Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Jak wymienić tuleje osi w MF 255

Polecane posty

kris14    266

Witam.

Tak jak w tytule tematu chcę zmienić tuleje w osi przedniej w MF 255.

Mam nadzieję że tylko tuleja jest do wymiany bo oś wacha się 2-2,5cm do przodu i do tyłu.

 

Jak się za to zabrać?

Jak wyciągnąć stworzeń osi i potem zmienić tuleje?

Czy muszę wyciągać oś z ciągnika żeby to zrobić?

 

Proszę o pomoc, bo chcę przed żniwami to zrobić :)

Z góry dziękuję :D

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Jeśli wyciągniesz oś z ciągnika, to będzie ci łatwiej, bo i tak na końcu będziesz musiał wbić sworzeń blokujący od dołu. to jest kolejność wg instrukcji napraw: 1 wymontować maskę kompletną 2. wymontować chłodnicę. 3. wymontować belki zwrotnicy (półosie). 4. wykręcić nakrętkę i wybić sworzeń blokujący. 5. wymontować sworzeń osi, podkładki dystansowe i wybić tuleje ze wspornika osi. Mała uwaga, jak będziesz wbijał ten sworzeń blokujący, to ustaw go tak, aby później był nakrętką do góry.... prawidłowy luz pomiędzy belką osi, a wspornikiem osi powinien wynosić 0,05-0,25 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To co wyżej napisane, to się zgadza, ale ja tylko mam małą uwagę żeby nie wbijać na hama nowych tulejek, bo może pęknąć ucho w podporze przedniej osi i wtedy żadne spawanie nie pomoże, ja tulejki zmieniałem już 2 razy i w nową podporę przeszlifowałem w środku żeby sforzeń lekko się wsuwał a i tak po wbicu tulejek w podporę ciężko było wbić sforzeń, jak już masz to rozebrane to możesz przewiercić dziurki i przykręcić kawałek płaskowniczka od strony silnika tak żeby ograniczał wysuwanie się tulejki w stronę silnika, zwróć też uwagę w jakim stanie jest sforzeń, oraz oś czy po wybicu klina sforzeń nie ma dużego luzu w osi (ma być sztywno) jeśli sforzeń jest lekko obrobiony lepiej go wymienić razem z tulejkami bo po wytartym sforzniu będą się wysuwać tulejki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

A ile jest tam w sumie tulei?

W sporniku jest 1 czy 2?

W osi też jest jakaś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

W podporze przedniej osi są 2 przednia i tylna a na osi nic nie ma i trzeba zwrócić na to uwagę bo możesz zmienić tulejki a oś talej będzie się gibać na sforzniu, obejrzyj też dokładnie czy zadne ucho nie jest nadpęknięte na podporze i dobrze przeszlifuj te tulejki w środku tak żeby lekko nachodziły na sforzeń, bo jak wbijesz na hama to w najlepszym razie możesz skrzywić tulejkę lub będzie się potem wysuwała albo pęknie ucho podpory,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Chodzi Ci o tą blaszkę co jest przykręcona on strony ciągnika na wysokości sworznia na 2 śruby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

O kurcze, to widzę że sobie sam nie poradzę ze tym bo nie mam takiego zaplecza serwisowego :/

Trzeba będzie to zgłosić mechanikowi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

E tam..... spróbuj sam go zrobić, a dopiero jak nie będzie wychodziło to na przyczepkę i do jakiegoś warsztatu. i te tulejki powinny wchodzić jak najściślej na sworzeń, tak samo w ten wspornik....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj