na bardzo dobrej równomierności rozrzutu to najlepszy w tym jest adapter poziomy - ale jest mało ekonomiczny bo rozrzuca na małą szerokość i ma przez to małą wydajność za to adapter pionowy ma większa szerokość roboczą przez co większą wydajność - jesli miał byś wybór i kase to najlepiej kupić rozrzutnik z dwoma bębnami pionowymi

3) co do ciągnika to podaj jaki to ma być ciagnik - moc ciężar itp

^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje

DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

klejnus    0