Zaloguj się, aby obserwować  
kamilo1

Wymiana łożysk Bizon Z040

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilo1    1

Witam.

 

Panowie mam do was pytanie( jeśli na forum znajdują się Panie i znają odpowiedz na moje pytanie, to oczywiście zapraszam do pisania). Miesiąc temu zakupiłem Bizona 40, jako mechanik znam się na robocie lecz jeśli chodzi o Bizony( ogólnie kombajny) to jestem laik , a nie sztuka zepsuć , dla tego kieruję swą pytanie do fachowców, którzy nie raz spotkali się z takim zabiegiem jak wymiana łożysk. Dokładnie chodzi mi o łożyska znajdujące się u góry w gardzieli. Po lewej jak i prawej stronie są łożyska ( 1306 - prawdopodobnie piszę z pomięci). na tych łożyskach oparta jest oś na której z prawej strony patrząc z przodu bizona znajduje się koło na pas klinowy .

Moje pytanie jest następujące , jak krok po kroku wymienić te łożyska? Czy muszę wzywać jakiegoś fachowca, czy sam dam radę?

 

Jeśli taki temat istnieje to proszę o link i sorki, że stworzenie tego.

Pozdrawiam


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    52

musisz zrzucic heder , gardziel najlepiej turem, pozniej rozpinasz lancuch w gardzielu i juz bedziesz mogl sie do uch lozysk zabrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2

1.Najpierw musisz zdiąć heder (na wózek).

2.Zciągnij koło pasowe z osi.

3.Następnie rozpiąć łanćuch i wyciągnąć cała taśme.

4.Wyciąg bolce przy siłownikach.

5.Wybij kliny przy tych tulejach.

6.Sam gardziel możesz wyciągnąć w dwie osoby.

TERAZ MASZ WSZYSTKO NA WIESZCHU I MOŻESZ WYMIENIĆ ŁOŻYSKA

7.Montaż w kolejności odwrotnej do demontarzu.

 

A tak teraz sobie myśle czy w ogóle trzeba zciągać gardziel.... :) :) Ale bedzie chyba wygodniej tak jak napisałem... :)


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Dzięki wam za odpowiedz.

 

Wczoraj zacząłem się dobierać po woli do tych łożysk , ściągnąłem te koła pasowe, i tak jak widziałem to łożysko jest całe, jednak z drugiej strony jest rozwalone i te wczoraj wyciągnąłem bez ściągania gardzieli. Wiem ,że to nie fachowo ale zostawię te dobre łożysko a wymienię te zepsute.

Mam jeszcze jedno pytanko Te zepsute łożysko z lewej strony było przyłapane lekkim spawem do tej tulei w której się znajduje, czy tak powinno być, czy muszę zakupić jakieś zabezpieczenie, by łożysko nie wyleciało?

 

Dzięki za dokładny opis teraz to już wiem co się z czym je. Dzięki :)


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2

Tam powinien być chyba segier.Chyba że ktoś je "przyspawał" bo może obracało je w obudowie.?? Wymień sobie obydwa trzeba robić raz a dobrze :) :)


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

No właśnie nie ma rowka na seger i nie było żadnej pokrywki, chyba też tak złapię i wykombinuje coś na zasadzie przykrywki by pył nie leciał.

Co do samej wymiany to też tak sobie przemyślałem , że lepiej dwa dni stracić i naprawić jak stoi na podwórku niż stracić jeden jak pracuje w polu :)

 

 

farmer120ha ma jeszcze jedno pytanko , już założyłem łożyska lecz zauważyłem, że w tym łożysku po lewej stronie ten trzpień na którym są łańcuch obraca się sam w łożysku, a samo łożysko jest nieruchome. Czy podczas pracy to się zmieni , co powinienem zrobić ?


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2

Masz pewnie obrobiony ten trzpień pod łożysko..Pasowało by go napawać a później przetoczyć ewentualnie kupić nową oś bo inaczej problem z łożyskiem się szybko powtórzy....Nie wiem jak to jest przy z040 bo z takim modelem nie miałem nigdy kontaktu ale pewnie podobnie jak przy 56 :D A jak ruszysz za tą oś to masz luzy "wzgłużne" wsuwa się i wysuwa...??Bo jak tak to bedzie Ci sie wysuwać i pasek bedzie szedł na "sage" i bedzie mogło go "palić"...???

 

 

Niewiem czy cie dobrze zrozumiałem ale próbowałem pomóc... :D :D


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Dokładnie tak to wygląda. Oś jakby była wyrobiona i ograca się w tym wewnętrznym pierścieniu łożyska, a jeśli chodzi o luzy wzdłużne to nie ma takich, tu akurat jest wszystko OK.

Co do tego łożyska mam jeszcze 1h do zebrania , da radę czy muszę już teraz przerabiać tą oś ?


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2

Spokojnie da rade :D :D Przy dobrym szczęściu i niewielkich luzach może nawet pare sezonów by obchodziło :D :D Nie jest to aż taka precyzyjna maszyna żeby to aż miało takie znaczenie ale profesjonalniej bedzie na przyszły sezon przetoczyć to będziesz miał spokój na pare ładnych lat.... :D :D

 

Pzdr


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Wielkie dzięki.

 

Zrobię tak jak radzisz, po sezonie wymienie oś, lub naspawam i przetoczę. Jeszcze raz dzięki


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kris148a
      Witam ,czy orientuje się ktoś jakim ciśnienie jest napełniony wyżej wymieniony akumulator hydrauliczny ?
    • Przez patrykc360
      Witam czy ktoś orientuje się gdzie można kupić lub czy jakiś producent na zamówienie zrobi klepisko oraz cepy  do bizona z040 .a może ktoś ma z tz. Starych zapasów😁😁
    • Przez YeLoN3
      Witam. Wiem tematow takich jest juz sporo ale odpowiedzi zadnej.
      Remontuje bizona i wymienilem pompe hydrauliczna, dzielnik strumienia i orbitrol. Problem jest taki ze krecac kierownica w prawo kola skrecaja w prawo, ale krecac kierownica w lewo kola tylko sie prosuja. Kierownica kreci sie o jeden obrot. Jezeli podniose tylna os to kola skrecaja sie normalnie. Jak zamienilem przewody przy silowniku sytuacja sie nie zmienila tez kola skrecaja w prawo tylko ze przy skrecie kierownicy w lewo a w druga strone kola sie tylko prostuja. Dzielnik strumienia zamienilem tak ze zamiast na rozdzielacze olej szedl na orbitrol nie pomoglo to tylko bardzo ciezko kierownica chodzila. Dodam jeszcze ze zwrotnice skrecaja lekko w rekach byly robione niedawno a silownik regenerowany teraz i jest prosty.
    • Przez beja
      Witam, Panowie jestem od niedawna posiadaczem Z050 i wiele częsci pasuje od Z056 ale niektóre np do hedera już nie. I tu moje pytanie czy macie jakiś namiar na sklep internetowy z częciami do Z050 ? W rolmaszu powiedzieli mi że na hurtowni już do nich nie ma.
    • Przez Majkel92
      Witam, 
      Prosze o poradę w sprawie montażu scinacza słomy w bizonie z050 która została zdemontowana z innego kombajnu.Nie wiem jaki jest to typ ani producent?
      Scinacz został zdemontowana bez ramy która przymocowana jest do kombajnu. Jeżeli ktokolwiek wie jaki to typ, gdzie ewentualnie można nabyć części potrzebne do montażu (jeżeli się jeszcze da) by zmontować to jak należy, lub posiada wiedzę jakich błędów niepopełnić podczas wykonania tej ramy, to proszę o informację😉. 
      Każda informacja się przyda. Będe ogromnie wdzięczny za pomoc.
      Załączam zdjęcia scinacza zamontowanego w kombajnie z którego był ściągnięty. 




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj