Rafiiiiiiiiii

Problemy z ukladem kierowniczym

Polecane posty

Witam.

Miałem w luzy kierownicy prawie pół obrotu. Wymieniłem łożyska, a problem pozostał tylko, że w mniejszym stopniu. Nie wiem co dalej, może macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu nie ma co pomysłami sypac tylko luzu szukać. Moze być śruba w układzie, luz na osi wąsa, na gałkach, zwrotnicach lub sworzniu osi. Trzeba szukać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim głownie chodzi mi o kolumne , jak jade w polua kierownice trzymam ruwno to ramie kolumny sie rusza śruba wkręcona na maksa niewiem czy szlimaki wydarte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A to trza było od razu. Sprawdz czy wąs nie rusza się na wieloklinie. Czasem nakrętka dojdzie do końca a wąs dalej się rusza. Trzeba wtedy podkładke podłożyć. Poza tym może być luz na osi wąsa, śrubie lub nakrętce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam.

Miałem w luzy kierownicy prawie pół obrotu. Wymieniłem łożyska, a problem pozostał tylko, że w mniejszym stopniu. Nie wiem co dalej, może macie jakieś pomysły?

 

Same łożyska to nie wszystko,luz na wale kierownicy reguluje się podkładkami przy nie zamontowanym wale głównym, luz kierownicy śrubą z prawej strony kolumny. Reszta tak jak kol. Seweryn pisze.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To znaczy jest luz na wałku znaczy goni wałek na boki czy na układzie, na wycinku koła zębatego zazębiającego się z nakrętką kolumny to znaczy goni do przodu i tyłu wąs a wałek w obudowie jest sztywnyw ? Jeśli wałek goni w obudowie to według katalogu do wymiany łożysko igiełkowe a jeśli wąs to z prawej strony układu jest śruba da kasowania luzu na zębatce. Dokręć i po sprawie chyba że będzie do wymiany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wałek w obudowie jest sztywny.Wąs z wałkiem goni do przodu i do tyłu, a śrubę z prawej strony mam wkręconą na maksa.I ciągle wąs goni do przodu i do tyłu.Co będzie do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Może to nie dosłownie problem z układem kierowniczym ale moje pytanko jest z nim pośrednio związane.

 

Ostatnio podczas orki urwała mi się jedna szpilka w lewym kole dzisiaj kolejnaMoje pytanko jest następujące czy te urwane szpilki(sporo ich wystaje więc jest za co złapać) czy da się ich wykręcić bez problemu czy zawczasu trzeba podjąć jakieś działania mające na celu łatwiejsze ich wykręcenie? Pierwszy raz takie coś mi się przydażylo i to od razu podwójniebiggrin.gif. Nowe wkręcać na "sucho" czy dawać jakiś klej zapobiegający wykręcaniu?


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wez młota i pobijak, przywal porządnie to wyleci. One są nabite w otwór. Prosta sprawa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może to nie dosłownie problem z układem kierowniczym ale moje pytanko jest z nim pośrednio związane.

 

Nowe wkręcać na "sucho" czy dawać jakiś klej zapobiegający wykręcaniu?

 

Szpilki mają taki frez, przy zakładaniu dobij młotkiem do końca i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Takie buty..Człowiek uczy się przez całe życie...Dzięki Koledzy za pomocwink.gif Jeszcze jedno mrozić przed nabijaniem czy nie?


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówię Ci przy pier.......l młotkiem i wystarczy. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Dobra już o nic nie pytambiggrin.giflaugh.gif

 

Dzięki za pomocsmile.gif


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he nie chodziło mi o ciebie tylko o MATA. Trafniej nie dało sie tego określić. W niektórych sytuacjach przekleństwo powinno byc dopuszczone .


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trafniej nie dało sie tego określić.

 

Witam kolegów :D "przy pier........l młotkiem" znaczyło że jednak nie mrozić :P

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Hehe laugh.gif Wiem Koledzy wiem. Wszystko jak najbardziej w porządkubiggrin.gif

 

Szpilki nabite.Nawet koła nie odkręcałemlaugh.gif Włożyłem szpilkę i nie uderzyłem tylko "przy...em" i bez niczego poszłolaugh.gifbiggrin.gif Resztę dociągnąłem nakrętką i znów mam 4 szpilki.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc..


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

Pękła przekładnia kierownicza kiedys spawana. I teraz wymienić obudowę nową? całą przekładnie używaną?

Nie mogę zdjąc kierownicy - jest jakiś patent na pękający plastyk kierownicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak była dobra to warto zmienić tylko samą obudowę, nowa kolumna około 1000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

no tak, ale wałek się gnie a plastik kruszy akierownica ani drgnie. Obudowa jest z tulejką do wała poziomego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

    • Przez Agra
      Potrzebuję wymienić uszczelniacz kolumny kierowniczej ten który  jest pod ramieniem głównym.
      Czy jest szansa na wymianę beż zdejmowania kolumny.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj