Polecane posty

serek244    0

W ubiegłym roku kupiłem zetora 9641 forterra. Analiza parametrów oraz stosunkowo korzystna cena skłoniły mnie do zakupu. Obecnie po pierwszym sezonie stwierdzam że była to fatalna decyzja. Ciągnik jest stosunkowo krótki i wysoki co powoduje że przy jeździe drogą asfaltową strasznie podskakuje. Ciągnik podskakuje do tego stopnia że producent musiał przenieść akumulator z przodu ciągnika pod kabinę ponieważ umieszczony z przodu akumulator często pękał. Ciasna kabina oraz jego ciągłe podskoki powodują że przejazd C 360 tą samą trasą to bajka. Wykonanie pozostawia też wiele do życzenia , odpadają elementy plastikowe, przy wysiadaniu głową zahacza się o lusterka. Do 50 mth serwis odwiedzał mnie 3 razy. Obiektywność mojej opinii niech potwierdzi fakt że jeździłam wieloma ciągnikami pracując w rolnictwie za granicą. Podsumowując radzę nie kupujcie zetora bo to kiszka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6900

A nie można było tego napisać tutaj http://www.agrofoto.pl/forum/Zetory-dawnie...zis-t19109.html zamiast zakładać nowy temat? A co do twojej wypowiedzi to może lusterka masz źle ustawione a co do c-360 to ona jest niska i ciężka i dlatego inaczej się jedzie. Ja wraz wolałbym jechać forterrą bo jest dużo ciszej. A masz obciążniki z przodu? Ja nie brałem ale za tydzień na przeglądzie trzeba będzie je kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

no buja to jest fakt i jest to spory minus ale ja nie uwazam wyboru zetora za zly wybor :D pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Może niektórym to „bujanie” zetora nie przeszkadza ale ja mam 195 cm wzrostu i głową uderzam o plastik nad głową, oj boli uwierzcie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabamber    0

Uważam że to "kołysanie" może być spowodowane złym ustawieniem fotela lub samym typem fotela. Nie ma na co narzekać, przecież to traktor nie limuzyna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

buja caly traktor a nie fotel:P


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

to poważne wady - ciasna kabina i bujanie na drodze. upuść powietrza i przestanie bujać. co do kabiny to nie siedziałeś w nh tdd. tam na pewno musiał byś wyciąć szyber dach (w zetorze możesz go otworzyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Przedstawiciel Zetora zgodził się z moimi wrażeniami z jazdy Forterrą i poradził aby podczepić ciężką maszynę (gruber, pług) a przestanie bujać. Faktycznie, po podczepieniu grubera jazda była rewelacja. Ale przecież ciągle z podpiętym gruberem po drodze jeździć nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2
kolego to napisz jakimi ciągnikami jezdziłeś i z czym porównujesz zetora

 

Napisz z czym porównujesz tak ja kolega @Darekk310 napisał :D :D


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Serek244 ile już zrobiłeś mtg? mój ciagnik ( nie zetor) po około 200 mtg przestał skakać i dopompowałem koła ja należy po 1,6at i dalej komfortowo się jedzie, może jeszcze opony Ci się nie "ułożyły":D

Spróbuj pobawić się ciśnieniem i zdjąć z połowę obciążników z przodu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Jeżdżę Forterką sporo i nie mam takich problemów. Jeśli masz opony napompowane jak skała to się nie dziwię że ci skacze i faktycznie ustaw siedzenie. Co do akumlatora to źle się dzieje u tych co mają za duże ciśnienie z przodu a został przeniesiony pod kabinę ze względu na intercooler którego takiego nie było we wcześniejszych modelach. Dodam że zimą zdarzało się wyprzedzać nawet samochody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Tak jak pisałem wcześniej pracując w Niemczech jeździłem kilkoma markami ciągników m.in. Steyr, JD, NH i MF, ale do tych marek nie możemy porównywać Zetora bo to inna klasa. Porównajmy do zwykłego Ursusa 912 lub 914. Jadąc tą samą drogą traktory te owszem są głośniejsze, ale nie skaczą jak piłki. Wrażenia z fotela pasażera w Zetorze Forterra opiszę niebawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
@Serek244 ile już zrobiłeś mtg? mój ciagnik ( nie zetor) po około 200 mtg przestał skakać i dopompowałem koła ja należy po 1,6at i dalej komfortowo się jedzie, może jeszcze opony Ci się nie "ułożyły":D

Spróbuj pobawić się ciśnieniem i zdjąć z połowę obciążników z przodu :D

A co ma zdjęcie obciążników do zmniejszenia skoczności :D ciągnika-jest chyba na odwrót-przynajmniej u mnie-co prawda całkiem się nie skarżę na skakanie ciągnika (i to nie z powodu wrodzonego nonkonformizmu :D)-ale muszę przyznać że z dodatkowymi kg z przodu jakoś tak równiej "leży" na drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

he a u mnie na początku najlepiej się jeździło jak było tak 80kg jak założyłem ponad 200 znowu skakał, ale tak jak pisałem po 200 mtg widocznie się obskakał i nie ma z tym już żadnego problemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

nie mam pojęcia o czym jest ten temat... kupując zetora za cenę zetorowską nie przyszłoby mi na myśl aby oczekiwać od niego jakości Steyr, JD, NH i MF...

 

akurat Zetor ma dobry stosunek jakość-cena.

 

a do opisywania plusów i minusów jest całą masa innych tematów...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A ja myślę że duży wpływ mają tutaj opony-ciekawe jakiej są marki-obstawiam Mitas-a to niestety najwyższa półka nie jest ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj