Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Jak wymienić tuleje osi w MF 255

Polecane posty

kris14    267

Witam.

Tak jak w tytule tematu chcę zmienić tuleje w osi przedniej w MF 255.

Mam nadzieję że tylko tuleja jest do wymiany bo oś wacha się 2-2,5cm do przodu i do tyłu.

 

Jak się za to zabrać?

Jak wyciągnąć stworzeń osi i potem zmienić tuleje?

Czy muszę wyciągać oś z ciągnika żeby to zrobić?

 

Proszę o pomoc, bo chcę przed żniwami to zrobić :)

Z góry dziękuję :D

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Jeśli wyciągniesz oś z ciągnika, to będzie ci łatwiej, bo i tak na końcu będziesz musiał wbić sworzeń blokujący od dołu. to jest kolejność wg instrukcji napraw: 1 wymontować maskę kompletną 2. wymontować chłodnicę. 3. wymontować belki zwrotnicy (półosie). 4. wykręcić nakrętkę i wybić sworzeń blokujący. 5. wymontować sworzeń osi, podkładki dystansowe i wybić tuleje ze wspornika osi. Mała uwaga, jak będziesz wbijał ten sworzeń blokujący, to ustaw go tak, aby później był nakrętką do góry.... prawidłowy luz pomiędzy belką osi, a wspornikiem osi powinien wynosić 0,05-0,25 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To co wyżej napisane, to się zgadza, ale ja tylko mam małą uwagę żeby nie wbijać na hama nowych tulejek, bo może pęknąć ucho w podporze przedniej osi i wtedy żadne spawanie nie pomoże, ja tulejki zmieniałem już 2 razy i w nową podporę przeszlifowałem w środku żeby sforzeń lekko się wsuwał a i tak po wbicu tulejek w podporę ciężko było wbić sforzeń, jak już masz to rozebrane to możesz przewiercić dziurki i przykręcić kawałek płaskowniczka od strony silnika tak żeby ograniczał wysuwanie się tulejki w stronę silnika, zwróć też uwagę w jakim stanie jest sforzeń, oraz oś czy po wybicu klina sforzeń nie ma dużego luzu w osi (ma być sztywno) jeśli sforzeń jest lekko obrobiony lepiej go wymienić razem z tulejkami bo po wytartym sforzniu będą się wysuwać tulejki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A ile jest tam w sumie tulei?

W sporniku jest 1 czy 2?

W osi też jest jakaś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

W podporze przedniej osi są 2 przednia i tylna a na osi nic nie ma i trzeba zwrócić na to uwagę bo możesz zmienić tulejki a oś talej będzie się gibać na sforzniu, obejrzyj też dokładnie czy zadne ucho nie jest nadpęknięte na podporze i dobrze przeszlifuj te tulejki w środku tak żeby lekko nachodziły na sforzeń, bo jak wbijesz na hama to w najlepszym razie możesz skrzywić tulejkę lub będzie się potem wysuwała albo pęknie ucho podpory,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Chodzi Ci o tą blaszkę co jest przykręcona on strony ciągnika na wysokości sworznia na 2 śruby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

O kurcze, to widzę że sobie sam nie poradzę ze tym bo nie mam takiego zaplecza serwisowego :/

Trzeba będzie to zgłosić mechanikowi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

E tam..... spróbuj sam go zrobić, a dopiero jak nie będzie wychodziło to na przyczepkę i do jakiegoś warsztatu. i te tulejki powinny wchodzić jak najściślej na sworzeń, tak samo w ten wspornik....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj