Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Azazello

Zwiększenie udzwogu podnośnika w ciągniku John Deere 6230

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Azazello    0

Witam. Mam pytanie czy jest sposób na zwiększenie udźwigu podnośnika w ciągniku John Deere seria 6230.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD5620    10

a to moze zmienisz to jakos mechanicznie? przeciez ten ciagnik jest juz na komputerze to raczej elektronika tam rządzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Komputer raczej odpada, ja postawił bym raczej na podkręcenie zaworu bezpieczeństwa czy coś w tym stylu.

 

Najlepiej zadzwonić do serwisu i powinni wiedzieć.

Jakiej maszyny nie może podnieść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

można podkręcić zawór przeciążeniowy ale u mnie serwisant od claasa nie chciał tego zrobić, mówił że grozi to pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

To jest tak jak się kupuje ciągnik jak leci a nie dobiera wedle życzenia.

Standardowo podnośnik dźwiga 46 kN, można byłoby wziąć opcjonalny 51 kN i po sprawie

To samo tyczy się pomp hydraulicznych są 54, 63 i 81 l.min, Możliwe że wystarczyłaby sama pompa inna, bo skoro podnosi maszynę ale wolno, to podnośnik daje radę tylko pompa za mała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

Witam. Mam pytanie czy jest sposób na zwiększenie udźwigu podnośnika w ciągniku John Deere seria 6230.

Nie zagłębiałem się w temat dokładnie tego modelu ale na przykładzie swojego wiem że większy udzwig w JD uzyskuje sie stosując siłowniki o większej średnicy więc jeśli nie masz u siebie maksymalnego udzwigu dla tego modelu to mozna by to zrobić ale pewnie będzie to kosztowne a grzebanie w zaworach odradzam bo są to bardzo skomplikowane urządzenia w JD z uwagi na to że z tej samej pompy zasilane jest sterowanie kołami. większa pompa też mic nie da bo wtedy bylko szybciej będzie podnosił a nie więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Nie zagłębiałem się w temat dokładnie tego modelu ale na przykładzie swojego wiem że większy udzwig w JD uzyskuje sie stosując siłowniki o większej średnicy więc jeśli nie masz u siebie maksymalnego udzwigu dla tego modelu to mozna by to zrobić ale pewnie będzie to kosztowne a grzebanie w zaworach odradzam bo są to bardzo skomplikowane urządzenia w JD z uwagi na to że z tej samej pompy zasilane jest sterowanie kołami. większa pompa też mic nie da bo wtedy bylko szybciej będzie podnosił a nie więcej

Jak najbardziej masz rację tylko przez zmianę siłowników na większą średnicę jedyna możliwość .Ale wpierw by trzeba zmierzyć ciśnienie czy nie jest za niskie i dopiero potem działać z siłownikami .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lipa12    0

Wiem że przy sprawnym ciągniku to głupie i odradzam Ci to robic ale jak w moim JD 6220 wysiadło oprogramowanie od sterowania podnośnikiem to podłączyłem bezpośredni siłowniki do gniazda od wywrotu ;d wszystko super, i udźwig się zwiększył, i podnosi szybciej o wiele, ale odradzam, chyba że naprawdę nie masz innej maszyny a musisz coś zrobić w polu to ewentualnie, ale uważaj bo łatwo pompę przeciążyć. Ja tak jeżdżę już 3 lata i wszystko gra, ale muszę już wezwac elektryka żeby mi zrobił to podnoszenie i podepnę się normalnie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Jak JohnD6830 powiedział tak ja potwierdzam jedynym sposobem na twój problem jest zmiana siłowników na większą średnicę nie istnieje inne rozwiązanie,wezwij serwis niech wymienią siłowniki na większe dopuszczalne dla tego modelu zmienią ustawienia kalibracyjne wprowadzając nowe wartości dla danej średnicy siłownika i masz większy udżwig.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FFTH    0

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SPFH    0

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

 

Widzę iż kolega FFTH to od jakies dealera albo z samego gniazda JD z Jelonka k Poznania.

 

ALE PODSUMUJMY TE RADY DLA NASZEGO KOLEGI:

 

1. Trzeba sprawdzić ciśnienia na układzie hydraulicznym - manometr się kłania

2. Jak podpowiada FFTH, przełożenie mocowania ciągna bardziej bliżej haków (kul) może pomóc.

3. Istnieje opcja wymiany siłowników - wtedy rzeczywiście bez serwisu ani rusz - trzeba sprawdzić czy większe siłowniki się zmieszczą na mocowaniach - i KONIECZNIE wykalibrować podnośnik wprwadzając nową wartść średnicy siłowników - można sobie ją zmierzyć w twoim modelu ciągnika suwmiarką - średnica tłoczyska (nurnika), poniważ jest to siłownik jednostronnego działania (to jest plus)

4. Większa pompa - to rozwiązanie z ekstremalnych - stosowane tylko wtedy gdy np. na uwrociu podnosisz pług i pług ci się zatrzymuje w połowie podnoszenia - oznacza to iż pompa jest zbyt mała i nie jest wstanie dostarczyć wystarczajacej ilości oleju, ponieważ olej jest dawany na funkje priorytetowe (kierowanie i hamulce)

 

5. Ja jeszcze bym doradzał sprawdzenie czy przypadkiem na agregacie nie ma możliwości przełożenia mocowań np. belki (sworzni) na które zakłada się ramiona tylnego TUZ. Część maszyn posiada dwie różne pozycje do mocowania (zaczepiania na ciągniku) wtedy przestawiając na dolną pozycję uzyskujemy polepszenie udźwigu.

6. Są jeszce inne rozwiązania, ale to już serwis by musiał ingerować - i może by pomógł.

 

ALE W 80% siłowniki załatwiają temat.

SPFH

 

banalnie proste.

Każde cięgno dolne ma dwie dziury do których przychodzi cięgno pionowe.

z fabryki wychodzi na tej dziurze od przodu ciągnika.

Przestaw na tą dziurę bardziej z tyłu i masz wiekszy udźwig.

 

Jeżeli nie to nie bać się proszę zwiększyć udźwigu tym małym imbusikiem, bo nawet w instrukcji obsługi jest opisane jak to zrobić.

Jak nie pomoże to juz tylko siłowniki o większej poj lub pompa.

 

podaj mi numer vin: L06230(jedna literka i sześć cyferek)

 

pzdrawiam.

 

Widzę iż kolega FFTH to od jakies dealera albo z samego gniazda JD z Jelonka k Poznania.

 

ALE PODSUMUJMY TE RADY DLA NASZEGO KOLEGI:

 

1. Trzeba sprawdzić ciśnienia na układzie hydraulicznym - manometr się kłania

2. Jak podpowiada FFTH, przełożenie mocowania ciągna bardziej bliżej haków (kul) może pomóc.

3. Istnieje opcja wymiany siłowników - wtedy rzeczywiście bez serwisu ani rusz - trzeba sprawdzić czy większe siłowniki się zmieszczą na mocowaniach - i KONIECZNIE wykalibrować podnośnik wprwadzając nową wartść średnicy siłowników - można sobie ją zmierzyć w twoim modelu ciągnika suwmiarką - średnica tłoczyska (nurnika), poniważ jest to siłownik jednostronnego działania (to jest plus)

4. Większa pompa - to rozwiązanie z ekstremalnych - stosowane tylko wtedy gdy np. na uwrociu podnosisz pług i pług ci się zatrzymuje w połowie podnoszenia - oznacza to iż pompa jest zbyt mała i nie jest wstanie dostarczyć wystarczajacej ilości oleju, ponieważ olej jest dawany na funkje priorytetowe (kierowanie i hamulce)

 

5. Ja jeszcze bym doradzał sprawdzenie czy przypadkiem na agregacie nie ma możliwości przełożenia mocowań np. belki (sworzni) na które zakłada się ramiona tylnego TUZ. Część maszyn posiada dwie różne pozycje do mocowania (zaczepiania na ciągniku) wtedy przestawiając na dolną pozycję uzyskujemy polepszenie udźwigu.

6. Są jeszce inne rozwiązania, ale to już serwis by musiał ingerować - i może by pomógł.

 

ALE W 80% siłowniki załatwiają temat.

SPFH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MarekZulawy
      witam. chcialem spytac jak zwiekszyc moc w ciagnikach johne deere? interesuja mnie 6 cylindrowe serii 6030. ponadto ile tej mocy bezpiecznie mozna dodac, ile bedzie to kosztowało, czy nie koliduje z gwarancja i czy trzeba do tego mocniejszej skrzyni bbiegów?
    • Przez dexter00
      Witam. Posiadam elektrozawory i mam problem w 2 parami wyjść hydraulicznych dokładniej to podłączone przewody wyskakuja. Kiedy bez przewodów poruszam przyciskami  otwierającymi zawory widzę że gniazda są wypychane co zapewne sprawia że przewody wyskakują, Nawet gdy uruchamiam 1 gniazdo to wypycha też to z drugiej pary. 3 para działa ok.Proszę o pomoc
    • Przez JohnDeere6610
      Witam. Potrzebuje informacji na temat błędu DSM 523533.10(widocznego na zdjęciu). Problem w tym że ciągnik po właczeniu świateł załącza zapłon bez przekręconego kluczyka, załącząją się zegary i CommandCenter, dodatkowo nie ma świateł krótkich, tylko długie(przełączając krótkie/długie nic się nie zmienia, cały czas pokazuje niebieską kontrolke na zegarach).
      Polska instrukcja tłumaczy to jako: 
      Układ elektryczny
      Zablokowany przycisk na module przełączającym.
      Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem, lub jest w stanie pomóc ?
       
       

    • Przez Kamil1804
      Witam. Od nie dawna jestem posiadaczem John Deere 6320 premium 2004 roku . Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów zapalają się kontrolki nr 8 i 3 po czym gasną . Nie mija chwila i zapala i zapala się kontrolka nr 2 . Ciągnik pracuje normalnie hydraulika tez . Olej i filtry wymieniłem , ikonki zapalają się po każdym odpaleniu . Może ktoś miał podobny problem ? Pozdrawiam .

    • Przez TheZielonyJohny
      Witam serdecznie. 
       
      Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 
       
      Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 
      Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 
      Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 
       
      Opony na ciągniku : 
      Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora
      Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora
       
      Przednia oś zalana olejem Spirax. 
       
      Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 
      Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 
       
      W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 
       
      Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję  
×