Polecane posty

czesio200    3400

Panowie wracam do sprawy mojego 3p.

tak jak kiedyś pisałem ciągnik zwłaszcza na 4 i 5 biegu przy przyśpieszaniu i pod obciążeniem hałasuje i drży aż.

skrzynia biegów została zrobiona nowe wałki zębatki itp części były kładzone najlepsze jakie mieli w sklepie nie chinole.

atak został założony "skośny" firmy Korurs

i ciągnik dalej tak robi.

dziś rozebraliśmy mechanizm różnicowy satelity te sprawy wszystko w idealnym stanie

no to zostały zwolnice obie przejżane wszystkie zęby bardzo ładne łożyska w porządku

już nie mam pomysłu na ten ciągnik co byście doradzili?????


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Może jakieś łożysko wyrąbane i któryś wałek dostaje wibracji.Wymienialiście wszystkie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

skrzyni ja nie robiłem ale raczej by tego nie przeoczyli dlatego że mieli wywalone wszystko sama obudowa została

a na tyle łożyska są dobre wszystkie (na ataku i w zwolnicach)


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Trzeba by zdjąć pokrywę skrzyni i szukać luzu na wałkach raczej na górnych skoro na 5 biegu też telepie dolny wałek nie pośredniczy w tym biegu.A może jakiś defekt w sprzęgle wywołuje takie drgawki np uszkodzona tarcza lub jakiś banał typu poluzowane śruby w kołach mocujące gwiazdy do obręczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

sprzęgło sprawdzone rozebrane i złożone ustawione ;)

luzu na wałkach to nie będzie bo są nowe. ;) 

na starych wałkach na dolnym jakiś specjalista popodkładał blaszki pod kliny, żeby luzu nie było ;)


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

A z silnikiem wszystko ok? Zbyt wczesny początek wtrysku to też objaw drgawek, twardej pracy silnika zwłaszcza podczas przyspieszania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wszystkie zęby na pół osiach są w porządku a morze za bardzo wyrobione.Miałem w swojej to samo ale wymieniłem pół osie i jest gitara. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

A sprawdź jak pasuje zębatka na pół osiach do dużych kół bo może nie pasują pół osie do kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

A w jakich okolicznościach zaczął się problem po jakiejś naprawie czy nagle czy stopniowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

ciągnik taki już kupiłem. zrobiłem atak nie pomogło, zrobili skrzynie nie pomogło ;)


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

No to trochę utrudnia diagnozę.Miałem kiedyś bardzo podobny objaw w aucie jak dodawałem gazu na 4 lub 5 biegu to trzęsło całą budą uszkodzony był przegub wewnętrzny półosi ale co dolega twojemu 3p nic mi nie przychodzi do głowy.Może załóż nowy temat na AF żeby więcej ludzi zobaczyło może ktoś miał taki problem.I zobacz jeszcze to o czym pisze balcerek jak masz zwolnice w częściach policz zęby ma być 11-56 lub jeśli ktoś kombinował 12-55(stary typ)

Edytowano przez Piotr778

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

zobacze jak mi się będzie chciało to kupie jedną nową półoś i założę. bo już innej opcji nie ma. w jednej zwolnicy był na dnie taki osad jak by bardzo drobniutkie opiłki w drugiej tego nie było. ale zębatki były jak nowe he. jeździć się z tym da bez problemu tylko wpakowane w ciągnik  tyle kasy a coś jeszcze daję się we znaki


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxym    1

Witam mam pytanko mianowicie zrobiłem remont skrzyni biegów swojej c 360, przed remontem strasznie hurgotało na 2 biegu i 2 bieg wyskakiwał i przy ciągnięciu i przy trzymaniu z górki silnikiem.

wymieniłem tryby góra dół od 2 i od 3 biegów. wszystkie łożyska łącznie z igiełkowym, wodzik od 2 i 3 biegu. ogólnie skrzynia wygląda jak nowa, i niestety na 2 biegu dalej hurgocze najbardziej przy 800 obrotach. a z górki jak coś trzymam to cały czas wydaje sie jakby bieg za chwile miał wyskoczyć alb rozwali skrzynię. co to może być. sprawdzałem wszystkie koła są w idealnym stanie nie maja żadnych wyszczerbień, i zazębiają się idealnie na całe zęby. i nie wiem co jest nie tak ?? wałki w skrzyni wyglądały dobrze. co jest nie tak ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasiu84    0

... sprawdzałeś stan wodzików , bezpieczników i wybieraka, może tutaj gdzieś leży przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxym    1

Wybierak jest dobry zaczaski nowe trzymaja ok po ustawieniu. wodzik nowy sprawdzony. Sprawdzilem luz walka glownego na lozysku tym waleczkowym chdzi gora dol okolo 1 mm a tak to bez luzu tryby maja minimalne luzy ledwo wyczowalne. Na tym lozysku by tak bilo i tylko na 2 biegu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Raczej to nie igiełki brzmi jakby inny bieg próbował wskoczyć gdy masz dwujke jakby wodzik słabo trzymał któreś koło i dlatego rzęzi bardziej na niskich obrotach,wysokie obroty bardziej dystansują od siebie stykające koła i jest ciszej.Zobacz też czy dolny wałek i tryby nie mają nadmiernego luzu wzdłużnego.Ja bym zrobił tak. Wbiłbym 2 bieg i zrzucił pokrywę powinno być widać co się z czym styka a nie powinno.

Edytowano przez Piotr778

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr89    48

Jak można założyć wałek z luzem na łożysku ok 1 mm? Myślę że jest to ewidentna przyczyna wadliwej pracy skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Gdyby to był ten luz przyczyną to na trójce i 4 byłoby jeszcze głośniej.Poza tym żeby wyeliminować zupełnie luz musiałby wałek główny i sprzęgłowy zmienić a nie tylko igiełki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Nagrałem filmik. 

http://youtu.be/b-XdUr0wRkY

 

na początku na 3 biegu skrzynia ładnie mruczy a na 2 biegu hurgot od 55 sekundy.

co to może być ??

Niestety mam ten sam problem rok po remoncie  wszystko w skrzyni nowe i taka żeżnia jak u kolegi na 1 i 2 biegu 

zdejmowałem w lecie przed zapieciem do prasy  dekiel skrzyni ,  zadnych luzów nie znalazłem 

ale gdy podniosłem jedno koło i nim kreciłem po wysprzegleniu to po włonczeniu 2   wyraznie koło tego biegu głosno zazebiało  to samo na 1 biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxym    1

spuściłem olej w skrzyni i zdjąłem dekiel skrzyni, zablokowałem wszystkie wodziki i zostawiłem na 2 biegu, zapaliłem i jeździłem okazuje się że wałek główny dostaje wibracji właśnie przy 800 obrotów na 2 biegu tylko nie wiem dlaczego czy to wina nowych trybów skropol czy wina luzu na łożysku wałeczkowym, ciężko to stwierdzić próbowałem przytrzymać przez drewno tryba ale nic to nie dało drgania przenosiło nawet drewno. Masakra jakaś nawet zdjęcie dekla nic nie wyjaśniło. 

 

Jeden mechanik stwierdził że wałek główny na 2 biegu jest podparty trybem w najkrótszym miejscu i i luz na łożysku igiełkowym powoduje drgania przenoszone przez zęby trybów drugiego biegu, dlatego to jest tylko na 2 biegu i tylko na określonych obrotach.

wydaje się to prawdopodobne ???

 

powiedział że wymiana wałka głównego i wałka sprzęgłowego 1 stopnia + nowe igiełki + wymiana sprzęgiełka IV i V + tryb górny od V biegu. + ewentualnie wymiana trybów od 2 i 3 biegu. ??

 

robocizna w ramach gwarancji bo skrzynia świeżo po remoncie - wcześniej nie było wcale 2 biegu zaraz wyskakiwał. 

 

Co doradzicie bo ja coś nie jestem przekonany ???

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj