Skocz do zawartości
emilchaja

MF 698 delikatny dym z odmy silnika

Polecane posty

emilchaja    6

Witam,przed żniwami nabyłem mf 698 cały ten okres ciągnik pracował bez zarzutów(talerzowanie głęboka orka) tz.nie kopci ładnie się wkręca na obroty.W sobotę pod koniec orki stojąc obok ciągnika zauważyłem że z odmy silnika delikatnie wydobywa się dymek. I tu moje pytanie czy jest to rzecz normalna czy świadczy moze o jakiejś usterce np. zużyte pierścienie lub prowadnice zaworów.Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic się nie popsuło.Pewnie ma parę set motogodzin i zaczyna kopcić.Jak będzie ostro kopcił będzie słabszy to kapitałka silnika się należy. Nie masz się czym martwić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    63

Kapie olej z odmy? Gdyby dawało prawie jak z rury wydechowej to możesz się martwić, a tak to naturalne zjawisko, możesz na wszelki wypadek sprawdzić luzy za zaworach może wydechowe zawory mają mały luz, a jesli nie ubywa oleju to jest OK :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    6

Ferdek07 olej z odmy nie kapie i oleju z silnika też nie ubywa, luz na zaworach wydechowych sprawdzę tylko nie wiem jaki powinien być ?tak jak w mf 255 0.30mm? jeśli ktoś wie jaki ma być w mf 698 to niech napisze.Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
congo    0

Luz na zaworach powinien być taki: 0,3mm na zimnym a 0,25mm na ciepłym na wdechu i wydechu. (Dla silnika A4.318)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    9

a jezeli kapie z odmy i oleju ubywa to co wtedy?? jakie moga byc przyczyny? Dodam ze ciagnik nie kopci pod obciazeniem az sam sie dziwie jedynie troche przy dodaniu gazu ale to chyba normalne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kaseton
      Witam zmieniałem w fergusonie  tarcze od sprzęgła multipower. Były tam włożone 4 przekładki sprzęgła i 3 tarcze sprzęgłowe. Po złożeniu sprzęgło np. na 1 biegu działa, ale już pod lekkim obciążeniem nie ciągnie. Pierścienie utrzymujące ciśnienie są nowe, ciśnienie oleju jest. W katalogu jest pokazane, że są 3 przekładki sprzęgła i 3 tarcze ale po złożeniu na 3 wszystko tam było luźne. Czy to może być przyczyną że dalismy spowrotem te 4 przekładki,  przed wymianą było dobrze ale tarcze były już całkiem żużyte i  pod większym obciązenie też już nie ciągło.
    • Przez Alamo
      Witam,jaka może być przyczyna braku wstecznego biegu.Przez pewien czas zanim to się stało ze skrzyni wydobywał się hałas.Bieg czasami się odnajdzie,jak dźwignią się poszuka,i tak za każdym razem gdy chce go wrzucić.Pozatym wszystkie biegi działają sprawnie.Wsteczny jest oddzielnie od reszty,na dzwigni reduktora.
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

    • Przez szymi4512
      Witam. Chcialbym przeprowadzic w swoim MF 255 remont silnika, gdyz bierze juz za duzo oleju. Ma ponad 10tys mtg. Czy ktos przeprowadzał juz remont w swoim MF, jakie czesci wymienic bo znajomy mówil zeby wymienic tloki i pierscienie bo cylindry jak sie wymieni to juz koniec, bo takie fatalne czesci robią.. ile w tym prawdy? Jakiej firmy czesci zamówic?
      Z gory dzieki i pozdro;)
    • Przez Carpinus
      Dwadzieścia pięć motogodzin temu traktor przeszedł remont kompletny silnika,
       
      pytanie brzmi czy po takim remoncie powinien kapać olej z odmy silnika bo mechanik twierdzi że do 100 Mth. powinien się dotrzeć i po następnej wymianie oleju już nie będzie leciało.
       
      coś mi się wydaje, że kręci 
       
      Olej wiem że kapie bo na rurkę z odmy, która wychodzi z silnika Perkinsa 4 cyl. założyłem butelkę by nie kapało mi po kostce.(a przy okazji sprawdzam ile wykapało na razie około 150 ml. tak na oko na te 25 mth. traktor jakoś ciężko nie pracuje bo odśnieżał 5 cm. śnieg na parkingu) 
      Patrzyłem na stanie na bagnecie i oleju nie ubywa( olej z odmy ten skapujący czarny jak smoła a w silniku na bagnecie przezroczysty)
      Proszę o pomoc i sugestie. 
×