Zaloguj się, aby obserwować  
MarsellusWallace

Belarus 820 problem z hamulcami.

Polecane posty

Witam mam Belarusa 820, podczas gwałtownego hamowania zauważyłem że ciągnik ściąga w lewo, dokładnie przyjrzałem się tym hamulcom i wygląda na to ze hamulec roboczy działa tylko na lewe koło a ręczny na prawe, okazało się również że ręczny jest sztywno sprzęgnięty z hamulcem prawego koła, wciśnięcie prawego pedału hamulca prawie nie daje efektu czy to wada fabryczna czy tak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

no musisz wyregulować hamulce


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak by prawy hamulec zaczął działać to w momencie wciśnięcia prawego hamulca ręczny szedł by do góry. Nie wiem co jest nie tak. Jeśli ktoś może to niech wyśle zdjęcie prawej strony tam gdzie wychodzą hamulce robocze i ręczny pod kabiną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hamulec ręczny nie ma nic wspólnego z hamulcem zasadniczym (nożnym). Rzeczywiście działa on na prawe koło, ale ma on osobne tarcze. Prawdopodobną przyczyną u Ciebie jest złe wyregulowanie hamulca zasadniczego. Spróbuj trochę wkręcić śrubę mechanizmu rozpierającego. Wtedy hamulec zacznie działać wcześniej i powinien hamować. Próby najlepiej robić na drodze. Należy wkręcać śrubę o pół obrotu i robić próbę jednoczesności hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje są oddzielne dla hamulca ręcznego i roboczego, no więc jak teraz wyregulować dobrze ten hamulec, domyslam się że reguluje się to śrubą która wchodzi z dźwigni do bębna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisałem Ci w moim poprzednim poście. Wkręcasz trochę śrubę i próbujesz czy oba koła hamują równo. I tak aż do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

A ja mam inny problem w Belarusie 820,3 i też z hamulcami jak wcisnę hamulec przy zwalnianiu z początku hamulec nie reaguje a jak wcisnę mocniej to momentalnie prawe koło się blokuje i ciągnik staje jak wryty jest to bardzo niebezpieczne a żeby ruszyć niekiedy trzeba cofnąć aby hamulec pościł. Dodam ze ciągnik jest kilku miesięczny

Bardzo proszę o pomoc bo tym ciągnikiem nie da się jeździć:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

no poprostu kolego docisk siada już, też tak miałem że na ostro łapał trzeba rozbierać i założyć nowy docisk ;)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

tylko że ten docisk nie jest specjalnie skomplikowany i jak wyrobiony nie będzie to tylko sprężyny wymień.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

no nie wiem bo pedał można wcisnąć prawie do końca i może wystarczy dociągnąć śrubę od regulacji hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

witam nie dawno naprawiałem hamulec z prawej strony blokowało czasem koło kupiłem nawy rozpierak myślę wymienię będzie git i się zdziwiłem po założeniu jak skręciłem dekiel koło było nie do ruszenia a tarcz nie wymieniałem bo 2 lata jak założone były no i stary musiałem założyć tylko te sprężynki ściągające przełożyłem bo rozciągnięte były po regulacji tą nakrętkę ważne aby zakątrować dobrze bo podczas hamowania śruba będzie się wkręcać lub wykręcać i hamulca nie będzie albo będzie się palił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

A ja mam inny problem w Belarusie 820,3 i też z hamulcami jak wcisnę hamulec przy zwalnianiu z początku hamulec nie reaguje a jak wcisnę mocniej to momentalnie prawe koło się blokuje i ciągnik staje jak wryty jest to bardzo niebezpieczne a żeby ruszyć niekiedy trzeba cofnąć aby hamulec pościł. Dodam ze ciągnik jest kilku miesięczny

Bardzo proszę o pomoc bo tym ciągnikiem nie da się jeździć:(

Mam podobny problem, również co jest najciekawsze, w nowym ciągniku. Problem z blokowaniem jednego koła był od nowości, teraz po 2 latach i 350mh jest trochę lepiej, tak jakby się dotarło.. Ma ktoś zdjęcie tego bębna i mechanizmu, może tam coś trzeba przesmarować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

wymień sprężynki na rozpieraku i przy okazji simeringi tak żeby olej nie leciał i za mocno nie skręcaj śrub regulacyjnych i dobże zakontruj nakrętke będzie ok

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

tarcze rozporowe mogą sie blokować w miejscach styku z bembnami, rozbierzcie sprawdźcie czy tam nie ma problemu, bo jeśli jest zbyt ciasno to tarcze będą sie blokowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj