Szulik

Zetor 8045- przedni napęd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Szulik    0

Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Trzeba wymienić tarczki w sprzęgle, bo są na pewno zużyte. Koszt nie więcej jak 200zł. Nie trzeba rozkręcać przedniego napędu, wystarczy wjechać ciągnikiem(tylnym lewym kołem) na drewniany klocek i rozebrać sprzęgło od przedniego napędu, wyjąć tarczki i wymienić na nowe.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Ja w moich 16245 juz tez tak mialem. W moim przypadku to nie były tarczki tylko zawalony filtr olejowy. W moich zetorach jest on od strony komina pod schodami (ty pewnie tez tam bedziesz miec)

Wyczysc go i zobaczysz co bedzie bo ja tak mialem w obydwoch i po wyczyszczeniu napęd ciągnie jak powinien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szulik    0

Wielkie dzięki za pomoc.Faktycznie tarczki były w lichym stanie ,przy trzech nie było wcale ząbków,a na pozostałych tylko troche wystawały i wkoncu też by ich nie było.Przy okazji wyczyściłem też filtry,było troche syfu na nich.I teraz ciągniczek chodzi ok,nawet tak jakby mu mocy troche przybyło.Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Ja mam podobny problem. Do końca prac jesiennych wszsytko chodziło ok, a teraz po odpaleniu okazało sie, że nie chodzi napęd oraz zółw-zając. Pierwsze co zrobiłem dolałem oleju oraz wymieniłem filtry ale nic to nie pomogło. Nie chce mi się wieżyć, że siadła pompka bo jak zostawiałem ciągnik na zime w stodole to chodziło wszystko. Napęd nigdy nie przerywał i zółw-zając chodził bardzo dobrze. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo inaczej czeka mnie rozpoławianie zetorka. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

To przy okazji jak już bedę zmuszony rozpoławiać ciągnik to na co zwrócic jeszcze uwage by potem przy pracach polowych już mnie nic nie zaskoczyło ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

ja bym posprawdzał frezy na napędzie pompy podnośnika, co do mikro to może jeszcze łącznik gumowy na zasilaniu,a sprawdzałeś ciśnienie z tyłu na wałku.Sprzęgła nie musisz rozkręcać,samą pośrednią odkręć i rozjeć z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić mikropompke musisz rozpołowić ciągnik między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią i musisz też wyjąć pompe od wspomagania bo inaczej nie wyciągniesz mikropompki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Dzięki za rade, po niedzieli biore się za to i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jaki olej masz w skrzyni? U mnie na hipolu też były problemy zimą z napędem i zającem, jak się olej trochę rozgrzał to wszystko było ok. Po prostu na mrozie tak zgęstniał, że pompa nie miała siły go zassać. Teraz na agrolu wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Już jakiś czas się zbieram, żeby się spytać dlaczego gdy ciągnik jest zimny nie działa mi przedni napęd, a tu wina hipolu, no właściwie myślałem o tym. a ile wchodzi oleju do skrzyni 8045, jakby tak przyszło wymienić i ile kosztuje litr np. tego agrolu.

 

Jeszcze miałem latem jeden problem z przednim napędem, mianowicie gdy odpaliłem zimny ciągnik to napęd działał ok do momentu zgaszenia, bo gdy ciągnik pochodził trochę czasu i się nagrzał, następnie go zgasiłem, odpalam za 5 minut i przedni napęd nie działa. Jeżeli dłużej jechałem na jakimś biegu to w pewnym momencie się załączył i wyrywało wtedy ciągnik ostro do przodu. Jak zmieniłem bieg to znowu napęd nie działał i przy dłuższej jeździe na danym biegu znowu się włączał. Dopiero po ok 30 minutach od odpalenia ciepłego ciągnika mu przechodziło. Dlatego przy większej robocie nie gasiłem go cały dzień i wtedy działało wszystko ok, problem tylko pojawiał się przy odpaleniu rozgrzanego ciągnika.

 

Wymieniłem na jesieni idąc za waszą radą ten filtr pod schodkami, oprócz niego mam jeszcze obok drugi, rozkręcany z wkładem. Niestety takiego wkładu nawet w sklepie z częściami do zetorów nie widzieli na oczy, więc tylko wymyłem w ropie i wsadziłem z powrotem. Jest tam jeszcze pod schodkami 3 filtr, taki ukośny z dekielkiem on jest we wszystkich ciągnikach z tej serii i na dole jest śruba którą podobno spuszcza się wszystkie syfy które się tam zbiorą, niestety nie mogę jej w żaden sposób odkręcić, nawet przez rurkę nie chce drgnąć, a nie chce urwać tam czegoś. Ale filtry nie były jakoś mocno zabrudzone. Więc pewnie te problemy z napędem nie były ich winą, co według was może być jeszcze przyczyną?

dzięki za wszelką pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

To masz słabo zaopatrzone sklepy i nie obeznanych sprzedawców u nas właśnie wczoraj ojciec kupił ten wkład bez problemu mieli na stanie ;[ mógł byś zrobić fotkę tego 3 filtra co pisałeś o nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Witam, Pytanie odnośnie włącznika przedniego napędu, mianowicie napęd został załączony, po czym kiedy wcisnąłem guzik żeby sie wyłączył to zero reakcji, cały czas napęd jest włączony i nie ma możliwości go wyłączyć, problem może leżeć w lince która go załącza czy cos innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ma3ciej    3

Witam. Kupiłem Zetora 8045 z 83r z przednim napędem. Problem polega na tym że ciągnik ciągnie na oba koła równocześnie . Tak jak by miał blokadę a przecież ciągniki z tego rocznika nie miały blokady przedniego napędu. Oba koła ciągną cały czas i są problemy z skrętem ponieważ promień skrętu znaczniemsie wydłużył na szczęście na razie nic nie stuka przy skręcie. Co waszym zdaniem może być nie tak i co rozbierać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez toreto
      Witam, wymieniłem końcówki drążka bo miały luzy i teraz jak powinna być ustawiona zbieżność ? Z przodu mam w tej chwili 142cm a z tyłu 143.5cm mierząc na wysokości osi z przodu i z tyłu felgi, opony mam trochę ścięte patrząc od przodu z lewej od środka a z prawej też z lewej od środka. Prosze o pomoc 
    • Przez vailus
      Witam. Zauważyłem wyciek oleju w zetorze crystal 8045 z wału przedniego napędu w miejscu gdzie wchodzi wał do przedniego mostu. Chciałem się zapytać, gdyż nie posiadam schematu przedniego napędu, czy tam znajduje się jakiś simering czy jak to jest uszczelnione i jak zabrać się do tej wymiany? Wystarczy odkręcić tą flansze i obudowę i dojdzie się do tego uszczelnienia czy jest coś więcej do rozbierania? Przewertowałem kilka filmików i na większości jest tylko objaśnione jak jest rozbierana przystawka przy skrzyni, jeśli ktoś by jakiś filmik podsunął byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
    • Przez micspi
      Witam, mam problem z przednim mostem w zetorze 8145. Mianowicie gdy jadę i skręcam w lewa stronę coś mi mocno ( głośno) strzela. Czuć drgania na kierownicy. Przy skręcie w prawą stronę tego problemu nie ma. Gdy włączę przedni napęd jest ok, nic nie strzela. Rozebrałem przód i tam znajduję się ta automatyczna blokada w której wymieniłem sprężyny na nowe. Niewiele to pomogło. Czy ktoś miał podobny problem??? Przy pracy z turem bardzo to przeszkadza.  
    • Przez Marekjd5090R
      Witam mam problem z wyłączeniem przedniej osi stało się to po wczorajszej orce nowego kawałka przód załączył się i nie mogę go rozłożyć linka nowa wogóle nie reaguje z 4milimetry podniosła się do góry i  nie mogę jej wcisnąć w przystawce założone są tak zwane kleszcze po zgaszeniu ciągnika po jakieś godzinie napęd puszcza i można nim letko kręcić ale gdy ciągnik zostanie odpalony problem wraca z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez janek884
      Witam,
      Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).
      Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.
      Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj