bialy2005

wspomaganie w 3512

Polecane posty

bialy2005    582

Witam kolegów. Mam ochotę przerobić w 3512 układ na hydroststyk bo kolumna sie rozsypała i koszt naprawy to minimum 500-600zł a zapewni i tak będzie lipa po zrobieniu. Ogólnie sprawa prosta orbitrol, pompa, siłownik troche przewodów, ale jest problem z drązkami kierowniczymi. Co i jak zrobić żeby połączyć przednie koła tak jak jest np w zetorach czy chyba c 360 ??

 

Może ktoś juz robił taki nr w 3512 lun MF 255 i może mi podesłać fotki lub podpowiedzieć jak to najlepiej rozwiązać. Dodam że ciągnik ma założonego tura z rama pod silnikiem.

 

Powód Edycji: literówki, edytowane przezNikita_Bennet


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

Zamontuj dwa siłowniki tak jak to jest w agro bis bodajże, albo podpatrz rozwiązanie w 4512.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

ale i tak trzeba połączyć koła. w nowych widziałem połączenie nad osią. Jest tu ktoś kto ma taki nowy ciągnik więc proponuje się z nim skontaktować.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

2 siłowniki to nie rozwiazanie moim zdaniem ;) Kolego " ursusik" możesz porobic fotki w tym swoim nowym 3512 jak to inginierowie z ursusa to rozwiazali :lol: ?

 

W 4512 u mojego kolegi było to jakos dziwnie ale raczej nie na orbitrolu bo maiałnormalnie drązki i siłownik schowany był pod filtrem pow. Przed chłodnica jak dobrze pamietam cos jakby serwo.

 

A jak niby połaczyc te koła na osia jak tam nie ma miejsca mieczy chłodniaca a silnikiem jest bardzo ciasno a pod uwage trzeba wziac duże wychylenia całej przedniej osi góra dół, pod spodem mam, rame tura. Mysle nad tym i nic nie moge wymyslec ;)


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535
http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...si&img=9945 jak się dobrze przyjrzysz to tam widać drążek łączący oba koła nad przednio osio.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Widziałem dzisiaj U 2812 agrobis, za skręt kół odpowiadały dwa siowniczki przy prawym i lewym kole, koła były połączone ze sobą drążkiem u góry.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

to rozwiazanie mi sie podoba poza tymi 2 siłownikami według mnie wystarczy jeden dłuższy i dłuzsze ramie od zwrotnicy i powinno byc oki, bo 2 siłowniki i w dodatku tak krutkir to chyba cioezko bedzie znalesc chyba ze kupic nowe


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

dziś przyjrzałem się mojemu ursusowi i tam faktycznie jest bardzo mało miejsca ż może być problem wcisnąć tam drążek tak aby nie zawadzał o wentylator lub koło pasowe.

Siłownik to wystarczy jeden. ale jeśli będzie tak zamontowany jak oryginalny (inaczej będzie ciężko) to musi być takiej długości.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Problem stanowi wentylator chłodnicy, który trzeba przesunąć. W tym celu konieczna jest wymiana pompy wodnej na taką jaką mają nowe 3512.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lechu0042    0

ja słysząłem ze chłopaki pakuja wspomaganie od lublina i to podobno pasuje ja sam tez sie przymierzam ale to tak na wiosne zaczne sie bardziej ruszac wiem ze na pewno zdaje egzamin i jest tanie koles to u mnie robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

robi ?? to czekamy na foty jak to zrobił.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lechu0042    0

oki jak tylko bede miał mozliwosc tego obejrzenia bo na razie to musze tam jechac i z tata pogadac zeby on tam załatwił mi obejrzenie tego i zrobienie fotek rzecz jasna hehe ale jak tylko bede mogł to od razu je dostarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz7604    238

U mnie w 3502( taki zwężony sadowniczy 3512) jest jeden siłownik pod wentylatorem przykręcony centralnie do przedniej osi. Ten siłownik ma jeden tłok wychodzący z niego z dwóch stron i tam sa przykrecone takie drązki do zwrotnic. Sterowanie jest z orbitrola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    582

nom to jest fajne rozwiazanie mam tak w zetorze 7341 :P tylko w 3512 standardowym brakuje miejsca i ten siłownik pewnie bedzie kosztował koło 2 tys ;)


Dostarczam weglanowe wapno nawozowe  z kopalni kieleckich Morawica bez magnezu   i z magnezem Radkowice Standard i Premium oraz kredę z OMYA Stara Kornica. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Moze to kogos zainteresuje :P Oatstanio pytalem sie o kompletne wspomaganie, dokladnie na takiej samej zasadzie jak jest w U3512 agro bis czyli dwa male silowniki, drazek laczacy kola nad osia, pompa wpieta pod sprezarke w blok silnika, orbitrol(z pokrywa skrzyni biegow) przewody i zbiornik oleju. Cena za caly komplet to okolo 4 tys. zł.

 

A teraz troche inaczej....Jesli skompletowac by cale wspomaganie samemu, oczywiscie na nowych czesciach wygladaloby to mniej wiecej tak- pompa-600złwpieta pod sprezarke w blok silnika, orbitrol 550zł, jeden silownik podlaczony do korpusu silnika-450zl, z polaczeniem kol nad osia drazkiem, no i do tego przewody, z wszystkim powinno sie zmiescic w 2000zł.

 

Jest jeszcze jedna opcja, zalozyc pompe od jakiegos samochodu na pasek-okolo 350zł(nowa) orbitrol rowniez nowy kupiony gdzies w dobrej cenie okolo 400zł, silowik uzywany-jakies 200zł, plus weze- wychodzi w granicach 1300zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Najgorsze w tymn 3512 jest to że można całe bebechy z kolumny kierowniczej wymienić a luz jak był tak będzie przerabiałem to ja i znajomi, podobno pozbyć się luzów można wymienaijac całą kolumnę kierowniczą i pytanko ile kosztuje cała kolumna kierownicza?

Wspomaganie fajna sprawa a w mf 255 puki był nowy i nie miał luzów a zbierzność była dobrze ustawiona do tego szerokie opony i kieruje się leciutko dobra przeciwwaga i wcale tak źle z tym kierownaniem by nie było tylko ile ta kolumna może kosztować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Cena za kolumne z zeszlego roku to jesli dobrze pamietam cos okolo 1200zł. Nie jestem do konca pewien ale cos w tej granicy cenowej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

napewno 1200zł za kolumne kompletetną, tzn dokręcam starą a przykręcam nową bez zagladania w bebechy?

No to kupuje nową jeśli faktycznie to taka cena ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Kolego @Ferdek07 nier wiem jaka jest cena na dzien dzisiejszy....nikt konkretnie nie odpowiedzial ile kosztuje, wiec napisaelm jaki byl koszt w zeszlym roku ;) Napewno cena ulegla zmianie, poza tym wolalbym przerobic uklad na orbitrol, za niewiele wiecej przy dobrej "kombinarotyce" mozna sobie zmodernizowac ferdka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzys111
      Chciałem ustawić zbieżność w swoim ursusie 4514, odkręciłem kontry i nie mogę obrócić drążkiem bo jest wygięty w kształcie litery C i na dole zapiera się o wał napędowy i na górze też się zapiera. Czy jest oryginalny czy poprzedni wlasciciel coś przerobił.


    • Przez krzys111
      Witam. Mam pytanie, czy wymieniał ktoś uszczelnienia w siłowniki wspomagania w 4514? Wymieniałem już uszczelnienia ale słyszałem od jednego fachowca że w tym siłowniku jest jedno uszczelnienie które w „ domowych warunkach” ciężko wymienić. 
      Musze coś zrobić, bo aby jechać prosto muszę ciągle kierownicą kręcić. Dzięki
    • Przez krzys111
      Witam wszystkich. W moim ursusie 4514 często odkręca mi się nakrętka wałka przedniego napędu. Mam pytanie czy przed tą nakrętką jest jakaś podkładka u mnie od początku podkładki nie było, jest tylko sama nakrętka.
    • Przez thesykacz
      Witam zrobił się duży luz w układzie kierowniczym. Zanim dojdzie reakcja do drążków kierowniczych jest spory luz koła kidrownicy. Jak skasować taki luz? 
    • Przez krzys111
      W moim 4514 aby jechać prosto muszę ciągle wykonywać małe ruchy kierownicą, płyn w orbitrolu jest, nigdzie nie ma luzów co może być przyczyną? . Dodam jeszcze że przy jeździe kilka kilometrów ciągle, położenie kierownicy zmieni się o ok. pół obrotu i przy ostrym skręcaniu z małą prędkością słychać syczenie. Proszę o pomoc o co chodzi czy to tak ma być? To mój pierwszy traktor z orbitrolem. Dzięki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj