Misiek123

Ciągniki "zachodnie" UŻYWANE

Polecane posty

look19    30

Mówiąc, że perkins w lżejszych pracach jest oszczędniejszy od zetora to mówisz chyba o ursusie c360 3p i zetorze 7211. W pozostałych przypadkach, to bzdura! Mój znajomy ma mf 3095 i mówi, że nie schodzi poniżej 10l/h (w lekkiej pracy i transporcie), zaś ja mam zetora 8145 i na pusto pali ok.4-5l/h, co daje 0,0909...l/h/na jednostkę mocy(1km) dla mf-a z silnikiem perkinsa i 0,05625l/h/1km dla zetora, czyli twoja wypowiedź jest nielogiczna...


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

MF 3645 w lekkiej pracy zejdzie do 7 litrów, ciekawe czy 16245 tak potrafi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

claas ares 656 z jd silnikiem w lekkiej pracy też zejdzie do 7 l, 200l starczało mi już nie raz na 30 mth,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

a ja mfa bym w życiu nie kupił chyba że ze starych wersji bez elektryki... Bo sypią się one jak domki w czeczeni... Sporo osób ma i narzeka na padającą elektrykę... Kolega bawi się w sprowadzanie maszyn i sprowadził ostatnio renaulta bodajrze 110.14 z silnikiem MWM i co ciekawsze miała nacykane 18 czy 19 tyś mth tłumik był tak masakrycznie przepalony że wyglądał jak miałby zaraz odpaiść ale pracowała jak zegareczek :P i jak tu uważać renault za złe??? Ja teraz też szukam Reanulta 103.54 w dobrej kasie ... MFa nigdy !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Nie bez powodu jest dużo używanych MF'ów na rynku :D

Zachód pozbywa się ich póki może :D

Często nie znane i nie doceniane marki bywają niezastąpione :P

U mnie górują używane MF'y chociaż Renówkę i DF też czasami spotkam.

Ale mało tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
a ja mfa bym w życiu nie kupił chyba że ze starych wersji bez elektryki... Bo sypią się one jak domki w czeczeni... Sporo osób ma i narzeka na padającą elektrykę... Kolega bawi się w sprowadzanie maszyn i sprowadził ostatnio renaulta bodajrze 110.14 z silnikiem MWM i co ciekawsze miała nacykane 18 czy 19 tyś mth tłumik był tak masakrycznie przepalony że wyglądał jak miałby zaraz odpaiść ale pracowała jak zegareczek :P i jak tu uważać renault za złe??? Ja teraz też szukam Reanulta 103.54 w dobrej kasie ... MFa nigdy !!!!

Wiadomo, że MWM to bardzo dobre silniki, ale życzę powodzenia jak kupisz coś z przebiegiem 20k. Sprawdź sobie ile kosztuje remont Perkinsa 6 cyl a ile podobnego MWM.

Poza tym w moim MF elektronika chodzi bez zastrzeżeń, jedyne co trzeba zrobić to zmienić pompę hydrauliczną, która kosztuje ok 2300 zł. Do Case 5040 pompa kosztuje z tego co wiem ok 11 000.

No i ważna jest jeszcze dostępność części, gdzie możesz kupić rurę wydechową do tego Renault? Do MF masz Korbanka, Mihg, Grene i inne mniejsze sklepy.

Gdyby były pieniądze, to pewnie jeździł bym Fendtem serii 500, na razie jednak wystarcza MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Do renault też dostaniesz w grene, ale tłumik to najmniejszy problem. Gorzej z takimi elementami jak np. pompka zasilająca, alternator, rozrusznik, stacyjka, jakaś szyba. A co do MF to jestem ich przeciwnikiem, bo to kupa złomu, która jest wymyślona przez jakichś debili, którzy nie mają pojęcia do czego służy ciągnik rolniczy. Gdybym miał wybierać z zachodnich marek, to wybrałbym:

1.fendt

2.John deere

3.Same/deutz fahr/lamborghini

4.New holland(oprócz serii td ).

Ze zwykłych traktorów to Ursus(ale tylko do 1993roku, kiedy powstawały w czechosłowacjii i oprócz postlicencyjnego gówna na bazie MF-a).

Edit:@Mariusz x mój znajomy ursusem 1224 spalił w 12godzin 48litrów(odwożąc kukurydzę od sieczkarni rozrzutnikiem T088 podwójnie zaburtowanym).

Edit: a jeśli nie uda się kupić rury pasującej do renault, to proponuję dospawać jakąś zwykłą do tego, co pozostało z oryginalnego.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6897

Te "postlicencyjne ciągniki na bazie MF-a" wcale nie są takie złe jaka krąży o nich plotka od ~23 lat. Wolałbym 3p niż zwykłą c-360 bo mocą różnią się o 5kM a spalaniem dużo bardziej. C-360 kojarzy mi się z chmurą czarnego dymu. W 3p widać zwinność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

look19 co do mfa mam takie samo zdanie jak ty :P dlaczego jest ich najwięcej a dla tego bo na zachodzi się sypią i tyle... i jestem tego zdania że elektryke to niech ładują do samochodów a nie do ciągników gdzie jest narażona na wilgoć i kurz... Często właśnie widzę mf ponadpalane i to głównie dachy.... czyli jednakcoś w nich jest nie tak... Mój ranking jest bardzo podobny do twojego look19 mianowicie:

1.fendt/ renault z silnikami MWM

2.John deere

3. Zetor za dostępność części i za wszystkie ciągniki z 80 lat czyli np. 7211 bo ursus niczym wówczas nie zaświecił i sporo ludzi przez nie zdrowie straciło...

3.Same/deutz fahr/lamborghini

4.New holland(oprócz serii td )

5. Pronar/Belarus

50. MF oprócz 255

99. URSUS oprócz C330 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

powiedz mi dlaczego zebrałeś Same/deutz fahr/lamborghini do jednej grupy? Jako ciągniki sprzed kilkunastu lat, nie mają ze sobą nic wspólnego, o ile DF jako ciągnik używany jest dość popularny to dwa pozostałe są rzadko spotykane i ciężko coś o nich powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Avendrion    40
look19 co do mfa mam takie samo zdanie jak ty :P dlaczego jest ich najwięcej a dla tego bo na zachodzi się sypią i tyle... i jestem tego zdania że elektryke to niech ładują do samochodów a nie do ciągników gdzie jest narażona na wilgoć i kurz... Często właśnie widzę mf ponadpalane i to głównie dachy.... czyli jednakcoś w nich jest nie tak... Mój ranking jest bardzo podobny do twojego look19 mianowicie:

1.fendt/ renault z silnikami MWM

2.John deere

3. Zetor za dostępność części i za wszystkie ciągniki z 80 lat czyli np. 7211 bo ursus niczym wówczas nie zaświecił i sporo ludzi przez nie zdrowie straciło...

3.Same/deutz fahr/lamborghini

4.New holland(oprócz serii td )

5. Pronar/Belarus

50. MF oprócz 255

99. URSUS oprócz C330 :D

Tak czytam te Twoje posty i poniżasz nie miłosiernie MFy, piszesz że po co elektryka w ciągniku i pozostawiasz je daleko w tyle, a Fendt/JD/Same/DF/Lambo/NH i inne nie mają elektryki? :D Czemu jak MFa pojechałeś za elektrykę to im się nic nie dostało... Czegoś tu nie rozumiem.


Za tym co mówię! Zawsze stanę
Za tym co myślę! Zawsze stanę
Za tym w co wierzę! Zawsze stanę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Do renault też dostaniesz w grene, ale tłumik to najmniejszy problem. Gorzej z takimi elementami jak np. pompka zasilająca, alternator, rozrusznik, stacyjka, jakaś szyba. A co do MF to jestem ich przeciwnikiem, bo to kupa złomu, która jest wymyślona przez jakichś debili, którzy nie mają pojęcia do czego służy ciągnik rolniczy.

No to jak już zacząłeś to powiedz mi w czym MF 3645(właściwie to 3655) jest gorszy od Zetora 16245, jakieś dane techniczne, wykresy itp. Podaj chociaż jeden element(oprócz ceny i dostępności części), chodzi mi o dane techniczne. Jak coś znajdziesz to to będę pod wrażeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Avendrion ja nie piszę o nowych ciągnikach tylko o tych z lat 90... Nowy to każdy jest nafaszerowany elektryką a nie wiem po co... wg mnie wajcha jest najpewniejsza i tyle a nie w ciul elektryki która po 2 latach się posypie .... weź np. zetora 7745 i mf 3050 oba dajmy to z 90 roku... Zauważ ile ten mf ma elektryki a ile zetor... czy np. JD bądź fendt tam wszystko jest mechaniczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5
look19 co do mfa mam takie samo zdanie jak ty :P dlaczego jest ich najwięcej a dla tego bo na zachodzi się sypią i tyle... i jestem tego zdania że elektryke to niech ładują do samochodów a nie do ciągników gdzie jest narażona na wilgoć i kurz... Często właśnie widzę mf ponadpalane i to głównie dachy.... czyli jednakcoś w nich jest nie tak... Mój ranking jest bardzo podobny do twojego look19 mianowicie:

1.fendt/ renault z silnikami MWM

2.John deere

3. Zetor za dostępność części i za wszystkie ciągniki z 80 lat czyli np. 7211 bo ursus niczym wówczas nie zaświecił i sporo ludzi przez nie zdrowie straciło...

3.Same/deutz fahr/lamborghini

4.New holland(oprócz serii td )

5. Pronar/Belarus

50. MF oprócz 255

99. URSUS oprócz C330 :D

 

Kolego jak nie będziesz dbał o maszynę to i Fendt ci się rozleci więc nie wiem czemu się czepiasz MF'a, niedawno rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział że jak się wynienia filtry i oleje na czas oraz robi przeglądy po sezonie sprzęt powinien długo i bezawaryjnie nam służyć. Zetora też chyba przeceniasz bo raczej niczym się nie różni od Ursusa.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

tomu i już się mylisz weź c360 i odpowiednika zetora 7211... przestronna kabina, szczelna w miarę cicha, wspomaganie w standardzie, możliwość posłuchania radyjka, wom nie zależny od pompy... biegi w podłodze... głupia pierdoła a cieszy zegar poziomu paliwa... itp..

 

Co do dbania to w każdym przypadku się to tyczy i jeżeli nie bedziesz dbał o mercedesa to też się rozsypie a drugi będzie chwalił fiata ale o niego dbał... ja do silnika w mf nic nie mam tylko do elektryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5
:P porównujesz 360 do 7211 :D a czemu nie do 4512? przecież 360 to jest zupełnie inna liga niż 7211 czy nawet 5211 zapomniałeś o wersiach eksportowych Ursusa? czy widzisz tylko wyzszość zetora.

Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Ja nie wiem co takiego strasznego jest w tej elekrtyce co? Ja bym sie bardziej bał jak sie mechanika w ciagniku psuje niz elektryka która sie dosc łatwo naprawia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

Taka elektronika jak jest w fergusonie to chyba pikuś w porównaniu do tej z Case serii 51x0,


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

elektronika mało kiedy się sypie sama z siebie, to najczęściej usterki mechaniczne są przyczyną awarii bądź też niewłaściwe użytkowanie (patrz serwisowanie maszyn w szerszym tego słowa znaczeniu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

tomu dlaczego porównuję domyśl się spójrz w konedatę kiedy te ciagniki były produkowane no i jednak zetor od ursusa 4512 i tak jest lepszy nawet tym że zetor ma większą kabinę gdzie spokojnie zmieszczę 5 ludzi :P

 

pablo ja wolę pogrzebać w mechanice niż w elektryce... widzisz w aucie zarówno jednym jak i drugim też mam wszystko w elektryce i wiem co to znaczy bo się sypie ta elektryka i tyle....

 

gazi wiesz najczęściej styki śniedzieją czy poprostu coś się już wypali ze starości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tak samo mechanika się sypnie ze starości, z własnego doświadczenia wiem że najczęstszą przyczyną awarii jest niewłaściwe użytkowanie i to się tyczy zarówno mechaniki jak i elektroniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    5

A po co mi 5 osób w traktorze, ja do kościoła z rodziną jeżdżę samochodem :P . Jeśli w konedacie porównujesz sobie maszyny co do rocznika to masz racje ale chyba nie zauważyłeś że były produkowanie mniejwięcej w tych samych latach.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29
tomu dlaczego porównuję domyśl się spójrz w konedatę kiedy te ciagniki były produkowane no i jednak zetor od ursusa 4512 i tak jest lepszy nawet tym że zetor ma większą kabinę gdzie spokojnie zmieszczę 5 ludzi :P

 

pablo ja wolę pogrzebać w mechanice niż w elektryce... widzisz w aucie zarówno jednym jak i drugim też mam wszystko w elektryce i wiem co to znaczy bo się sypie ta elektryka i tyle....

 

gazi wiesz najczęściej styki śniedzieją czy poprostu coś się już wypali ze starości

Jak mielismy kupowac samochód to tez słyszałem wiele opini ze w tym modelu akurat elektryka sie sypie ale po ponad roku uzytkowania nie bylo problemów z elektronika zadnych a z mechanika juz tak. Ja tam wole pogrzebac w elektryce niz mechanice i tyle. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Do renault też dostaniesz w grene, ale tłumik to najmniejszy problem. Gorzej z takimi elementami jak np. pompka zasilająca, alternator, rozrusznik, stacyjka, jakaś szyba. A co do MF to jestem ich przeciwnikiem, bo to kupa złomu, która jest wymyślona przez jakichś debili, którzy nie mają pojęcia do czego służy ciągnik rolniczy. Gdybym miał wybierać z zachodnich marek, to wybrałbym:

1.fendt

2.John deere

3.Same/deutz fahr/lamborghini

4.New holland(oprócz serii td ).

Ze zwykłych traktorów to Ursus(ale tylko do 1993roku, kiedy powstawały w czechosłowacjii i oprócz postlicencyjnego gówna na bazie MF-a).

Edit:@Mariusz x mój znajomy ursusem 1224 spalił w 12godzin 48litrów(odwożąc kukurydzę od sieczkarni rozrzutnikiem T088 podwójnie zaburtowanym).

Edit: a jeśli nie uda się kupić rury pasującej do renault, to proponuję dospawać jakąś zwykłą do tego, co pozostało z oryginalnego.

Znaffca sie znalazł :P Nawyzywa marke od gówien i złomów, konstruktorów od debili, itd., niestety już z konkretami jak widać ciężko...

 

Znajomy znajomego itd... Przestań pitolić takie brednie bo szkoda miejsca na serwerze. 48l/12h czyli 4l/h w 1224, i co jeszcze powiesz specjalisto? Pare postów wcześniej pisałeś że 8145 na pusto zużywa 4-5 l/h więc jak to jest? Teraz spróbuj komuś wytknąć że jego wypowiedź jest nielogiczna :D

 

ja mam zetora 8145 i na pusto pali ok.4-5l/h (...) czyli twoja wypowiedź jest nielogiczna...

Wiesz, no offence, utrzymuje tylko klimat cytowanej wypowiedzi :D

 

Ktoś pisał że MF podaje moc wg normy ISO, prosze dobrze sprawdzić od kiedy, w których modelach i nie uogólniać błędnie :D

 

Jeżeli ktoś nie odróżnia elektryki od elektroniki to raczej wypadało by żeby wogóle nie wypowiadał sie w temacie tych zagadnień. W ciągnikach z początku lat '90 elektronikę (EHR, itp.) można spotkać nie tylko w MF ale i w Case, DF, Renault i innych. Poza tym MF aż do 1997 roku oferował prostą serie 3xx którą potem zastąpiła 42xx równie prosta w podstawowych wersjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj