Polecane posty

kat181    5

Witam,

 

Tydzień temu odebrałem mojego nowego Zetora Forterrę 105. dziś rozejrzałem się dokładnie wewnątrz kabiny i na tabliczce znamieniowej było napisane że kabina jest przeznaczona do montarzu na następujących typach ciągników:

 

ZETOR FORTERRA 95 105 115 125

ZETOR FORTERRA POWER 95 105 115 125

ZETOR FORTERRA POWER 125-6C 135-6C 145-6C

 

Słyszeliście może coś więcej na temat nowych modeli zetora.

 

Pozdrawiam Karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Te modele mają wyjść w przyszłym roku i będą miały elektrohydrauliczny rewers(bez użycia sprzęgła).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

Ciekawi mnie jak beda wygladaly te 6-cylindrowe ciagniki :) trzeba w takim razie poczekac :)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

ja bylem ostatnio w Agromie olsztyn i widzialem proxime z elektrochydraulicznym rewersem przynajmniej tak mnie zapewniano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie tak jak u poprzednika jest wzmianka o 12741 ale przecież nie było mowy nawet o takim modelu chyba że jestem niedouczony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

To jest poprostu amerykańska wersja 11441. Mają tam inną symbolikę: 9741 10741 11741 12741 13241.

 

A ja znalazłem takie cuś o nowej forterce:

Forterra Power M2011

tractor innovation represents innovation of four-cylinder engines

with a performance of 66, 74, 81 and 90 kW and six-cylinder

engines with a performance of 90, 95 and 105 kW, which have a

laminated reversal clutch with the control under load, reinforced

torsional moment multiplier, innovated output shaft clutch, reinforced

5-level gear box and innovated design.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

No, ciekawe skrzynka pięciobiegowa!

 

Na razie to w moim mi się tylko jedna rzecz nie widzi -> brak rewersu na czwartym biegu, już kilka razy mi się zdarzyło ze chciałem włączyć wsteczny na 4 polowej a mam ciągnik tydzień. Moim zdaniem to bardzo upośledza ten ciągnik a pasowało by mi orać właśnie na tym biegu :) i jak chcę wycofać to dwie dźwignie muszę przestawiać.

 

Jeżeli chodzi o wygląd nowej Forterry to mam nadzieję że nie przekombinują tak jak z Proksimą, te stare Proksimy były po prostu idealne a teraz wyglądają jak "Made in China". Może i w ciągniku nie jest wygląd najważniejszy ale ja Forterrę wybrałem min. dlatego że zawsze mi się podobała :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Mają jeszcze pozmieniać trochę w kabinie, i wprowadzić silniki z 4 zaworami na cylinder. Nie wiem czy wiecie ale rewers elektrohydrauliczny powstał w kooperacji z firmami włoską Graziano(komplet sprzęgiełek) i niemiecką Nordgren (elektronika sterująca)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

rewers elektrohydrauliczny powstał w kooperacji z firmami włoską Graziano(komplet sprzęgiełek) i niemiecką Nordgren (elektronika sterująca)

ciekawe kto to bedzie serwisowal ,jak sie cos popsuje taka mieszanka to czasami duzy proglem dla serwisu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Dokładnie, ale to dobrze ze firma Zetor (z jej serwisem tez różnie bywa..) nie umyła rąk tylko wymieniła we wszystkich modelach Proximy power te nowe skrzynie, bo jak znam życie to co niektóre firmy wypuściły bubel i się do tego nie przyznają np. firma BOSCH która wypuściła w latach 90tych wadliwe pompy do Opla 2,5 dieseli BMW 2,5tds ludzie do dziś bujają się w tych modelach z tymi wadliwymi pompami....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

może nie wiecie ale rewers elektrohydrauliczny jest z sprzęgłem !! dopiero elektryczny jest bez sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Rewers elektrohydrauliczny to jest wsumie to samo co elektryczny.

Bo chodzi w tym o to że sprzęgło jest sterowane hydraulicznie za pomocą elektrozaworów.

I w jednym i drugim przypadku nie trzeba samemu wciskać sprzęgła.

Bo nie spotkałem się z rewersem elektrohydraulicznym, przy którym trzeba by było samemu wciskać sprzęgło :)

W rewersie mechanicznym to tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

cała seria MF 61xx miała w opcji rewers elektrohydrauliczny z sprzęgłem z wajchą zmiany biegów przy kierownicy a w standardzie mechaniczny i tez oczywiście z sprzęgłem dopiero późniejsze modele miały rewers elektryczny bez sprzęgła i elektrohydrauliczny to nie to samo co elektryczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

wszystkie modele MFa z serii 61xx ze szkrzynia Dynashift mialy rewers elektrohydrauliczny bez sprzegla z dzwignia przy kierownicy a ze sprzeglem to raczej mialy modele (z tej samej serii) ze skrzynia Powershift gdzie dzwignia rewersu byla przy dzwigni od zmiany przelozen. tak samo bylo w modelach z serii 3xxx powyzej 94 roku tyle ze te modele nie mialy rewersu przy kierownicy bo tam znajdowala sie dzwignia od polbiegow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

cała seria MF 61xx miała w opcji rewers elektrohydrauliczny z sprzęgłem z wajchą zmiany biegów przy kierownicy a w standardzie mechaniczny i tez oczywiście z sprzęgłem dopiero późniejsze modele miały rewers elektryczny bez sprzęgła i elektrohydrauliczny to nie to samo co elektryczny

 

To powiedz co jest elementem wykonawczym w takim "innym" rewersie elektrycznym?

Dla mnie to że się nazywa bez sprzęgła nie oznacza że go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

oczywiscie w kazdym ciagniku jest sprzeglo, nawet w Fendtcie Vario gdzie jest ono zbedne no chyba ze trzeba sie gwaltownie zatrzymac. koledze chodzilo o przelacznie rewersu bez sprzegla. poprostu rewers elektrohydrauliczny dzila tak ze elektrozawory przepuszczaja olej do sprzegla i do przekladni (przy czym nie trzeba wciskac sprzegla) i tam samoczynnie przelaczja sie tryby. ja osobiscie nigdy nie slyszalem o rewersie elektrycznym. wpiszcie sobie w googlach "rewers elektryczny", nic nie znajdziecie zwiazanego z ciagnikami bo wystarczy pomyslec logicznie, co przy sprzegle zdziala sama elektryka?? bez hydrauliki sie nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25
wszystkie modele MFa z serii 61xx ze szkrzynia Dynashift mialy rewers elektrohydrauliczny bez sprzegla z dzwignia przy kierownicy a ze sprzęgłem to raczej mialy modele (z tej samej serii) ze skrzynia Powershift gdzie dzwignia rewersu byla przy dźwigni od zmiany przelozen. tak samo bylo w modelach z serii 3xxx powyzej 94 roku tyle ze te modele nie mialy rewersu przy kierownicy bo tam znajdowala sie dzwignia od polbiegow.
co Ty siejesz za teorię zobacz sobie zdjęcia na np. allegro że niektóre MF z serii 61xx mają rewers mechaniczny.mój przykład rewersu mechanicznego a po 2 jak zmienisz u mnie kierunek jazdy bez sprzęgła to kontrolki wyją i ciągnik nie zmieni kierunku jazdy dopiero z sprzęgłem sam wychamuje i zaświeci się np kontrolka jazdy do tyłu i puszczam sprzęgło i jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

przeczytaj prosze jeszcze raz moja wypowiedz :) na tych zdjeciach widac ze rewers znajduje sie z prawej strony i wlasnie w tych modelach z dzwignia po prawej stronie trzeba wcisnac sprzeglo. w tym ciagniku jest jakas imma skrzynia (moze Powershift, moze jakas inna) napewno nie Dynashift bo w Dynashift rewers jest bez sprzegla i w modelach 61xx znajduje sie przy kierownicy a w modelach 3xxx z prawej strony. na jednym zdjeciu widac w tym MFie dzwignie od polbiegow pod kierownica, to jest chyba Powershift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

to jest na pewno dynashift bo sam ma taki ciągnik to wiem chyba nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

wszystkie MF 6160 nie mialy skrzyni Dynashift, co nie?? ale dobra mniejsza z tym, moze i ma Dynashift ale wtedy powinien miec rewers bez sprzegla. MASSEY FERGUSON 6150 (749479284) - Aukcje internetowe Allegro ten ma rewers przy kierownicy. MASSEY FERGUSON 6180 (741494383) - Aukcje internetowe Allegro Dynashift z rewersem przy kierownicy Ciągnik rolniczy MASSEY FERGUSON 6180 125KM KLIMA `97, 1997r., 125KM - otoMoto nastepny. moze nie wszystkie modele tak mialy. moze rewers przy kierownicy byl tylko wyposazeniem dodatkowym ale jednak jest on bez sprzegla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj