center

Regulacja ładowania Zetor 7211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
center    9

Witam wszystkich posiadam Zetora 7211 + akumulator 170Ah, problem mam taki że szybko ubywa w akumulatorze elektrolitu przy czym akumulator nie jest za stary no i nie cieknie, myślę że to jest wina może przeładowania akumulatora na jaki prąd powinien być ustawiony alternator i jak dokonać regulacji? Pozdrawiam i liczę na elektrotechnika;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    1

Standard to 14,4 volta, a regulator masz pod kierownicą elektroniczny, więc samemu raczej nie do ustawienia, raz go wymieniłem po prostu na nowy.


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    201

W instrukcji napraw pisze że: przy podłączeniu woltomierza pod zacisk +B napięcie regulacyjne musi się wahać od obrotów wolnobiegowych w zakresie 14V z tolerancją +0,3,-0,6V. Żarówka kontrolna musi gasnąć już przy obrotach wolnobiegowych lub bezpośrednio powyżej wolnobiegu.

 

Powinieneś sprawdzić także regulator napięcia gdzie na jego wyjściu powinno być napięcie 13,8-14V.

 

Wyślij mi na priv swój e=mail to dostaniesz ode mnie dokładniejsze informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

hmm ale napięcie jest oki... tak ok14V ale chodzi mi o wydajność prądową alternatora? tam chyba jest jakaś blaszka czy coś ale ja nie znam tematu tego głębiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Szukałbym winy w akumulatorze. Alternator da tyle prądu(w granicach swojej mocy) , ile akumulator pobierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówisz i masz. :D Tak jak pisze kolega @zorzyk2 wydajność prądowa alternatora nie ma tu znaczenia. Akumulatory ołowiowe ładuje się stałym napięciem, a ono wynosi u Ciebie 14V czyli w normie. Prądu nie dasz rady regulować. Akumulator może mieć jakieś wewnętrzne zwarcie i pobiera większy prąd, którego przepływ powoduje parowanie wody (podnosi się temperatura elektrolitu). Ale jest to tylko moja teoria, bez znajomości pobieranego prądu niewiele mogę powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

hmm no to spoko dzięki mistrzu moja wiedza jeszcze tak daleko nie dotarła odnośnie tego...:/ to w takim razie szukam cęg do pomiaru prądu, jak go zmierzę napiszę ile jest pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

U mnie tez tak jaest ze daje na 1000obr 14V a powyżej 13,8V czy to nie za mało regulator mam nowy diody sprawdzone alternator wygląda na sprawny


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    0
U mnie tez tak jaest ze daje na 1000obr 14V a powyżej 13,8V czy to nie za mało regulator mam nowy diody sprawdzone alternator wygląda na sprawny

W zetorze miałem taki przypadek że tranzystor sterujący w regulatorze (KD 502) był zwarty. Alternator ładował jak szalony ale wszystko się gotowało . ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
U mnie tez tak jaest ze daje na 1000obr 14V a powyżej 13,8V czy to nie za mało regulator mam nowy diody sprawdzone alternator wygląda na sprawny

13,8V to jest minimalne napięcie ładowania akumulatorów ołowiowych. Nie powinno być ono niższe. Napisz jaki masz regulator, mechaniczny czy elektroniczny. Jeżeli napięcie u Ciebie nie spada poniżej 13,8V pod obciążeniem to nic nie musisz robić.

 

 

PS.

@hedonity nie cytuj poprzedniego posta bo za to grożą % :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    0
13,8V to jest minimalne napięcie ładowania akumulatorów ołowiowych. Nie powinno być ono niższe. Napisz jaki masz regulator, mechaniczny czy elektroniczny. Jeżeli napięcie u Ciebie nie spada poniżej 13,8V pod obciążeniem to nic nie musisz robić.

 

 

PS.

@hedonity nie cytuj poprzedniego posta bo za to grożą % :)

Cholera tylko jak każdy szpec lubie czasem procenty:))

Pozdrwiam i życzę zdrówka :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Koledzy dlaczego wylatuje mi w Proximie elektrolit z akumulatora , przez co przód traktora koroduje , wymieniliśmy korki i dalej leci . Co może być tego przyczyną , wadliwy akumulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    35

no to wina akumulatora pewnie jest jakis wadliwy jak masz go na gwarancjii to idz wymien a jak nie to kup nowy bo caly ciagnik zardzewieje:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możliwą przyczyną jest przeładowywanie akumulatora, czyli zbyt wysokie napięcie ładowania. Jeżeli jednak jest ono w normie to rzeczywiście może być uszkodzony akumulator. Bezpośrednio po zakończonej (najlepiej dłuższej) pracy odkręć korki i przy pracującym silniku zobacz czy z elektrolitu nie wydzielają się nadmiernie pęcherzyki gazu (załóż okulary ochronne), bo to by świadczyło o zbyt dużym napięciu ładowania (przy sprawnym akumulatorze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1525

witam

mam problem z regulatorem magneton w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)? Dlaczego nowy regulator nie działa tak jak powinien? Proszę o pomoc bo akumulator centra 125 Ah nie ma jeszcze roku a już nadaje się do wybuchu a później do wywalenia (porządnie spęczniał i woda paruje z niego w zastraszająco szybkim tępie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

@center myślę że w Twoim przypadku jest to to, o czym pisze @elektrotechnik. Dodam tylko że, jeśli w którymś ogniwie jest zwarcie, to z niego będzie ubywać mniej wody.

 

@konteno na Twoim miejscu sprawdziłbym dokładnie alternator, na temat naprawy regulatora się nie wypowiem jak go nie widzę.

Wzrost napięcia ładowania może być spowodowany również złym połączeniem regulatora z masą ale nie zdarzyło mi się by aż do poziomu 17-18V.

Jeszcze kilka słów na temat napięcia 13,8V. Jest to średnie napięcie akumulatora pomiędzy stanem jego pełnego naładowania 13,2V a napięciem początku gazowania elektrolitu podczas ładowania 14,4V. Co daje odpowiednio 2,2V ; 2,3V i 2,4V na ogniwo.

Edytowano przez roltech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

@konteno albo odwrotnie podłączasz regulator albo w alternatorze nie ma dobrego styku wyjścia z 3 diod wzbudzenia, miałem kiedyś podobnie z alternatorem A124, ładowanie skakało od 14.6V do 15.8V, wymiana reg napięcia nie pomagała, okazało się iż nie łączy przewód w wsuwce, po wymianie sztywno 14.4V


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie alternator ładuje aż 30 wolt! wymieniałem regulator i dalej jest ten sam problem dodam że na wolnych obrotach tyle jest wolt na wysokich wzrasta , pół roku akumulator i go szlak trafił, pomocy co z tym zrobić żeby było te 14.4v ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Patrz post powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.