Polecane posty

wojtas    75

a co do komfortu jazdy c 360. to kiedyś jak miałem tylko 7211 i 3512 podczas wożenia kuku dorwałem 360 mojego stryja. nigdy nie zapomnę tej jazdy . myślałem ze wyskoczę z siedzenia jadąc po bruku. tak więc możliwe że kolega ma stalowe obręcze na felgach skoro forterą gorzej się jeździ jak sześćdziesiątką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    91
Steyr, JD, NH i MF, ale do tych marek nie możemy porównywać Zetora bo to inna klasa.

Zgadzam się, jakim MF jeździłeś że kabina zetora wydaje ci sie mała. Gdzieś na af jest skan testu 100 konnych ciągników kabina zetora wcale nie wypadła źle (pod względem wymiarów). Możesz napisać jakie awarie wystąpiły do 50 mtg.

Tak w zetorze są opony mitasa i rzeczywiście najwyższa półka to nie jest. Zdjęcie obciążników pomaga, skacze mniej może to kwestia rozkładu mas przód tył ? Forterra przy predkosci jaka rozwija C 360 tez nie skacze.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Wygląda na to że taki dyskomfort jazdy który powyżej opisałem dla niektórych nie stanowi żadnego problemu. Jednak dla mnie stanowi, mam lekki problem z kręgosłupem i po przejechaniu forterrą 20km drogą średniej jakości noc mam już z głowy. 914 jadę tą samą trasą i wszystko jest ok. Ludzie aż się dziwią że mam nowy ciągnik a jeżdżę starym. Z ciśnieniem w oponach kombinowałem w każdą stronę niestety nic się nie zmienia. Opony faktycznie mam Mitasa. Rozmawiałem z mechanikami z serwisu, mówili że nic się nie da zrobić i ten traktor niestety tak ma. Wydaje mi się że traktor aż tak mało nie kosztuje żeby stwierdzić, że za takie pieniądze nie powinienem niewiadomo czego się spodziewać. Żądanie komfortu porównywalnego ze starym ursusem 914 nie jest chyba zbyt wygórowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jedyne co mogę Tobie doradzić to zakup porządnego fotela (pamiętam że jak jeszcze prenumerowałem Profi to było tam coś o firmie która produkuje fotele do ciągników właśnie dla kierowców z wadą kręgosłupa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    181

Ja mam Proxime plus 9541 i z turem się jeździ dobrze nawet po nierównym, ale jak wpadnie w większą dziurę to potrafi 'targnąć' fest, ale ogólnie źle nie jest. Jak jeżdże bez tura to powietrza upuszczam tak że opony są 'ugięte' już niepamiętam na ile atm, ale jazda wtedy jest super. Można pod cała kicie ciskać i po dziurach sie jedzie super, jak na ciągnik oczywiście. Wzrostu wyobraź sobie że też mam 195cm i jeszcze nigdy łbem w dach nie zawaliłem, ani w lusterko, niewiem jak Ty wchodzisz do tego ciągnika. Fotel mam zwykły i opony też Mitaski.


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

można próbować jeszcze robić amortyzacje kabiny, choćby na sprężynach...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Chodzi o Grammera. Mam to cudo

Jeżeli tyczyła się ta wypowiedź mojego postu-to nie,nie chodziło o Grammera (jakaś taka mała niemiecka firma to była)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Wygląda na to że taki dyskomfort jazdy który powyżej opisałem dla niektórych nie stanowi żadnego problemu. Jednak dla mnie stanowi, mam lekki problem z kręgosłupem i po przejechaniu forterrą 20km drogą średniej jakości noc mam już z głowy. 914 jadę tą samą trasą i wszystko jest ok. Ludzie aż się dziwią że mam nowy ciągnik a jeżdżę starym. Z ciśnieniem w oponach kombinowałem w każdą stronę niestety nic się nie zmienia. Opony faktycznie mam Mitasa. Rozmawiałem z mechanikami z serwisu, mówili że nic się nie da zrobić i ten traktor niestety tak ma. Wydaje mi się że traktor aż tak mało nie kosztuje żeby stwierdzić, że za takie pieniądze nie powinienem niewiadomo czego się spodziewać. Żądanie komfortu porównywalnego ze starym ursusem 914 nie jest chyba zbyt wygórowane.

Już kiedyś założyłem temat o skaczących forterrach ale zbito mnie z tropu ze to nie możliwe, ze nie jest źle itd.

Dałem spokój bo mało styczności z tym mam, a Ty mógłbyś cos wiecej napisać na ten temat :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Jedna myśl nasuwa mi się po prześledzeniu tego tematu - wszyscy potencjalni nabywcy nowych Zetorów czy innych ciągników bez względu na markę, zmuszajcie dealerów aby pozwolili Wam przejechać się interesującym Was ciagnikiem troszkę więcej niż parę metrów po placu. A jeżeli nie będą się chcieli zgodzić, to po prostu "do widzenia ślepa Gienia . . ." i jadę do innego dealera. Jeżeli nie chcą dać poprowadzić ciągnika to chociaż jedźcie obok na siedzeniu, błotniku czy w kucki ostatecznie (zależy od klasy ciagnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Serek możesz sobie tylko pluć w brodę że przed zakupem ciągnika nie byłeś na AF nie przeczytałeś wszystkich tematów o forterrach nie założyłeś jeszcze kilku innych, nie podpytałeś innych userów na PW to teraz masz :P, dieler i tak sprzeda Ci zawsze to co chcesz, aby coś sprzedać, chcesz tani ciągnik z tanimi częściami to nabaja że do zetora części są 10 razy tańsze niż do zachodnich, chcesz zachodniego nabajaeruje o innej jakości wykonaniu itd że nie ma się co psuć, chcesz tani i oszczędny orzeni farmtracka haha, a tak wogóle, to co Ty za problem masz z tą forterrą to nie rozumiem, z takim bykiem pustym się przecież nie jedzie, jak jedziesz to z agregatem, czy pługami czy czymś tam to wtedy podobno nie skacze nie?

a jak już masz skrzynie 40km/ha to nie znaczy że zawsze musisz jechać na najwyższym biegu, jak prześledzisz wykres prędkości to i tak wyjdzie że przy tej samej prędkości co tak komfortowo jedziesz c 360 to i forterra nie będzie skakać.

Niestety z tymi ciągnikami na testy to u nas chyba nie możliwe, bo w kanadzie już kiedyś można było dostać kombajn na sezon na testy, ale u nas żeby jakiś ciągnik dali na tydzień to chyba nieosiągalne wręcz, ale chyba nawet najwięksi fani zetora muszą przyznać że prosucent z czech robi troche niedopracowane maszyny :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuM    0

a ja słyszałem od dilera DF ze zetor ma nierównomierne rozmieszczenie masy i moze przez to skacze. ja gdy jade z maszyna bez obciaznika to skacze jak piłka, ale jak założe tonowy obciażnik na przedni tuz komfort jazdy zwieksza sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Pierwsze lekarstwo na skakanie, to zmniejszenie ciśnienia, drugie to ładowacz z Comfort Drive, daje to namiastkę amortyzacji przedniej osi. Ciągniki jak stoją dłużej na placu u dilera mają mocno napompowane koła, aby opony się nie odkształcały, może u Ciebie jeszcze jest ciśnienie placowe :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

a jakie cisnienie powinno byc??;p


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Po mojemu zbyt dużo obciażników na przodzie i zbyt lekki tył, masz obciążenia na tylnych felgach? Do tego nabite zbyt duże ciśnienie kół do tego pewnie dziurawa droga i wszystko jasne.... Ale jak Ty porównujesz Zetora do c-360.... :) to sorry ale coś mi się wydaje ze ty tym zetorem w życiu nie jeździłeś.... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturmen4    0

Faktycznie Forterra strasznie skacze.Na gładkiej drodze to jest w miare ok, ale jak juz lekko nierówny asfalt to porażka... Ciągnik mam dopiro od kilku dni. Cisnienie z tyłu mam 1,3 at a z przodu 1,6, Czy jeszcze obnizyc? Ten typ poprostu tak ma czy czekać troszkę az sie opony jakos ułożą? Opony mam radialki. Obciązniki z przodu 500 kg a z tyłu 230kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kali    1

Nie wiem, czy opony się ułożą, ale na pewno się przyzwyczaisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Coś Ci poradzę, spróbuj zdjąć przednie obciążniki i wtedy się przejedź. Osobiście obciążników używam tylko przy pługu i agregacie w czasie siewu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sklodos    0

Chłopaki moim zdaniem radialki to dość twarde opony i nie wiem czy się ułożą. Moja rada jest taka że przy najbliższej zmianie opon trzeba założyć zwykłe, broń boże radialne, bo nie dają wiele więcej od zwykłych a pozbawiają komfortu podczas jazdy na szosach, zreszta nawet zmniejszenie ciśnienia przy tych oponach nie wiele daje. Przykład z życia: mój brat ma zetora 7211 na radialkach a ja mam 7211 na zwykłych. Przejazd na trasie 25 kilometrów jego ciągnikem to duże obciążenie dla ciała i kręgosłupa, a przejazd tej trasy moim to bajka. Podkreślam że 7211 nie osiąga takich prędkości jak forterka.

Jeszcze jedną opcją jest założenie opom michelin które mogą pracować na ciśnieniu 0,8 bara o ile się nie mylę. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacyK    0

Ta kolega wyżej racje...

Opony Zetora są marnej jakości.

Ja jak kupowałem Zetora to już na jedzie testowej wiedziałem o tym, ale to mi nie przeszkadzało...

Co prawda mam 182cm...Uczucie irytujące ale nie skreślające Forterry.

A i spróbuj naprawdę z obciążeniem i atmosferami pomyśleć.

Jak znajdziesz rozwiązanie to napisz w tym temacie ja też spróbuje :)

pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj