Skocz do zawartości
Kizo

Jak wam działa sprzęgło Turbo...?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kizo    5

Proszę wszystkich użytkowników Fendów ze sprzęgłem hydraulicznym Turboshift o udzielenie mi informacji jak się wam zachowuje ciągnik jak np. jedziecie pod górkę z dużym ładunkiem. Bo w moim 511 jak jadę pod górkę z beczką, co prawda nieco zadurzą jak dla niego to przy obrotach ponad 2100obr/min spada mi prędkość. Według mnie przy takich obrotach powinien mieć 100% uciągu a jak by było za ciężko to powinny spadać obroty silnika. Zastanawiam się czy nie trzeba może zmienić oleju w skrzyni biegów, bo co prawda wygląda on na bardzo czysty, ale tak właściwie to inaczej wyglądać nie może, bo to wkońcu obieg zamknięty bez żadnych dopływów innych olejów itp. Kupował ktoś może filtr do oleju przekładniowego, chodzi mi o to czy jest jakiś zamiennik tego filtra do serii, 500 bo oryginalny kosztuje coś ponad 500 zł. Czekam na odpowiedzi czy jest to poprawne działanie tego sprzęgła itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Sorki, że odpisuje na swój post ale czy nikt niema Fendta ze sprzęgłem Turbo. Proszę o jaką kolwiek odpowiedź bo chciał bym mieć potwierdzenie sensu wymiany oleju w skrzyni, a jak by nie patrzeć nie jest to mały koszt ok. 1200 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

może Fendta to nie mam :wacko: ale mam pyt. odnośnie tego sprzęgła...nigdy nie jeździłem i jakos nie moge sobie wyobrazić jak to jest...

1 np.jedziemy na pusto-wciskam najwyższy bieg gaz do oporu i traktor sie rozpędza do max predkość bez żadnego szarpania???

2 np.orka-wciskam najwyższy bieg :P i co teraz???kiedy ciągnik zaczyna sie dusić??przyjakich obrotach to spzręgło pracuje z poślizgiem a przy jakich ma najwyższy uciąg???

 

co do Twojego problemu to myślę że korbanki za porade telefoniczna nic nie skasują...chociaż moge sie mylić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piootr    3

@ Kizo czemu liczysz 1200 zł na olej 80 l wczodzi ??

 

Odnośnie filtra to podaj nr co na nim jest , bedąc po filtry do MFa zapytam się ile kosztuje z BEPCO ja do swojego płace 50 zł a oryginał 350 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

@piootr

Jak znajdę nr. filtra to podam, a co do ceny to oleju idzie coś 60l a filtr oryginał ponad 500zl więc musze poszukać zamiennika.

 

Co do tego sprzęgła to w orce na pewno najwyższy bieg gruba przesada bo niema szans żeby osiągnąć na tym biegu prędkość z minimalnymi obrotami jakie jest potrzebne dla sprzęgła żeby mieć 100% uciągu. Z tego co wiem to jest 1500obr/min. Jak byłem u gościa co sprzedaje maszyny to mówił ze do 514 czepiali 2 przyczepy z piachem i ładował 6 i powoli sobie się rozpędzał po szosie. Ja w agregacie swoim to na brzegu wrzucam 3 i jazda biegów nic nie zmieniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

czyli do 1500 obrotów sprzęgło pracuje z poślizgiem???

a jak jeździsz na 3 biegu w agregacie i ma chwilowe zwiekszone opory to co sie dzieje??dusi sie silnik czy ślizga sprzegło??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Z agregatem nigdy niema ciężko, bo to tylko 3,6m ale jak się pracuje z pługiem albo z beczką to raczej przestaje ciągnąć sprzęgło przy 1700-1800 niż dusi się ciągnik. Specjalnie przeglądałem wszystkie filmiki na YouTube i np. 514 z pługiem 6 obracaną orze przy obrotach 1800 czy wozi gnojowicę beczką 14500 L przy obrotach 1700. To w moim przy takich obrotach by już przestał ciągnąć, dlatego wydaje mi się że coś jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

U mnie 511 przyjeżdża wywozić gnojowicę z beczko 7 tyś litrów i jednego razu jak wjechał z pełną beczką na orane pole na wiosne to poprostu zaczęło mu brakować siły tzn. silnik zaczął schodzić z obrótów...a jak wjeżdzał to było około 1200 obr/min silnika... ja moge chyba tylko tyle sie wypowiedziec na ten temat

 

pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

@kizo możesz mi wytłumaczyć dlaczego(skoro sprzęgło hydrokinetyczne jest takie dobre)diler z valtry odradził mi jego zakup?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Te sprzęgło działa tak u mnie od kupna, tylko na początku myślałem, że tak powinno być jednak teraz myślę, że chyba jednak ma za duży poślizg. Co do ‘katowania’ to były tylko lekkie prace.

@tomek

Nie wiem czemu ci w valtrze odradzali te sprzęgło, jednak myślę, że jak by było złe to Fendt nie montował by go bezustannie od bodajże 70lat.

 

:P:P:D :wacko: :P:P:P

Na wstępie proszę moderatorów o darowanie mi pisania kolejnego postu po swoim, ale chce, żeby ta wiadomość była dobrze widoczna, ponieważ może komuś się przydać taka informacja.

 

Otóż w końcu doszliśmy, czemu w moim Fendzie sprzęgło ma takie słabe przekazanie momentu obrotowego. Przyczyna była banalna a mianowicie za niski poziom oleju w sprzęgle hydrokinetycznym. Wymieniliśmy olej i ciągniczek chodzi jak marzenie, nie trzeba dawać wysokich obrotów a przyśpiesza nie to, co wcześniej. Niestety tak to bywa jak się do końca nie wie, jak co ma prawidłowo działać. Dopiero teraz będę mógł ocenić działanie sprzęgła typu TURBO….. i podejrzewam, że będzie to pozytywna ocena bo wcześniej denerwowało mnie te gazowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Na razie nie i dla tego nie znam numeru bo nie wyjmowałem filtra, ale dzięki za propozycje pomocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2
U mnie 511 przyjeżdża wywozić gnojowicę z beczko 7 tyś litrów i jednego razu jak wjechał z pełną beczką na orane pole na wiosnę to po prostu zaczęło mu brakować siły tzn. silnik zaczął schodzić z obrotów...a jak wjeżdżał to było około 1200 obr/min silnika... ja moge chyba tylko tyle sie wypowiedzieć na ten temat

 

pozdrawiam!!

 

 

Michał chyba wywozi Fendtem 311. a nie jak piszesz 511. a roznica spora jest :):):D

 

Pozdrawiam Balzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

ze sprzegłem TURBO trzeba uważać, pomaga przy ruszaniu pod dużym obciążeniem, ale wiadomo w bajkie ze rusza z każdego biegu nie trzeba wierzyc- w mojej okolicy turbomatic w 309 padł i to przy lekkiej pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0
ze sprzegłem TURBO trzeba uważać, pomaga przy ruszaniu pod dużym obciążeniem, ale wiadomo w bajkie ze rusza z każdego biegu nie trzeba wierzyc- w mojej okolicy turbomatic w 309 padł i to przy lekkiej pracy...

 

 

Pavel może znasz dokładną przyczynę tego ze padło te sprzęgło i który rok tej 309 c

 

i jakie prace wykonywała ta 309

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

przyczyny-wąłsnie ruszano ze zbyt dużego biegu

 

 

a praca to w jakims6 rzędowym siewniku pneumatycznym do kukurydzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25
Napisano (edytowany)
przyczyny-wąłsnie ruszano ze zbyt dużego biegu

 

 

a praca to w jakims6 rzędowym siewniku pneumatycznym do kukurydzy

 

i bez nowego tematu dowiedzałem sie jak działa turbomatik

Edytowano przez PronarekP5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Kizo a skąd wiedziałeś ile tego oleju musisz wlać? Bo ja w swoim Fendzie też musze wymienić olej ale nie wiem ile go tam wlać.

pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Witam was. Podepne się pod ten watek może tu ktoś pomoże. A więc tak potrzebuje pomocy w odnalezieniu wlewu miarki czy cokolwiek innego od sprzegla turbo w fendzie 308 z lat 88. Trzeba w nim dolac(najlepiej wymienić olej) bo rusza dopiero po mocny przygazowaniu. Wszystko było ok dopoki ciekawy mechanik podczas remontu silnika nie zagladał tam i wylało mu się troche oleju. Jak możecie to dopdajcie zdjecie jak to wyglada u was w którym miejscu jest wlew itd. Jedyne co znalazłem to z prawej strony jest siatka przykecona ale po jej odkeceniu nic ciekawego tam nie ma. Licze na waszą pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Po lewej stronie między silnikiem a szkrzynią jest takie podłużne okienko zasłonięte blaszką. Blaszkę wyciągamy i widzimy ten wirnik sprzęgła. Pokręcamy im za pomocą np. śrubokręta aż zoabczymy śrubę od wlewu. Odkręcamy i wirnik obracamy do dołu otworem aby olej się wylał (u dołu jest taki plastikowy korek). Następnie znowu obracamy i nalewamy pod korek. Mam nadzieję że pomogłem. Jak coś to pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

No to ja mam prosbe. Zrób zdjęcie tego miejsca i tego korka i wrzuć na af ok? Bo nie kapuje momentu wylewania gdzie ten olej spłynie? I teraz nie mam możliwości sprawdzenia tego ale w tym co tu u mnie jest jest siatka z prawej stronie w tym miejscu co Ty mówisz(z prawej siedzac w ciągniku) Jak wróci z pola to pójdę patrzeć to o czym piszesz. Ale o zdjęcie i tak prosze. Pozdrawiam Ps jak coś to pisz na gg niewidoczny jestem. Pozdro

 

Edit

Znalazłem blaszke z lewej strony i na dole czy to jest to? Nie jest ona prostokątna ani kwadratowa tylko w trapezie równobocznym. Jesli to to jaki olej polecacie lać w sprzegło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×