Zaloguj się, aby obserwować  
jd3

Olej w zwolnicach 3512

Polecane posty

jd3    0

Dzisiaj zabrałem sie za wymiemiane oleju w zwolnicach. Oto problem: W instrukcji obsługi pisze ze oleju wchodzi 1,7 litra a ja spusciłem go juz ponad 2 litry i olej nadal schodzi. I moje pytanie czy zwolnica jest smarowana tym olejem co most czy osobnym?? Bo spuszcam a on dalej schodzi :(


Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd3    0

Dziekuje bardzo


Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Tym samym gatunkiem oleju (Agrol). W zwolnicach jest 2 x 1.75 l, czyli do poziomu korka wlewowego. Jeżeli tobie olej cały czas wypływa, to prawdopodobnie olej przedostaje się z tylnego mostu do zwolnic, a nie powinien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Ja kiedyś rozkręcałem zwolnice w 3512 i olej z tylnego mostu mi nie leciał.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Dzisiaj zabrałem sie za wymiemiane oleju w zwolnicach. Oto problem: W instrukcji obsługi pisze ze oleju wchodzi 1,7 litra a ja spusciłem go juz ponad 2 litry i olej nadal schodzi. I moje pytanie czy zwolnica jest smarowana tym olejem co most czy osobnym?? Bo spuszcam a on dalej schodzi ;)

Jeśli schodzi dalej i to duzo więcej niż 2 litry może być tak że masz taki przypadek jak mój znajomy, miał taką samą sytuację tzn. jeszcze pzreciek ze zwolnicy i chciał to zlikwidować i ku zdziwieniu gdy rozebrał zwolnicę okazało się że ( i tutaj dobrze nie pamiętam) albo miał odwrotnie założony simering albo wogóle nie było ale tak jakby chyba wogóle fabrycznie nie było i sprawdził 2gą stronę bo też troche ciekło i z 2giej strony też nie było, a u innego znajomego chyba były odwrotnie założone ;) założył simeringi uzupełnił oleje i jest OK ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilo1989    0

Witam.Panowie czy zwolnica ma wlasny olej czy tez ten sam co w moscie?Jak nie to jaki olej wlać najlepiej do nich?Dzięki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

Kolego co do tego czy tam olej przemieszcza się z mostu do zwolnic jest dwie teorie ,jedni co rozbierali zwolnice twierdzą że nie ma uszczelniacza między mostem a zwolnicą i olej swobodnie przepływa ,inni znowu twierdzą że w ich ciągniku jest uszczelniacz i nie ma możliwości przepływu oleju .

 

Jedno jest pewne że musi być taki sam olej w skrzyni biegów,mości i zwolnicach ,olejem jaki jest zalecany do skrzyni biegów i zwolnic jest Agrol U,ze względu na to że te ciągniki mają chłodzone tym olejem hamulce .

 

Jak zabierzesz się za zmianę oleju w skrzyni to spuszczasz olej dwoma korkami że skrzyni i mostu ,a pod zwolnicami są korki do spuszczania oleju ze zwolnic .Do napełnienia olejem skrzyni biegów i mostu jest jeden korek obok dźwigni zmiany biegów ,a do napełnienia zwolnic olejem są przy każdej zwolnicy korki ,korek znajduje się w połowie wysokości zwolnicy (od tyłu ciągnika )

 

ilość oleju potrzebna do wymiany w tym ciągniku to ok.40 L (koszt 400zł.)

Edytowano przez czacha17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Jedni twierdza ze jest uszczelniacz inni ze nie ma i kazdy ma racje ;) spusc olej ze skrzyni i w zwolnicach tez odkrec korki, jak bedziesz wlewal nowy olej zobaczysz czy lejac do skrzyni bedzie tez splywal przez korek w zwolnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

przeciez wiadomo że w skrzyni jest inny olej a w zwolnicach inny. nie ma zadnego polaczenia jak by było inaczej to hamulce by w oleju chodziły :lol:

Edytowano przez Cezary4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Cezary, ale hamulce wlasnie w kapieli olejowej sa ;) Jedynie w u2812 hamulce nie sa w oleju, od u 3512 wzwyz sa juz w oleju :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Pająk3050
      Witam poszukuje tylnego korpusu mostu (obudowy) do ursus 3512/5314 może ma ktoś na zbyciu lub posiada kontakt na taki temat ? Najlepiej na terenie województwa Małopolskiego 
    • Przez kris14
      Zauważyłem, że w moim 4514 z wałka WOM'u zaczął wydostawać się olej z tylniego mostu.
      Co może być tego przyczyną, czy wystarczy że założę nowe uszczelniacze?
    • Przez warlok20
      Witam!
      Poruszam temat cieknącego oleju z WOM. Dziś zacząłem rozbierać wszystkie osłony i mocowania wieszaków etc. Problem napotkałem już na starcie kiedy to nie mogłem wybić wałka[1]. Chciałem to obejść i zdjąć jedną ze stron mocowania górnego zaczepu ale jedna ze śrub jest w takim miejscu że musiałbym najpierw odczepić mocowanie dolnego zaczepu... Dopiero przy rozkręcaniu mocowania łańcuchów wieszaków[2] zauważyłem, że śruby[3] mają dwustronny gwint i wykręcałem je całe aby uchylić całe mocowanie. Problem w tym, że jedna ze śrub[3.1] nie chciała się wykręcić z bloku mostu. Teraz pytanie czy ona może jest tam na stałe czy po prostu zapiekła się i trzeba użyć większej siły i pójdzie?

      Druga sprawa to zauważyłem, że za tym mocowaniem jest kwadratowa podkładka, a za nią wałek wom z dwoma ścięciami po bokach na klucz? Żeby dostać się do uszczelniacza mam wykręcić tą "śrubę ze ścięciami"?


       


       
       
       


       
       
       


       
      Znalezione w internecie przykładowe zdjęcie tych "ścięć".




    • Przez Bonex157
      Poszukuję obudowy pochwy lewa albo prawa, ta ktora jest z blokada
    • Przez lesio321123
      Witam szukam.na szybko pomocy otóż. Po zamatowaniu zwolnicy do obudowy mechanizmu roznicowego na górze wystąpiły minimalne luzy po dociagnieciu śrub już mocno na dole wszystko dolega fajnie A na górze jest szpara maucieńka... to przez oringi mogą być za grube?... dodam że śrubki na wkretak płaski którymi przykreca się pierwsza część obudowy zostały dokręcone  Bardzo proszę o szybką pomoc

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj