Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MarsellusWallace

Belarus 820 problem z hamulcami.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam Belarusa 820, podczas gwałtownego hamowania zauważyłem że ciągnik ściąga w lewo, dokładnie przyjrzałem się tym hamulcom i wygląda na to ze hamulec roboczy działa tylko na lewe koło a ręczny na prawe, okazało się również że ręczny jest sztywno sprzęgnięty z hamulcem prawego koła, wciśnięcie prawego pedału hamulca prawie nie daje efektu czy to wada fabryczna czy tak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

No właśnie jak by prawy hamulec zaczął działać to w momencie wciśnięcia prawego hamulca ręczny szedł by do góry. Nie wiem co jest nie tak. Jeśli ktoś może to niech wyśle zdjęcie prawej strony tam gdzie wychodzą hamulce robocze i ręczny pod kabiną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hamulec ręczny nie ma nic wspólnego z hamulcem zasadniczym (nożnym). Rzeczywiście działa on na prawe koło, ale ma on osobne tarcze. Prawdopodobną przyczyną u Ciebie jest złe wyregulowanie hamulca zasadniczego. Spróbuj trochę wkręcić śrubę mechanizmu rozpierającego. Wtedy hamulec zacznie działać wcześniej i powinien hamować. Próby najlepiej robić na drodze. Należy wkręcać śrubę o pół obrotu i robić próbę jednoczesności hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje są oddzielne dla hamulca ręcznego i roboczego, no więc jak teraz wyregulować dobrze ten hamulec, domyslam się że reguluje się to śrubą która wchodzi z dźwigni do bębna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisałem Ci w moim poprzednim poście. Wkręcasz trochę śrubę i próbujesz czy oba koła hamują równo. I tak aż do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

A ja mam inny problem w Belarusie 820,3 i też z hamulcami jak wcisnę hamulec przy zwalnianiu z początku hamulec nie reaguje a jak wcisnę mocniej to momentalnie prawe koło się blokuje i ciągnik staje jak wryty jest to bardzo niebezpieczne a żeby ruszyć niekiedy trzeba cofnąć aby hamulec pościł. Dodam ze ciągnik jest kilku miesięczny

Bardzo proszę o pomoc bo tym ciągnikiem nie da się jeździć:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

no poprostu kolego docisk siada już, też tak miałem że na ostro łapał trzeba rozbierać i założyć nowy docisk ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

tylko że ten docisk nie jest specjalnie skomplikowany i jak wyrobiony nie będzie to tylko sprężyny wymień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

no nie wiem bo pedał można wcisnąć prawie do końca i może wystarczy dociągnąć śrubę od regulacji hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    10

witam nie dawno naprawiałem hamulec z prawej strony blokowało czasem koło kupiłem nawy rozpierak myślę wymienię będzie git i się zdziwiłem po założeniu jak skręciłem dekiel koło było nie do ruszenia a tarcz nie wymieniałem bo 2 lata jak założone były no i stary musiałem założyć tylko te sprężynki ściągające przełożyłem bo rozciągnięte były po regulacji tą nakrętkę ważne aby zakątrować dobrze bo podczas hamowania śruba będzie się wkręcać lub wykręcać i hamulca nie będzie albo będzie się palił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

A ja mam inny problem w Belarusie 820,3 i też z hamulcami jak wcisnę hamulec przy zwalnianiu z początku hamulec nie reaguje a jak wcisnę mocniej to momentalnie prawe koło się blokuje i ciągnik staje jak wryty jest to bardzo niebezpieczne a żeby ruszyć niekiedy trzeba cofnąć aby hamulec pościł. Dodam ze ciągnik jest kilku miesięczny

Bardzo proszę o pomoc bo tym ciągnikiem nie da się jeździć:(

Mam podobny problem, również co jest najciekawsze, w nowym ciągniku. Problem z blokowaniem jednego koła był od nowości, teraz po 2 latach i 350mh jest trochę lepiej, tak jakby się dotarło.. Ma ktoś zdjęcie tego bębna i mechanizmu, może tam coś trzeba przesmarować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

wymień sprężynki na rozpieraku i przy okazji simeringi tak żeby olej nie leciał i za mocno nie skręcaj śrub regulacyjnych i dobże zakontruj nakrętke będzie ok

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

tarcze rozporowe mogą sie blokować w miejscach styku z bembnami, rozbierzcie sprawdźcie czy tam nie ma problemu, bo jeśli jest zbyt ciasno to tarcze będą sie blokowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×