Skocz do zawartości
Sadek

Obroty WOM w MTZ 82 (440 zamiast 540 ?)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sadek    462

Po przepięciu prasy do MTZ 82 miałem dziwne wrażenie że prasa się zapycha dziwnie wolne obroty (te wolne obroty to względem U-1004), wcześniej pracowała z U-1004.

 

Dziś po sprawdzeniu okazało się że WOM przy MTZ ma 440 obr/min a nie 540 obr/min co wynika z oznaczenia na tarczy licznika, aby osiągnąć 540 obr/min silnik powinien pracować na obrotach ok. 2600 obr/min (prawie max.) a z tabeli na liczniku wynika że WOM 540 obr/min powinien uzyskać na obrotach silnika ok. 2100 obr/min.

 

Sprawdzał ktoś z Was obroty WOM w MTZ lub innym ciągniku czy są zgodne z oznaczeniem na liczniku?????


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Odpadają, bo dziś sprawdzałem bez podłączonej maszyny (licznik elektroniczny) podejrzewam że na tabeli jest 540 a uzyskiwane 440 dziwne ale czy możliwe???


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukasz82    2

A propos jak jest w ts bo podają że przy około 1600 obr są osiągane prędkości 540 i 1000? Czy ktoś sprawdzał tak jak powyżej kolega miernikiem elektronicznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

U mnie w Pronarze 82A na obrotomierzu jest napisane że przy 2000 obr/min prędkość wałka wynosi wtedy 540/1000


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Zgadza się jest tak napisane ale czy tak jest w rzeczywistości?? Bo u mnie też jest napisane 540/2100 a jest 440/2100.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

No ja nie mam jak zmierzyć jakie obroty ma naprawdę wałek. Ale jak prasowałem Pronarem z Sipmą Z-224/1 to na obrotach 1400-1500 prasa kręciął się tak jak powinna na wałku 540 obr/min


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

popieram kolego Pronar82a

 

ja jak podpoiłem prasę sipme z-224\1 i na początku były obroty 540 to pedał w podłodze i nawet nie było chyba tych 540 a potem zmieniłem obroty na 1000 i przy 1600 obr. silnika chciało tą prasę rozerwać :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

to rozpiepszysz tą prase bo powinna miec 540 obr/min na wałku


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

miałem podobnie WOM wolno się kręcił po remoncie przekladni (satelity pogóbiły igiełki i był spory luz który mógł nawet klinować przekładnie)i wymianie taśmy, WOM jest o wiele szybszy (mam porównanie z zetorem 7211)czyli taki jak podaje licznik, przy 2500 to WOM ma 650

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

No ja nie mam jak zmierzyć jakie obroty ma naprawdę wałek. Ale jak prasowałem Pronarem z Sipmą Z-224/1 to na obrotach 1400-1500 prasa kręciął się tak jak powinna na wałku 540 obr/min

 

Do zmierzenia obrotów wystarczy zwykły licznik rowerowy za obwód wpisujemy 1666 i i wtedy wynik np. 54,0 km * 10 = 540 obr/min.

 

 

miałem podobnie WOM wolno się kręcił po remoncie przekladni (satelity pogóbiły igiełki i był spory luz który mógł nawet klinować przekładnie)i wymianie taśmy, WOM jest o wiele szybszy (mam porównanie z zetorem 7211)czyli taki jak podaje licznik, przy 2500 to WOM ma 650

 

Koledzy nie szukajcie usterki ten typ tak ma (muszę jeszcze sprawdzić licznikiem elektronicznym zgodność obrotów silnika z obrotomierzem w ciągniku) , sprawdzałem przy drugim ciągniku i jest tak samo ( w C-330 jest zgodnie z tym co na zegarze).

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

Chyba każdy MTZ będzie wolniej kręcił,też miałem problemy z prasą,dzisiaj przełączyłem wałek na 1000 obr.i obroty silnika 1500 i prasa od razu o wiele lepiej chodzi,bele są ładnie uformowane i równe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ8200    0

mtz 82ts ma mniejsze obroty silnika max 1800 dlatego ma szybciej 540 moze masz złe przelozenie w skrzyni tasmy albo ciągną albo stają iwogule nie ciągna tak miałem u mnie z presą ale poprawiłem to tasmy i bęben od 1025 i tera idzie na 110 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

by wymienić taśmy czy satelity spuszczasz olej a dostep masz od tyłu (tam skąd wychodzi walek wom ) 4 śruby 16 i 2-4 "8" a i 2 od haka (jak masz) no i oczywiście 2 śruby regulacyjne od góry

 

Więc właśnie najpierw może poreguluj nimi dostep do nich są na tyle przy końcu pod/trochę za siłownikiem dostęp po wykręceniu dekielka na 5 śrub, ten dekielek ma w sobie wystajacy odpowietrznik. więc z boku wychodzi dźwigienka i w nią wkręcić trzeba śrubkę ma miejsce do u nieruchomienia i wtedy te 2 śruby pod siłownikiem się wkręca do oporu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

teraz to mnie przy właczaniu przy obciążeniu tylko ślizga się lekko ale to też za to że nie podciągnołem sprężyny (bo jak dociągne dźwignię ręką to prawie nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
×