Skocz do zawartości
lukano

Luz na zwolnicach w C-328

Polecane posty

lukano    0

Witam mam problem z ursusem C-328 ma duży luz na zwolnicach z początku na jednej a teraz na drugiej również, co jest bardzo dziwne cos się po luzowało? i podczas jazdy cieknie olej i cała felga jest w oleju olej co może być tego przyczyna ???

Edytowano przez lukano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel929    0

śruby od zwolnicy się poluzowały. leje Ci sie olej ponieważ simmeringi puszczają na półośkach z powodu zbyt dużego luzu. dokręć zwolnice jeżeli nie rozerwało sprężynki na simmeringu do moze przestanie puszczać. a jeżeli po dokręceniu będzie się lał nadal, trzeba ściągać zwolnice. i wymienić simmeringi. a żeby Ci się śruby nie odkręcały to po naprawie złap je lekko wkoło drutem 6 i "posmarkaj" spawarka. też miałem te problemy w 330. :) nie śmigaj na luźnych zwolnicach bo Ci się w końcu tak otwory rozrobią ze będziesz musiał rozwierać, gwintować i większe śruby zakręcać. kupe roboty i zachodu bys z tym miał. :)

pzdro o/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

jeszcze byś mógł napisać gdzie te śruby są co trzeba je dokręcić tak dokładniej ? pod tym dekelkiem od środka, co jest są dwie śruby na klucz 17 i są dokręcone...

 

beztytuuwvi.th.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

c330ursus    1

Dołączam się do pytania kolegi wcześniej, jak masz luzy na kole to musisz odkręcić koło i właśnie ten dekielek co już odkręciłeś te 2 śruby M10 i musisz wyjąć piastę, wymienić pierścień uszczelniający i łożysko tylko musisz zobaczyć czy piasta nie jest od simeringu wyrobiona. Ja z tym robiłem w czerwcu ale ja wymieniłem simeringi w zwolnicach i w pochwach wszystkie łożyska w zwolnicach, bębny hamulcowe, szczęki i piasty bo już były wgłębienia od simeringu :) Najlepiej jest znaleźć chwilę czasu i zrobić raz a dobrze ale to zależy jakim kto dysponuje funduszem :) Mój sąsiad jak się dał do tego w C-328 to musiał wymienić całą obudowę zwolnicy bo poskładali i dalej były luzy :) Jak się mylę proszę mnie poprawić :)

 

Ja mam ciągnik C-330 nie C-328.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Luzy są na zwolnicach c330ursus a do piast jak się dostać? dziś popatrzę to, o czym pisałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

No jak odkręcisz ten okrągły dekielek to tam masz takie 2 śruby też je wykręcasz i powinno się dać zbić piastę ja tak robiłem tylko ze miałem wymontowaną zwolnicę :)

 

Tylko nie pomyl dekielków bo ten od zewnętrznej strony zwolnicy tam gdzie przykręcasz koło nad piastą to jest od półosi taki na 4 śruby M8 to ten zostaw w spokoju :)

 

Napisz do mnie na gg najlepiej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Witam mam kolejny problem z moja C-328 podczas ruszania cos wali mi z prawej strony jak by w zwolnicy i tylko podczas ruszania w jeździe nie co mam ściągnięte koło i podnośnik jak sprawdzić luz na satelicie i wogóle jakieś tam luzy? i jak ściągnę zwolnice na co zwrócić uwagę? Jak podniosłem tył ciągnika i ruszałem kołem prawym do przodu do tyłu (czytaj po prostu nim kręciłem) to wyczułem większy luz i ten właśnie stukot i luz niż w kole lewym.Jak by to wytłumaczy jak kręciłem kołem lewym to luz jest minimalny i satelita od razu sie porusza gdy nim kręcę a gdy w przeciwnym kole to ten luz jest wyczuwalnie większy zanim satelita sie poruszy jak by gdzieś po drodze luz był jakiś trybach czy tej satelicie mechanizmie różnicowym ....

Edytowano przez lukano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Na poczatek trzeba zlokalizować gdzie masz ten luz, czy to napewno w zwolnicy czy moze na kole talerzowym lub półosiach. Trzeba zdjąc pokrywe podnośnika podnieśc tył ciągnika i krecić kołem i patrzyć gdzie występuje luz możliwości masz takie, tu moze występować luz: koło talerzowe i wałek atakujący, półoś wchodząca do mechanizmu różnicowego, półoś na bembnie hamulcowym w zwolnicy, półoś na kole zębatym w zwolnicy(luz miedzy półosią a małym kołem zebatym), na kołach zębatych zwolnicy i między dużym kołem zebatym a piastą koła tylniego. Napisałem pokolei gdzie moze wystepować teraz musisz sprawdzić tak jak pisałem gdzie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Pokrywę mam zdjęta i ten luz tak jak pisałem jest z prawej strony ale jak sprawdzić luz na półosi wchodzące do mechanizmu różnicowego jak poruszam kołem to widzie tylko jak porusza mi sie koło talerzowe całe w każdym razie jak by był duży luz na wałku i kole talerzowym to był by wyczuwalny na obu kołach a nie zdecydowanie luz jest większy z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

trzeba zwolnice zdjąc i sprawdzić kręcąc jedną reką za piastę i trzymając drugą za półoś czy w zwolnicy nie ma luzu, jak na zwolnicy nie bedzie to pozostanie luz na półosi wchodzącej do mechanizmu, bedziesz na półosi widział czy nie jest podrobiona na frezach

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

A co to może być jak jade na 6 biegu to coś rzęzi w moście albo zwolnicach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Wyrobione są otwory w których wciskane są łożyska od pół osi i same łożyska tez można je rekami wkładać i wyciągnąć z obudowy macie na to jakąś rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Tak mamy.Wyciągnij te łożysko i w obudowie gdzie wchodzi łożysko spawarką pare razy elektroda cienką przeleć , potem łożysko wchodzi ciężko i jest spokój , ja tak robiłem koledze i jest wszystko OKI. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Zwykła elektroda cieńsza grubsza czy jakąś specjalna do tego stopu wzdłuż czy w poprzek?

Edytowano przez lukano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Zwykła cieniutka 2 mm , najlepiej na krzyż .Przeleć tak w całym gniażdzie a potem okrągły kamień na wiertarke i przeszlifuj to tak by tego spawu zostało tyle by łożysko ciężko weszło.

Edytowano przez zonk28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

no w sumie ma to sens a robiłeś to pół osi czy na wale koła? bo tam tez mam taki problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Taki coś robisz tylko w gniazdzie , tam gdzie siedzi łożysko.Można też zrobić na półosi , jest podobnie , tylko na półosi zeszlifujesz już spaw szlifierką kątową.

Edytowano przez zonk28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Wiem wiem rozumiem o to mi chodziło z tym wałem ze w gnieździe no bo pół osie tez rozwalone łożyska lata ja jak chcą masakra…

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus328    2

jak chcesz wyeliminować luzy to musisz zmienić łożyska bo tak nie sa stożkowe tylko normalne czyli nic nie skręcisz mocniej , + wymiana simeringu i tyle ale dużo roboty ja już mam to za soba przy okazji pochwe sciągnij i simering na wałku wymień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Ja do pochwy ładuje 2 simeringi przy czym oba nowe ale na jednym skracam sprężynke i jest spokój na kilkanaście lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Wiem Ursus328 ze to zwykłe łożyska ale miejsce ich osadzenia w zwolnicy były podrobione i nawet nowe łożyska można było bez problemu włożyć latały w obudowie zwolnicy i nad spawałem jak kolega wyżej radził i jest git. Zonk28 w pochwie jest miejsce aż na dwa uszczelniacze ? bo nie zwracałem uwagi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

długo tak nie pojeżdzisz... kiedyś tez tak sie bawiłem i to kilka razy spawałem było począdkowo ok, ale poszedł w ciezką robotę to znów sie wyrabiało...

potem sie wkó****em i wymieniłem obudowe zwolnicy, łożyska i simeringi i wreszcie spokój

a co do simeringów w pochwie jeden sie zmieści, a co kolega posał ze dwa to napewno tam gdfzie jest piasta koła tam jest miejsce na dwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×