Zaloguj się, aby obserwować  
Azazello

Zwiększenie udzwogu podnośnika w ciągniku John Deere 6230

Polecane posty

Azazello    0

Witam. Mam pytanie czy jest sposób na zwiększenie udźwigu podnośnika w ciągniku John Deere seria 6230.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Jesli sie da to tylko przez komputer :)


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

a to moze zmienisz to jakos mechanicznie? przeciez ten ciagnik jest juz na komputerze to raczej elektronika tam rządzi


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Komputer raczej odpada, ja postawił bym raczej na podkręcenie zaworu bezpieczeństwa czy coś w tym stylu.

 

Najlepiej zadzwonić do serwisu i powinni wiedzieć.

Jakiej maszyny nie może podnieść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

tylko zeby nie odbiło sie to jakos na innych podzespołach? :)


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

można podkręcić zawór przeciążeniowy ale u mnie serwisant od claasa nie chciał tego zrobić, mówił że grozi to pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To jest tak jak się kupuje ciągnik jak leci a nie dobiera wedle życzenia.

Standardowo podnośnik dźwiga 46 kN, można byłoby wziąć opcjonalny 51 kN i po sprawie

To samo tyczy się pomp hydraulicznych są 54, 63 i 81 l.min, Możliwe że wystarczyłaby sama pompa inna, bo skoro podnosi maszynę ale wolno, to podnośnik daje radę tylko pompa za mała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

Witam. Mam pytanie czy jest sposób na zwiększenie udźwigu podnośnika w ciągniku John Deere seria 6230.

Nie zagłębiałem się w temat dokładnie tego modelu ale na przykładzie swojego wiem że większy udzwig w JD uzyskuje sie stosując siłowniki o większej średnicy więc jeśli nie masz u siebie maksymalnego udzwigu dla tego modelu to mozna by to zrobić ale pewnie będzie to kosztowne a grzebanie w zaworach odradzam bo są to bardzo skomplikowane urządzenia w JD z uwagi na to że z tej samej pompy zasilane jest sterowanie kołami. większa pompa też mic nie da bo wtedy bylko szybciej będzie podnosił a nie więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Nie zagłębiałem się w temat dokładnie tego modelu ale na przykładzie swojego wiem że większy udzwig w JD uzyskuje sie stosując siłowniki o większej średnicy więc jeśli nie masz u siebie maksymalnego udzwigu dla tego modelu to mozna by to zrobić ale pewnie będzie to kosztowne a grzebanie w zaworach odradzam bo są to bardzo skomplikowane urządzenia w JD z uwagi na to że z tej samej pompy zasilane jest sterowanie kołami. większa pompa też mic nie da bo wtedy bylko szybciej będzie podnosił a nie więcej

Jak najbardziej masz rację tylko przez zmianę siłowników na większą średnicę jedyna możliwość .Ale wpierw by trzeba zmierzyć ciśnienie czy nie jest za niskie i dopiero potem działać z siłownikami .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lipa12    0

Wiem że przy sprawnym ciągniku to głupie i odradzam Ci to robic ale jak w moim JD 6220 wysiadło oprogramowanie od sterowania podnośnikiem to podłączyłem bezpośredni siłowniki do gniazda od wywrotu ;d wszystko super, i udźwig się zwiększył, i podnosi szybciej o wiele, ale odradzam, chyba że naprawdę nie masz innej maszyny a musisz coś zrobić w polu to ewentualnie, ale uważaj bo łatwo pompę przeciążyć. Ja tak jeżdżę już 3 lata i wszystko gra, ale muszę już wezwac elektryka żeby mi zrobił to podnoszenie i podepnę się normalnie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Jak JohnD6830 powiedział tak ja potwierdzam jedynym sposobem na twój problem jest zmiana siłowników na większą średnicę nie istnieje inne rozwiązanie,wezwij serwis niech wymienią siłowniki na większe dopuszczalne dla tego modelu zmienią ustawienia kalibracyjne wprowadzając nowe wartości dla danej średnicy siłownika i masz większy udżwig.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FFTH    0

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SPFH    1

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

 

Widzę iż kolega FFTH to od jakies dealera albo z samego gniazda JD z Jelonka k Poznania.

 

ALE PODSUMUJMY TE RADY DLA NASZEGO KOLEGI:

 

1. Trzeba sprawdzić ciśnienia na układzie hydraulicznym - manometr się kłania

2. Jak podpowiada FFTH, przełożenie mocowania ciągna bardziej bliżej haków (kul) może pomóc.

3. Istnieje opcja wymiany siłowników - wtedy rzeczywiście bez serwisu ani rusz - trzeba sprawdzić czy większe siłowniki się zmieszczą na mocowaniach - i KONIECZNIE wykalibrować podnośnik wprwadzając nową wartść średnicy siłowników - można sobie ją zmierzyć w twoim modelu ciągnika suwmiarką - średnica tłoczyska (nurnika), poniważ jest to siłownik jednostronnego działania (to jest plus)

4. Większa pompa - to rozwiązanie z ekstremalnych - stosowane tylko wtedy gdy np. na uwrociu podnosisz pług i pług ci się zatrzymuje w połowie podnoszenia - oznacza to iż pompa jest zbyt mała i nie jest wstanie dostarczyć wystarczajacej ilości oleju, ponieważ olej jest dawany na funkje priorytetowe (kierowanie i hamulce)

 

5. Ja jeszcze bym doradzał sprawdzenie czy przypadkiem na agregacie nie ma możliwości przełożenia mocowań np. belki (sworzni) na które zakłada się ramiona tylnego TUZ. Część maszyn posiada dwie różne pozycje do mocowania (zaczepiania na ciągniku) wtedy przestawiając na dolną pozycję uzyskujemy polepszenie udźwigu.

6. Są jeszce inne rozwiązania, ale to już serwis by musiał ingerować - i może by pomógł.

 

ALE W 80% siłowniki załatwiają temat.

SPFH

 

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

 

Widzę iż kolega FFTH to od jakies dealera albo z samego gniazda JD z Jelonka k Poznania.

 

ALE PODSUMUJMY TE RADY DLA NASZEGO KOLEGI:

 

1. Trzeba sprawdzić ciśnienia na układzie hydraulicznym - manometr się kłania

2. Jak podpowiada FFTH, przełożenie mocowania ciągna bardziej bliżej haków (kul) może pomóc.

3. Istnieje opcja wymiany siłowników - wtedy rzeczywiście bez serwisu ani rusz - trzeba sprawdzić czy większe siłowniki się zmieszczą na mocowaniach - i KONIECZNIE wykalibrować podnośnik wprwadzając nową wartść średnicy siłowników - można sobie ją zmierzyć w twoim modelu ciągnika suwmiarką - średnica tłoczyska (nurnika), poniważ jest to siłownik jednostronnego działania (to jest plus)

4. Większa pompa - to rozwiązanie z ekstremalnych - stosowane tylko wtedy gdy np. na uwrociu podnosisz pług i pług ci się zatrzymuje w połowie podnoszenia - oznacza to iż pompa jest zbyt mała i nie jest wstanie dostarczyć wystarczajacej ilości oleju, ponieważ olej jest dawany na funkje priorytetowe (kierowanie i hamulce)

 

5. Ja jeszcze bym doradzał sprawdzenie czy przypadkiem na agregacie nie ma możliwości przełożenia mocowań np. belki (sworzni) na które zakłada się ramiona tylnego TUZ. Część maszyn posiada dwie różne pozycje do mocowania (zaczepiania na ciągniku) wtedy przestawiając na dolną pozycję uzyskujemy polepszenie udźwigu.

6. Są jeszce inne rozwiązania, ale to już serwis by musiał ingerować - i może by pomógł.

 

ALE W 80% siłowniki załatwiają temat.

SPFH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Wita mam problem z tls-em w john deere 6430. Dokładnie chodzi  o to że po odpaleniu traktora gdy oś chce wrócić do swojej wysokości nie podnosi płynnie tylko szarpie ( jest ustawione na auto), ale da się sterować wszystkimi jej funkcjami ( auto, max, manual). Jednak po jakimś czasie wyskoczy błąd- TSC 523976.04 i wtedy nie da się ustawiać między tymi funkcjami. Gdy traktor się zgasi i odpali na nowo wszystko jest znowu ok ( oprócz szarpania tlsem) ale błąd za chwilę znów wyskoczy i nic nie da się ustawić. Traktor mam od niedawna więc nie za bardzo wiem od czego mam zacząć szukać dla tego piszę tu. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.


    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj