Polecane posty

seweryn20    825

Zlej olej i zobacz przez okienka w dole skrzyni. Może coś wyczaisz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ranger97    1

Witam, jestem nowy na forum i przepraszam jeżeli to niewłaściwy dział.

Pisze z problemem, a mianowicie: jadę szosą, zjeżdżam na pole, zmieniam biegi normalnie i nagle....dźwignia zmiany biegów się blokuje i ani drgnie. Nie chce zmienić położenia. Nie ma reguły miedzy którymi biegami się blokuje - to różnie. Przeczytałem dość dużo na ten temat w internecie ale żaden z artykułów mojej wiedzy nie dopełnił. Proszę Was o pomoc. 

Jest jakiś sposób na szybkie uporanie się z problemem? Czy ma jakieś znaczenie między którymi biegami się blokuje?

 

 

 

Połączyłem. A Ty zarobiłeś ostrzeżenie, pkt. 1.2.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy blokuje ci się jak zmieniasz między np 3 a 4   może to być wina wodzików i palca wybieraka   :ph34r:


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55diego55    35

witam gdyż nie nalazłem w innych postach pomocnych odpowiedzi chce by ten był pisany z sensem i był pomocny innym.

 

temat chcę poświecić remontowi skrzyni biegów. Mój URSUS C-360 od narodzin w fabryce (1986) nie miał remontowanej skrzyni biegów. Dochodzą z niej różne odgłosy oraz wycia itp... (na biegach 2,3, pod obciążeniem słychać nie równe stuki raz częściej innym razem raz na jakiś czas coś puknie), przy pracy wom coś wyje czasem huczy bardziej przy wyższych obrotach, gdy przejeżdżam po tak zwanej wysepce która leży na ulicach by zmniejszyć prędkość, lub podobnym wzniesieniu przejazdach przez bruzdę na polu i miedzę jest

dosyć głośne i charakterystyczne puknięcie tak jak by wszystkie tryby w skrzyni nagle podskoczyły. W zeszłym roku przeprowadziłem generalny remont tylnego mostu wymieniłem wszystkie łożyska sworznie i satelity na mechanizmie różnicowym oraz sprzęgło, teraz chce jeszcze zmienić koło talerzowe na tzw. skośny ząb.

 

nie rozbierałem jeszcze skrzyni biegów w C-360 nie wiem od której strony zacząć i jak wyciągać ze skrzyni wszystkie wałki i tryby oraz jak i w którą stronę wybijać łożyska. niezbędne narzędzia posiadam oraz wózek do rozpoławiania ciągnika. posiadam katalog części (literaturę od tego ciągnika) ale mało wyraźne są tam rysunki

 

moje pytanie brzmi jak krok po kroku rozebrać skrzynie wymieniać tryby łożyska i wałki oraz składać ją krok po kroku. jestem przygotowany nawet na wymianę całego środka skrzyni

 

(całą swoją pracę udokumentuje zdjęciami by strwoży jakąś pomoc dla innych użytkowników)

post-98468-0-94652100-1443378760_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Posiadam instrukcję napraw C-360 krok po kroku


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

masz ściągacz do łożysk w skrzyni??? generalnie to proste jest ale skrzynie całą musisz mieć wyciągniętą i zaczynasz od dekla i wodzików. ja robiłem sobie zdjęcia


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55diego55    35

masz ściągacz do łożysk w skrzyni??? generalnie to proste jest ale skrzynie całą musisz mieć wyciągniętą i zaczynasz od dekla i wodzików. ja robiłem sobie zdjęcia

 

czyli mam rozpołowić silnik - skrzynia , skrzynia - tylny most   ( zdjąć górną pokrywę w celu wyjęcia wodzików) a plecak zdejmować do czegoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A czemu od razu ataku nie wymieniłeś  jak była okazja? rozebrałeś cały kosz a  nie wymieniłeś 2 kół zębatych.U mnie jest jakby coś dzwoniło lub jak coś drżało w środku ale na każdym biegu to się dzieje i z górki cisza wiem że to tylny most.Co do twojego problemu może być któreś łożysko.Cieżko trochę stwierdzić co dokładnie jest przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

no musisz zdjąć plecak bo wodzik od pompy musisz odbezpieczyc z widelek. potem jak dobrze pamiętam odkrecasz obudowy łożysk od strony silnika


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Żeby dostać się do samej skrzyni nie trzeba odkręcać plecaka. Wodzik od pompy i wałka zostaje w obudowie tylnego mostu. Połowisz na sprzęgle, silnikiem najlepiej odjechać na "rurze", pod skrzynię wózek. Nie zapomnij podłożyć pod tylny zaczep pieńka żeby ci tylny most nie fiknął do tyłu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55diego55    35

A czemu od razu ataku nie wymieniłeś  jak była okazja? rozebrałeś cały kosz a  nie wymieniłeś 2 kół zębatych.U mnie jest jakby coś dzwoniło lub jak coś drżało w środku ale na każdym biegu to się dzieje i z górki cisza wiem że to tylny most.Co do twojego problemu może być któreś łożysko.Cieżko trochę stwierdzić co dokładnie jest przyczyną

 

nie wymieniłem bo troszkę złotówek zabrakło :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Zdejmij plecak,w moście znajduje się wodzik na pompie,jak nie zdejmiesz to będziesz miał tylko niepotrzebny problem z wiszącą metrową listwą która jest długa przez całą skrzynięi.Rozkręcisz od mostu śruby i skrz.zejdzie,nic więcej nie trzyma.skrzynia na stół,zdejmiesz górną pokrywę,wszystkie listwy razem do góry jedną ręką lekko wyjdą,zepnij je taśmą lub ułóż zebyś pamiętał.Przypatrz się po zdjęciu gdzie były.Odkręć pokrywę przednią,zobacz w skrzynię,3 imbusy wykręć,wałki sprzęgłowe,uważaj jak sciągasz,najprawdopodobniej . masz nowego typu skrzynię,czyli jak zdejmiesz na raz dwa wałki rozsypią się łożys,igiełkowe (łoż bez koszyka jak w starym typie)trzymaj wewnętrzny wałek i ściągaj wpierw zew.tj.II stopnia,rurowy" a jak wypadną to nic,pozbierasz z dna skrz.Ja na karton kładłem tryby w kolejności,do tego,wszystkie dystansy,zabezp. w kolejności jak lecą....... wkładałem na drewniany wałek dla pewności,miałem też pod ręką katalog części.Dolny rząd trybów na wałku rurowym skręcony pierścieniem z obu stron skrz.....rozkręc od silnika,wybijaj do tyłu,i jak wyżej,po kolei,sciągaj i układaj na pręt.Wymień dystansy na nowe.

 

 

A pozatym po zdjęciu plecaka będziesz mógł zdystansować atak koła tależowego,czy tam wymienić.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

tak jak wyżej skrzynie musisz calkowicie wyciagnac i plecek MUSISZ ściągnąc bo jak masz wózek to się nie wyrobisz z listwą od wodzików uda się ale ja przez to lekko go ugiałem bo go nie zdemontowałem. Walki do tyłu. jak sa od nowosci to wyjda lekko jak bylo grzebane to bedziesz sie musial naszarpac. :D ja du wyjęcia wałka dolnego użyłem pręta gwintowanego, wlożyłem przez wałek na końcu duza podkładka i śruba i z drugiej strony zalożyłem belkę od podnosnika i kręciłem :D nie masz sie co martwić że coś pomylisz bo tam nie za berdzo jest mozliwość blędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Ja wyjeżdżałem skrzynią na wózku bez demontażu plecaka, tak samo robił ostatnio u mnie mechanik. Jak nie ma potrzeby zaglądać do tylnego mostu to szkoda zdrowia żeby się szarpać z plecakiem....

Edytowano przez lukejro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam
3 pytania
1. Czy komplet Wałek główny i wałek sprzęgłowy 1stop. nowego typu(z łożyskiem z igielek)- jest zamienny z takimi częściami starego typu(z łożyskiem igielkowym K28x33x13, tz.czy będzie pasował do skrzyno biegów U-4011?
2. Czy prawdą jest że łożysko z igielek(występujące w walkach nowego typu)jest trwalsze/ mocniejsze od tego z koszyczkiem -K28x33x13?
3. Czy ktoś naprawił wałek główny starego typu przez stoczenie czopa w łożyska K28x33x13, tak żeby założyć zamoast tego łożyska igiełki 4x23,8(takoe jak w nowym typie?
Igiełki są o 3 mm.grubsze niż łożysko K28x33.. i conieco można by stoczyć(jeżeli czop jest niewiele wyrobiony). Pytanie czy bedzie to trzymać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Wałki będą pasowały tylko musisz wymienić jeszcze wałek ataku albo stoczyć go pod łożysko nowego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil22798    0

ej a mam pytanie  Ta wajcha na dole obok wylaczania walka ta co zmienia sie biegi to ma 3 tryby ??? tam na samą gore to sa drogowe tak ?? a o jeden w dól ? i kolejny w dol ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
-U-R-S-U-S-    69

Wcisnij sprzęgło i przełącz, nic się nie stanie, a przynajmniej się dowiesz, one służą do przełączania, reduktora szosa-luz-teren.

Edytowano przez -U-R-S-U-S-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Czy tańszy olej przekładniowy Hipol 6 z pewnego sklepu który kosztuje 203 złote za 30 litrową bańkę to dobre kupno?

Mam nadzieję że podnośnik będzie podnosił,

ale  sprzedawca mówi że po co przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

jak traktor nie uzywany w zimie to tak  wazne zeby pisało gl-4,5,6 :D

Edytowano przez mati8991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Czy mam wlać tylko  25 litrów , moja okolica jest górzysta ale ja mam pola praktycznie równe bez pochyłków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

 Będę wlewać 27litrów a 3 na zwolnice.

 

A sprawdzałem w c330 to jest olej po kreskę minimalną,  a to jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj