Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
magnezyt

Claas Dominator 88- problem z łożyskami sieczkarni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
magnezyt    0

Witam. Założyłem nowe łożyska na wał sieczkarni i nie wiem dlaczego ale bardzo sie nagrzewaja juz po chwili pracy. Co to może byc za przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr2691    2

z luzem czyli, gdy nie są nagrzane mają liz za szlach, po nagrzaniu się (w przypadku pracy) luz się traci i wszystko jest OK, ty moze założyłeś bez luzu i materiał sie rozszerza i łożyska sie grzeją w cholerę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piesyn    0

1.Niewłaściwe łożyska.

2.Niedokładny montaż.

3.Czy nie jest uszkodzony wał sieczkarni?

Nie znam innej opcji. POZDRAWIAM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

A jak bardzo się nagrzewają nie możesz ich dotknąć? Tam są samosmarujące jeśli tak to dałeś trochę smaru pod te plastikowe dekielki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnezyt    0

Nagrzewaja sie tak ze przez 2 sekundy mozna je dotknac dluzej nie bo parzy. te łozyka nie sa samosmarne, jest smarowniczka w obudowie. piotr2691 o jakim luzie ty mowisz? ja nadal nie wiem o jaki luz chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

ja wymieniłem w merc75 i po wymianie też się grzały(ale szło je dotknąć), przestały dopiero jak włączyłem sieczkarnię w odwrotną stronę (źle założyłem pasek -przez pomyłkę)pochodził tak może ze 2 minuty zanim zorientowałem sie że są nie takie obroty.Teraz jest zupełnie dobrze i się nie grzeją -spróbuj włączyć obroty w druga stronę może łożyska się "ułożą" i przestaną grzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

sieczkarnia moze się kręcić tylko w jedną stronę tak mi sie wydaje, bo w innym kierunku nie da tego efektu który oczekujemy, będzie wyrzucać słomę, albo się zatka

 

ten luz to w oryginale jest na łożysku(po wyjściu z fabryki, tak mi się wydaje że powinny takie łożyska tam być), materiały po podgrzaniu ulegają pod wpływem temperatury rozszerzaniu i tutaj w grę wchodzi ten luz który powinien się stracić po nagrzaniu elementów łożysk (zrozumiałe??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    0

Kup sobie łożysko z danym rozmiarem z dopiskim C3.Jak koledzy dobrze zauważyli to jest dodatkowy luz poosiwy.Zdarza sie ze idealnie centrycznie nie pasuja wałek z obudowa i dane łożysko bez luzu poosiowego wprowadzasz w ciezką prace co jest wynikiem nadmiernego sie grzania.Staraj sie kupic remowanej firmy a nie Chiny.Bedziesz mial problem z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

@piotr2691,

To że sieczkarnia powinna sie kręcić w odpowiednią stronę to sie zgodzę tylko że ja po tej pomyłce z założeniem paska skorygowałem swój błąd i założyłem go tak jak powinien być i teraz te łożyska sie nie grzeją (sorry że nie dopisałem w poprzednim poście że po tych 2 min. zmieniłem obroty na dobre )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Jest dokładnie tak jak pszą koledzy wcześniej to łożysko powinno być z tym luzem oznaczonym symbolem C 3.Spodkałem sie jeszcze z innym ozaczeniem tego luzu J 30.

Mi też zdażyło się źle założyć pasek od sieczkarni i w sumie kawałek tak przejechałem ale patrzę w lusterko i widzę że coś nie tak.W Mercatorach to możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcik711    0

Witam ja jak kupiłem kombajn to łożyska grały że hej ale po wymianie na nowe problem się rozwiązał i na razie się nie grzeją ale kupiłem orginał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnezyt    0

U mnie byla taka sprawa z tym wałem ze od strony koła pasowego na tym wale siadło łozysko, wał sie nagrzal i skrzywił sie w miejscu miedzy łozyskiem a kolem pasowym. Zawiozłem ten wał do tokarza, tokarz uciął ta skrzywioną cześc, przyspawał pręt i stoczył go dokładni na taki sam wymiar jak ta ucieta koncówka. Załozyłem nowe łozyska i one sie grzeją po kilku minutach mimo ze wał jest tak samo wykonany jak oryginalnie był. I co to moze być???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po tym tokarzu nalezalo by ten wal wywarzyc jezeli wal straci wywarzenie to lorzysko po kilku dniach moze byc do wymiany z tymi lozyskami trzeba uwazać u sasiada nagrzalo sie do bialosci i niemalo zjaral claasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
×