Balzak

Jakie macie Fendty?

Polecane posty

globus512    18

Ja z tempomatu korzystam w pługu, agregacie uprawowym i gruberze. Instrukcje też mam już do niego i kilku rzeczy z niej można się dowiedzieć:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

pierw wyczuwam prędkość bez tempomatu dobieram taka jak mi pasuje

później na terminalu ustawiam 2 prędkości

1 wolniejszą i 2 zaplanowaną

 

z boku na konsoli wciskam 2

 

i jazda

dżojstik do przodu , do pozycji neutral i w prawo

i już nie pilnuje zegara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

gaz do dechy i trzymasz, TMS sam pilnuje obrotów jakie są mu potrzebne do utrzymania żądanej prędkości, w zależności oz obciążenia, jak ma ciężko to obroty sa większe przy ustawionej danej prędkości, jak ma lekko to obroty spadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

gaz do dechy i trzymasz, TMS sam pilnuje obrotów jakie są mu potrzebne do utrzymania żądanej prędkości, w zależności oz obciążenia, jak ma ciężko to obroty sa większe przy ustawionej danej prędkości, jak ma lekko to obroty spadają

 

To jakiś dziwny ten TMS u Ciebie... Nawet przy włączonym TMSie, gdy wciśniesz gaz do podłogi to obroty zwiekszą się na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

nie jest dziwny, tylko tak jest, może i jeszcze nie miałem okazji pracować z TMSem, ale miałem okazje go sprawdzić podczas 6 godzinnej jazdy zaraz po kupnie, i właśnie tak działał, była ustawiona prędkość max 53km/h i ciągnik z górki miał np 1450 obr/min a pod górkę dochodził do 2000 obr/min, prędkośc była stała

 

dodatkowo zacytuje z prospektu Fendta <_<

Przy włączonym systemie TMS (Traktor-Management-System) elektronika ciągnika przejmuje sterowanie silnikiem i przekładnią. Dla operatora oznacza to zwiększenie komfortu obsługi. Operator określa jedynie żądaną prędkość jazdy, a całą resztą steruje system TMS. Na ilustracji przedstawionej powyżej widać, że na równym terenie ciągnik utrzymuje niższe obroty silnika. Pod górkę, gdy obciążenie wzrasta, system TMS zwiększa liczbę obrotów silnika. Z chwilą zmniejszenia obciążenia (na równym terenie lub z górki),dawka paliwa ulega ponownej redukcji. W ten sposób automatycznie uzyskuje się ekonomiczny styl jazdy, ponieważ system TMS napędza ciągnik wykorzystując możliwie najmniejszą liczbą obrotów silnia.
Edytowano przez BARABUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Powiedzcie mi jedno-czy tego całego wspaniałego systemu TMS nie można po prostu zastąpić zdrowym rozsądkiem i umiejętnym korzystaniem z pedału gazu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Jaro TMS to jest tylko bajer, który ma odciążyć operatora. Mi osobiście udało się osiągnąć lepsze wyniki spalania nie używając TMSu. Ręczne dostosowanie prędkości, obroty silnika też sam ustawiałem i mozna było zauważyć minimalną różnicę.

 

@Barabus coś kręcisz albo mylą się Tobie pojęcia. Jazda na TMSie polega właśnie na nieużywaniu pedału gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

może coś mylę... ale cały czas się uczę, z instrukcji wynika że są trzy sposoby

 

System Zarządzania Ciągnikiem (TMS)

 

RODZAJ PRACY 1

Drążek jezdny - zarządzanie silnikiem wyłączone. Przełożenie przekładni ustawione będzie drążkiem jezdnym, liczba obrotów silnika ustawiona zostanie pedałem gazu.

 

RODZAJ PRACY 2

Drążek jezdny - zarządzanie silnikiem włączone. Prędkość jazdy ustawiana będzie drążkiem jezdnym, liczba obrotów silnika i przełożenie ustawiane będzie automatycznie.

 

RODZAJ PRACY 3

Pedał jazdy - zarządzanie silnikiem włączone. Prędkość jazdy ustawiana będzie pedałem jazdy, liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni ustawiane będą automatycznie.

 

wynika z tego że ja używałem TMS w opcji 3, jest jeszcze opcja 2, bo w pierwszej TMS jest wyłączony, czy dobrze mówię, jeżeli nie to proszę o sprostowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest tak,że w trybie 2 wybierasz prędkość jazdy a obroty same się dostosowują. Natomiast w trybie 3 poprzez pedała gazu wybierasz obroty a do nich dostosowuje się prędkość.

@Hubert w każdym fendzie z tms używasz to co lubisz dżojstik,pedał albo tryb mieszany.

@jaro,można,lecz to po prostu nie jest wygodne.Zaś spalanie będzie podobne,a nawet w niektórych sytuacjach tms może trochę więcej spalić..Chodzi mi np.o zmianę kierunku jazdy kiedy to tradycyjny gaz się puszcza,a tms cały czas trzyma te obroty.albo na przykład za duże obr.pod wzniesieniami kiedy to z małym ciężarem potrafi złapać ok.2000obr,a mógł by z 1600..

Jedną z przyczyn zastosowania tms-u przez konstruktorów fenda było to aby przekładnia chodziła cały czas na optymalnych obrotach silnika,tzn.że jedziemy z bardzo dużym ciężarem a dodajemy bardzo mało gazu,wtedy po prostu przekładnia bardziej to odczuwa..a przy tms-ie będzie żywotniejsza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czyli na dobrą sprawę przekładnia Vario jest wygodniejsza w obsłudze niż PS z tym że nie na pewno :D .W ostatecznym rozrachunku łatwiej ma przekładnia niż kierowca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

@Barabus dobrze mówi, też przy wieksości prac uzywam 3 rozwiązania czyli gaz do podłogi a obroty TMS sam wybiera

@Jaro na pewno jest wygodniejsza i łatwiej ma tak samo prekładnia jak i kierowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Barabus operucąc pedałem gazu nie interesuję Cię drążek.

Operując zaś drążkiem jezdnym nie interesuje Cię pedał gazu. Oczywiście w oby przypadkach przy włączonym TMSie.

Gdy go wyłączysz operujesz i gazem i drążkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pabloooo    124

ja pracując na polu swoim 412 nie trzymam nogi na gazie praktycznie cały dzień. Ja robię to troszkę inaczej, bo nie korzystam na polu z jazdy na tzw. "pedale gazu", to używam tylko w czasie jazdy po drogach. A mianowicie ustawiam sobie 2 prędkości robocze na tempomacie np 10km/godz(praca) i drugą np 5 km/godz(nawroty, dojazdy do końca pola), spuszczam maszynę i załączam wybraną prędkość na tempomacie i ciągniczek sam dobiera sobie obroty aby tą prędkość osiągnąć. Nie ma nic bardziej wygodnego niż to rozwiązanie, dodatkowo ustawiam sobie na komputerku prędkość jazdy do tyłu np na nawrotach i zapieprzam na polu aż miło. W tym roku pobawię się trochę z Ti i ustawie zarządzanie ciągnikiem na nawrotach, bo w tym nie miałem zbytnio czasu zagłębić się w temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    143

Ja mam fendta 412 vario 1000mtg ma obecnie i jestem zdziwiony :blink: z osiągów są naprawde fantastyczne B) polecam każdemu fendta bo na pewno nie pożałuje wg. mnie ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pabloooo    124

w moim przypadku cena była mniejsza za Fendt-a 412 niż za JD 6330 Premium.Wiec sprawa była oczywista. Jak dziś patrze na te dwa ciągniki, to mój w porównaniu do tego JD co wymieniłem to monstrum(bardziej napakowany), a JD 6330 to wygląda przy nim jak taka mniejsza zabaweczka. Już nie raz ludzie jak mnie się pytali ile ma koni mechanicznych, bo wygląda jakby miał min. 150KM i jest znacznie większy od 6530 Premium które lata w sąsiedniej wsi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pabloooo    124

u Korbanka w Tarnowie Podgórnym, kupiony był w końcówce listopada 2009, odebrany 4 grudnia 2009

Edytowano przez pabloooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku cena była mniejsza za Fendt-a 412 niż za JD 6330 Premium.Wiec sprawa była oczywista. Jak dziś patrze na te dwa ciągniki, to mój w porównaniu do tego JD co wymieniłem to monstrum(bardziej napakowany), a JD 6330 to wygląda przy nim jak taka mniejsza zabaweczka. Już nie raz ludzie jak mnie się pytali ile ma koni mechanicznych, bo wygląda jakby miał min. 150KM i jest znacznie większy od 6530 Premium które lata w sąsiedniej wsi.

 

Bo kolego,412 trzeba porównać co najmniej z 6430P,bo 6330,to jest traktor wiele mniejszych gabarytów..Co do wielkości to też takim monstrum nie jest,są inne marki które oferują traktor w tym przedziale mocy o wiele większych gabarytach ;) Większy od 6530 nie jest,rozstaw osi:2650 2417 długość:4728 4252.Czterysetka jest chyba jedynie wyższa..Można wiedzieć z kąd dostałeś taką cenę za 412?Nową kupowałeś czy używaną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    143

@adrian300895 wiem tyle że kupił u korbanka w tarnowie podgórnym odebrał 2 grudnia 2009(mówił na poprzedniej stronie) ale tesz chciałbym wiedzieć ile kosztuje, moja 412 kosztowała 340 000 brutto po utargowaniu :D .

Edytowano przez andrzej2257

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm..czyli 340tys brutto,na stronie korbanka 412 jest za 81tys netto,więc nie wiem jak wam,ale mi się zdaje że jednak 412 nie może być tańszy niż 6330p..pablooo albo miałeś wielkie szczęście,albo ci baaardzo drogo 6330 policzyli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofweid    0

Fend dobra maszyna ale droga,miałem przyjemnośc takim się bujac!!W mojej szkole jest taki 120 kucy ciąga pług obrotowy 4 georga!!tak drogi sprzęt powinien byc nie do zdarcia oprócz plastików!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj