Polecane posty

sparta    1

Witam. niedawo zmieniałem olej w mf 3095, dzisiaj dźwigając i spuszczając tylny podnośnik dziwnie skacze, wydaje mi się ze pompa hydrauliczna jest zapowietrzona? czy jest to mozliwe, jesli tak to prosze o jakąś radę jak temu zapobiec. pzdr:)

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    50

To nie pompa tylko siłowniki sie zapowietrzyły, podnies podnosnik i odkrec te srubki co są u góru siłowników zeby wypuscic powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

mi też tak skacze z tą różnicą że wspomaganie tez mi przerywa. Co może być przyczyną? Filtr hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mam nadzieję że przy zmianie oleju w skrzyni odpowietrzyłeś pompę hydrauliczną,robi się to jak zaleje się nowy olej odpali ciągnik i wtedy trzeba ją odpowietrzyć.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

ja nie zmieniałem oleju tylko dolałem. Ta trzecia kontrolka z lewej strony od dołu to jest od filtra hydraulicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki jest rozkład kontrolek w MF z serii 3000 czy ponawiam pytanie czy świeci się jakaś kontrolka czerwona a jak tak to jakie jest w niej oznaczenie?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

Pierwszy raz słyszę żeby było trzeba odpowietrzać pompę hydrauliki w tym sprzęcie. Jedyna rzeczą jaką należny odpowietrzyć po wymianie oleju jest sprzęgło i nic poza tym. Robiłem wymianę oleju już dziesiątki razy i zawsze było tak samo. Jeżeli podnośnik ci skacze i po dolaniu oleju to znaczy że dolałeś złego oleju i ci się spienił i teraz filtr jest zawalony piana i stąd te objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rafik256 w tym sezonie wymieniałem olej i mechanik mówił mi żeby po wymianie odpowietrzyć pompę hydrauliczną po wymianie odpaliłem ciągnik świeciła się kontrolka od niskiego ciśnienia w tym czasie druga osoba siedząca pod ciągnikiem wcisnęła odpowietrznik do momentu aż zaczął rzucać olejem po czym kontrolka zgasła i tak zostało.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

jak sie zapali ciągnik to sie nić nie pali. Jak się obroty zwiększy to sie zapali, a później jak ciągnik i olej jest cieplejszy to się pali cały czas. Na kontrolce jest tryb w którym są dwie kropelki. Jedna nad a druga pod przerywana linią.

 

 

Olej dobry wlałem. taki jaki tam był. Oryginalny mf. Wiem, bo kupiłem ten olej od tego faceta co kupiłem traktor i on sprowadza taki olej z Wielkiej Brytanii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

olej dobry wlałem. Ten sam co tam był. Takie objawy były przed dolaniem oleju. Było mało więc dolałem i myślałem że pomoże ale nic nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

masseyferguson6140 kontrolka sama zgaśnie po chwili a to niby odpowietrzanie jest niepotrzebnym zabiegiem bo i tak to wyjście pomiarowe jest za pompą co nie przyśpieszy zasysania oleju. Pompa musi wyciągnąć najpierw powietrze z filtra i przewodu ssącego a to że trzymasz wciśnięte wyjście pomiarowe zmienia tylko tyle że powietrze uchodzi na zewnątrz ciągnika a nie do wnętrza skrzyni a poza tym można się tylko niepotrzebnie ochlapać olejem. dlatego właśnie napisałem że jest to całkowicie niepotrzebny zabieg ale jak ktoś chce się babrać w oleju to proszę bardzo ale to i tak nic nie daje. Gdyby takie wyjście było na wysokości powrotu obwodu wysokiego ciśnienia to jak najbardziej odpowietrzanie miałoby sens a tak....

pawel131 takie objawy daje spieniony i zmieszany olej tutaj pomoże jedynie wymiana oleju i filtra nic innego raczej nie zrobisz. Bo gdybyś miał nieszczelność na przewodzie ssącym albo powrocie obwodu wysokiego ciśnienia to takie objawy miałbyś cały czas. Czy po rozgrzaniu oleju kiedy podnośnik zaczyna skakać zgaszenie ciągnika i delikatne opukanie filtra pomaga na chwile i objawy znikają??? jeżeli tak to ewidentnie wskazuje na mieszankę oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

tak zgaszenie ciągnika pomaga na chwile, ale nie mieszałem olejów. Takie objawy miał przez dolaniem oleju, a dolałem ten sam olej co tam był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

jeżeli zgaszenie pomaga na chwile to ewidentnie wskazuje na problemy ze zmieszanym olejem. Coś takiego dzieło się od razu po zakupie??? Nie podłączałeś ciągnika do maszyn gdzie był inny olej??? Pozbierałes cos w skrzyni co mogłoby spowodowac uszkodzenie uszczelnień przewodu ssącego lub powrotu oleju z zaworów podnosnika???

 

Jezeli nic nie robiłeś przy skrzyni tonie ma się nad czym zastanawiać tylko kupować nowy olej bo dalsza jazda na tym może spowodować zapchanie kanałów przez ta maź która pewnie powstała z oleju a wtedy mogą być dopiero problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumie "rafik26" ja słuchałem tylko zaleceń mechanika teraz już wiem że ten zabieg nie jest potrzebny no tak po wciśnięciu i wyrzuceniu powietrza olejem "rzygnie" trzeba tylko uważać na oczy :D.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

dzisiaj wypłukałem filtr hydrauliczny i kontrolka nie paliła się przez jakieś 3 godziny, a jak się zapaliła to i tak było wszystko w porządku z podnośnikiem. Mam zamiar zmienić olej, bo ten stary jest już lekko brązowy. I mam pytanie: ile litrów oleju się zmieści w mf 3080? I ten olej idzie tez do wyjśc hydraulicznych? Jeśli tak to coś się pewnie dostało do niego z przyczepy co miałem podłączone. Od czasu kiedy go kupiłem wszystko było dobrze. Teraz po dwóch latach od zakupu mi tak zrobił. Co ile mth się wymienia olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

Olej ze skrzyni jest wykorzytywany do do obsługi całej hydrauliki zewnętrznej też a więc jeżeli podłączałeś jakieś przyczepy to masz ten olej teraz w skrzyni.

Oleju kup 50 l a wymianę powinno się przeprowadzac co jakieś 1000 mth oczywiście jeżeli olej w skrzyni nie zostanie zanieczyszczony innym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

czy ktoś wie ile wejdzie oleju do mf 3080 dokładnie i napewno? 3085 może inna ilość sie zmieści czy tyle samo? Rafik pisze że do 50 litrów a ty napisałem ponad 50, a ja musze wiedzieć dokładnie ile litrów. Mam gdzieś 25 litrów takiego oleju. Jest to niby 15w30. Jest on dobry? Był nalewany z oryginalnej beczki mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    50

W instrukcji jest napisane ze 60 litrów a mnie weszło około 55litrów a to pewnie dlatego ze wszystki stary olej nigdy nie spłynie w przewodach, siłownikach i rozdzielaczach zawsze zostanie o i jeszcze w chłodnicy oleju chociaz ja gdzie mogłem to pospuszczałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
congo    0

Witam

 

Chciałem zapytać od czego jest czerwona kontrolka w MF oznaczona kółkiem i odchodzącymi od niego promieniście, stykającymi się z kółkiem, kreskami (prawie jak słoneczko, tylko że się stykają). Paliła się do tej pory a od kiedy zrobiło się zimniej zgasła.

Podejrzewam że od jakiegoś filtra oleju, ale żadnego się nie mogę dopatrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj