Polecane posty

prorok    2061

To trudno jak się rozsypie to się będziemy martwić :) Koledzy podali kilka ciekawych patentów jak sobie z tym poradzić więc myślę że nie będzie źle..Pokrywę mam płaską bez oznaczeń. Walki powinny mieć luz góra dół i na boki? Czy powinny być całkiem na sztywno bo coś mi się wydaje ze ten luz jest troszkę za duży...

 

Nie jeśli się dobrze rozumiemy to nie chodzi mi o bezpieczniki wodzików-te śruby wkręcane w pokrywę obok wajch od womu i reduktora.

 

Chodzi mi o kliny( czy jak kto woli kamienie) ttp://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/33072/language/te?osCsid=b7759779a319f9aeb627d286582b88cc na synchronizatorze 4 i 5 biegu.Powypadały i zablokowały 5 bieg że nie szło go za nic wybić. No nic sąsiad zadecydował że wyciągnie je całkiem(szperałem w necie i zdania na ten temat są podzielone) ale chyba lepiej żeby ich wcale nie było niż miały by wypaść w czasie jazdy i wpaść między koła zębate...Wczoraj poskładaliśmy go i biegi wszystkie chodziły jak należy nawet później odśnieżał więc raczej wszystko powinno być ok.Jak go spotkam to się dopytam jak działa.

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Luz powinien być,po skręceniu silnika wałek wejdzie w łożysko które jest w wale korbowym.Jeżeli będą luzy w przód i w tył albo gdy wałki z łatwością opierają się o sworzeń łożyska wyciskowego to jest problem luznych albo wykręconych śrub w skrzyni.

 

Rozumiem,w tym temacie nic nie mogę powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2061

Tak to u mnie wygląda http://www.youtube.com/watch?v=1bn59SLHzo0&feature=youtu.be jeszcze muszę zobaczyć ten luz wzdłużny ale tak czy siak te śruby sprawdzę. Między tymi wałkami jest jakiś uszczelniacz? Tą wkładkę między wałkami kupić nową czy zostawić starą ona ma sobie tak swobodnie wychodzić?

 

Jutro może wreszcie nic mi nie wyskoczy to wreszcie całość rozbiorę i podjadę po części bo pasowało by go zacząć składać...

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

ściągasz łożysko potem ten wałek ściagasz segier jest od strony rozrusznika wyciagasz wałek w stronę padału sprzęgła potem na końcu masz albo 4 albo 6 śrub m8 które trzymają ten cały dekiel odkręcasz je wyciagasz cały dekiel z tuleją i w nim będzie jeden simering drugi będzie w wałku drugiego stopnia zmianiasz te dwa i po problemie a co do tego luzu to już nie pamiętam ale żeby skasować luz wałka pierwszego stopnia musisz rozbebeszać skrzynia ja bym to zostawił bo i tak w kole zamachowym masz łożysko więc on luzów i tak nie będzie takich bardzo miał,

 

zapomniałem jak zwalisz ten dekiel z tuleją co na niej chodzi łożysko to wałek drugiego stopnia powinien ci spokojnie wyjść a w nim jest drugi simering

Edytowano przez rolniku360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Według mnie ten luz na bank jest za duży. Sam uszczelniacz powinien w jakimś stopniu go trzymać. Jeden wałek osadzony jest w igiełkach a drugi w wałeczkowym. powinien być bardziej sztywny.

nie ma wiele roboty żeby to sprawdzić. O skrzyni zaczyna się od strony 71.

http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Zależy czy stary czy nowy typ bo przy nowym sprzęgłowy jest na igiełkach w łączeniu z głównym a ST typ jest na złożeniu igiełkowym na 2 koszykach 28*33*13 tak samo jest w miejscu za uszczelniaczem gdzie przechodzi wałek sprzęgłowy z wałka WOM też są te same złożenia 28*33*13 dwie sztuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Dla mnie wyrobiony wałek 1 stopnia lub brak łożyska igiełkowego lub igiełek lub rozwalone przednie łożysko lub przerobione igiełkowe na tulejkę która się wyrobiła albo piasta wybita łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Wałek lata jak stara k.... że tak powiem he he :) na moje to łożysko 6210N jest już skończone i do tego łożysko igiełkowe bądź jeśli jest nowy typ to igiełki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek277    907

Prorok mówiłeś że coś w skrzyni było słychać? to może to łożsko sie rozleciało albo te śruby sie urwały bo bardzo duży luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

nie pamietam jak to już tam jest ale czy czasem do jego wymiany nie trzeba rozkładać skrzyni a luz i tak będzie mało wyczuwalny bo łożysko w kole będzie go trzymało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2061

Witam

 

Dzięki Panowie za wszystkie rady:)

 

Dzisiaj rozebrałem go już tak jak ma być i okazało się że śruby były dobrze dokręcone ale za to na łożyskach jest straszny luz do tego nie mam igiełek tylko mosiężną tulejkę.W wałku siedzi dobrze ale za to już na wałku w skrzyni lata jak chce.Tą tulejkę można dostać w sklepie czy trzeba będzie toczyć? Jak myślicie to było by przyczyną pukania? Wałki wyglądają ok tak samo jak koła zębate w skrzyni. Łożysko w wale jest w eleganckim stanie.

 

Wieniec zszedł bez większych problemów ale okazało się że od strony silnika też będę musiał wymienić uszczelniacz nie napotkam tam na jakieś niespodzianki?

 

Jutro podjadę po części i może bym to zaczął powoli składać bo wiosna idzie pewnie Wam jeszcze trochę głowę pozawracam :D Jeszcze raz dzięki za pomoc i szybki odzew: ;)


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja tą tulejkę dorabiałem u tokarza.Na ciasno w wałek sprzęgłowy a obraca się na wale od skrzyni robiona z rowkami na przepływ oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Pierwszy raz słyszę by na wałku I stopnia była tulejka hehe ciekawa sprawa :D ,ktoś dorobił,pewnie igiełkowe z pancerzem będzie miało luz,jakbyś z nim spróbował..

 

Tzn na wale głównym? tam jest odrzutnik oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Witam

 

Dzięki Panowie za wszystkie rady:)

 

Dzisiaj rozebrałem go już tak jak ma być i okazało się że śruby były dobrze dokręcone ale za to na łożyskach jest straszny luz do tego nie mam igiełek tylko mosiężną tulejkę.W wałku siedzi dobrze ale za to już na wałku w skrzyni lata jak chce.Tą tulejkę można dostać w sklepie czy trzeba będzie toczyć?

Oryginalnie tulejki napewno nie dostaniesz bo ona oryginalnie nie występuje, ktoś po prostu dorobił tulejkę, chociaż jak długo robię w agromie takich magików jeszcze nie spotkałem :rolleyes: he he.Tylko w ST (starym typie) występują 2 koszyczki igiełek 28*33*13 zabezpieczone takim drutem a w nowym typie igiełki 23szt. a jak zdjąłeś wałek sprzęgłowy to jaki koniec jest na głównym wałku? taki prosty czy taki grzybek? jak grzybek to nowy typ. A jak mówisz o wymianie uszczelniacza na wale tzn. że masz już pokrywę na uszczelniacz i nie martw nie napotkasz się na żadne niespodzianki. Także śmiało do roboty, chociaż pogoda ostatnio jest nie halo bynajmniej u mnie na pomorzu też robiłem skrzynię ale zostało mi jeszcze skręcenie blachówy, tylko że w tej pogodzie to chęci brak :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek277    907

No własnie kto tam wsadził tulejke widocznie wałek był wytarty i ktoś zamiast rozebrać i wymienić wałek to dał tulejke i tulejka zaś wyrobi wałek tam ma być łożystko a nie tulejka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2061

@Balcerek11

 

Czyli bez tokarza się nie obejdzie...szkoda bo znowu ze dwa dni się odwlecze... U mnie w wałku fajnie siedzi ale za to na głównym wałku strasznie lata...

 

@Alamo

 

Właśnie myślałem żeby znowu założyć koszyczki albo same igiełki ale pewnie będzie tak jak mówisz...luz będzie już za duży... Taka tulejka była http://www.fotosik.p...781b1dbaf9.html

 

Tak na wale głównym bo się tamtędy olej wydobywał a jak mam już tyle rozebrane to i to by wymienić...

 

 

@Ursus55

 

Czyli w takim razie pewnie się bez tokarza ponownie nie obejdzie,bo na razie nie będę całej skrzyni rozbebeszał żeby wymienić ten wałek.... Wałek jest taki http://www.fotosik.p...d212e95113.html widać że już swoje przeszedł i raczej nie ma innej drogi jak dotoczenie tulejki.

 

Pokrywka jest http://www.fotosik.p...268af1f8fb.html później ten odrzutnik muszę jakoś ustawić czy tylko wciskam go i święto?

 

U mnie też pogoda nie za bardzo ale może to i lepiej bo go sobie na spokojnie poskładam... :)

 

@Krzysiek277

 

Teraz to już nic nie poradzę..ja na ten stan rzeczy wpływu nie miałem.Wałek jest już trochę zmordowany ale na razie najwyżej dorobię tą tulejkę żeby całej skrzyni nie rozbierać..

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Masz stary typ wałka, a jak wygląda wałek główny pod tą tulejką? jest już wyrobiony czy jest ok? bo jeśli główny (tzw. choinka) jest w porządku to wystarczy że zmienisz wałek sprzęgłowy i łożyska igiełkowe koszt ok. 130zł i po problemie i skrzyni też nie będziesz musiał rozgrzebywać. Jeśli chodzi o pokrywę to ze zdjęcia wygląda jednak na odrzutnik wystarczy jak ją odkręcisz (spuść olej) nałożycz odrzutnik na wał i skręcisz pokrywę jeśli chodzi o ustawianie szczelinomierzem to mija się z celem bo i tak nie ma tam za wielkiego pola manewru, a skręcając śrubami pokryra i tak dojdzie na swoje miejsce. Chyba że chcesz zmienić też pokrywę na uszczelniacz to w przyszłości przy wymianie pierścienia nie będziesz musiał odkręcać pokrywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Wymiana wałka głównego to kawał roboty,tył ciągnika trzeba rozjechać a z takim problemem tego się nie robi.Idz do sklepu weż wałek I stopnia oraz zmierz wałek główny,może łożysko się nada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Skoro tulejka była wstawiona to na pewno któryś z wałków jest walnięty tylko który niech kolega @prorok sprawdzi wałki co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja po pomiarach wałka w skrzyni jeżeli jest zbyt wydarty to stosuję tulejkę.A le tu powinny wydać łożyska igiełkowe.Najlepiej zrobić pomiar i zmierzyć nowy wałek i wymienić wałek sprzęgłowy.Tak jak kolega ursus55 wcześniej opisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2061

Ta cała tulejka w wałku sprzęgłowym ładnie siedzi ale jak się ją założy na wałek główny w skrzyni to cała lata.Obawiam się że te koszyczki nie zdadzą egzaminu bo będzie duży luz.Z resztą pewnie jak by się dało to by je założyli a nie kombinowali raczej z tulejką...

Na wałku głównym(tym w skrzyni) czuć pod palcem rowki pewnie skróciło by to bardzo żywotność tych łożysk(wałeczków) W sklepie też mi mówili że jak już ktoś dał tulejkę to musiał być spory luz i trzeba by sobie było wałek zafundować ale to jest strasznie dużo roboty i do tego na pewno wyjdzie sporo części do wymiany( zawsze tak jest) i dla tego chciał bym tego uniknąć...

 

Mimo wszystko i tak sporo taniej wyjdzie dotoczyć ta tulejkę... a jak bym kiedyś skrzynię remontował to od razu powymieniał bym wałki.

 

No nic dzięki Panowie jeszcze wieczorkiem pomierzę co i jak..ale ten w skrzyni patrząc gołym okiem jest wymęczony...

 

EDIT

 

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanko.Ta tulejka ma być wbita na ciasno w wałek sprzęgłowy a ma się obracać na wałku w skrzyni? Bo ta moja się i na jednym i na drugim obracała.Ma być długa na cały ten wałek? bo ta moja była troszkę krótsza..

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    2

@prorok chyba mamy ten sam problem tez mam juz tam tulejke do toczonom ale dalej cos puka i tylko pod obciazeniem a najgorzej jak jeszcze trzeba pod gore ciagnac to dos konkretnie wali, ostatnio mialem odkrecona pokrywe z góry żadnego luzu nowe wodziki a dalej to samo.

powodzenia przy skrecaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Musi być ciasno w wałku sprzęgłowym.

 

Ja bym próbował pokąbinować jeszcze z łożyskiem.Skoro to stary typ to łożyska igiełkowe były rozłożone na pancerzu co parę minimetrów i zapewne są cieńsze od łożysk igiełkowych typu nowego więc kupił bym dwa starego typu rozebrał je i ułożył na gęsto,myślę że powinno być oki.

 

lukash0 przy tulejce jest większe tarcie materiału,szybciej to się zużywa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Skrzynie którą kupiliśmy od ludzi którzy kroją ciągniki na części też był chory patent na ''tulejkę'' w dodatku ktoś próbował szlifierka kątową ''polerować wałek'' :lol: , jest to jakiś sposób ale gdy ciągnik pójdzie w ciężko robotę różnie to może być. To takie odwlekanie remontu z różnym skutkiem, najgorzej gdy odkręci się oprawa łożyska przykręcana do skrzyni na śruby m 8.


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj