Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Jak wymienić tuleje osi w MF 255

Polecane posty

kris14    259

Witam.

Tak jak w tytule tematu chcę zmienić tuleje w osi przedniej w MF 255.

Mam nadzieję że tylko tuleja jest do wymiany bo oś wacha się 2-2,5cm do przodu i do tyłu.

 

Jak się za to zabrać?

Jak wyciągnąć stworzeń osi i potem zmienić tuleje?

Czy muszę wyciągać oś z ciągnika żeby to zrobić?

 

Proszę o pomoc, bo chcę przed żniwami to zrobić :)

Z góry dziękuję :D

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Jeśli wyciągniesz oś z ciągnika, to będzie ci łatwiej, bo i tak na końcu będziesz musiał wbić sworzeń blokujący od dołu. to jest kolejność wg instrukcji napraw: 1 wymontować maskę kompletną 2. wymontować chłodnicę. 3. wymontować belki zwrotnicy (półosie). 4. wykręcić nakrętkę i wybić sworzeń blokujący. 5. wymontować sworzeń osi, podkładki dystansowe i wybić tuleje ze wspornika osi. Mała uwaga, jak będziesz wbijał ten sworzeń blokujący, to ustaw go tak, aby później był nakrętką do góry.... prawidłowy luz pomiędzy belką osi, a wspornikiem osi powinien wynosić 0,05-0,25 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

To co wyżej napisane, to się zgadza, ale ja tylko mam małą uwagę żeby nie wbijać na hama nowych tulejek, bo może pęknąć ucho w podporze przedniej osi i wtedy żadne spawanie nie pomoże, ja tulejki zmieniałem już 2 razy i w nową podporę przeszlifowałem w środku żeby sforzeń lekko się wsuwał a i tak po wbicu tulejek w podporę ciężko było wbić sforzeń, jak już masz to rozebrane to możesz przewiercić dziurki i przykręcić kawałek płaskowniczka od strony silnika tak żeby ograniczał wysuwanie się tulejki w stronę silnika, zwróć też uwagę w jakim stanie jest sforzeń, oraz oś czy po wybicu klina sforzeń nie ma dużego luzu w osi (ma być sztywno) jeśli sforzeń jest lekko obrobiony lepiej go wymienić razem z tulejkami bo po wytartym sforzniu będą się wysuwać tulejki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

A ile jest tam w sumie tulei?

W sporniku jest 1 czy 2?

W osi też jest jakaś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

W podporze przedniej osi są 2 przednia i tylna a na osi nic nie ma i trzeba zwrócić na to uwagę bo możesz zmienić tulejki a oś talej będzie się gibać na sforzniu, obejrzyj też dokładnie czy zadne ucho nie jest nadpęknięte na podporze i dobrze przeszlifuj te tulejki w środku tak żeby lekko nachodziły na sforzeń, bo jak wbijesz na hama to w najlepszym razie możesz skrzywić tulejkę lub będzie się potem wysuwała albo pęknie ucho podpory,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Chodzi Ci o tą blaszkę co jest przykręcona on strony ciągnika na wysokości sworznia na 2 śruby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

O kurcze, to widzę że sobie sam nie poradzę ze tym bo nie mam takiego zaplecza serwisowego :/

Trzeba będzie to zgłosić mechanikowi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

E tam..... spróbuj sam go zrobić, a dopiero jak nie będzie wychodziło to na przyczepkę i do jakiegoś warsztatu. i te tulejki powinny wchodzić jak najściślej na sworzeń, tak samo w ten wspornik....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×