janusz14

Ursus C-360, problem z WOM

Polecane posty

rafff24    27

chcąc wymienić uszczelniacz między wałkami sprzęgłowymi musisz rozpołowić ciągnik "na sprzęgle",

następnie na wałku 2 stopnia będzie nabity pierścień, trzeba go odpowiednio wybić, a pod nim jest uszczelniacz, który jakimś przyrządem który sam sobie dorobisz (coś jak haczykowato zagięty śrubokręt)wyciągniesz, zakładasz nowy uszczelniacz, nabijasz pierścień, składasz,

jeśli będzie luz międzywałkami to musisz ściągnąć wałek żeby łożysko wymienić, jest z tym więcej zabawy, ale to jak coś to pisz

 

jeszcze dobrze byłoby wymienić ten większy pierścień uszczelniający pomiędzy wałkiem 2 stopnia a tą pokrywą skrzyni biegów z przodu

1musisz spuścić olej,

2 ściągasz łożysko sprzęgłowe, wyjmujesz widełki sprzęgła itd

3 odkręcasz tą małą pokrywkę z dołu i odbezpieczasz wałek WOM ten pierwszy

4 odkręcasz 6 śrub mocujących tą przednią pokrywę i powinna odejść po lekkim opukaniu

5 widzisz już uszczelniacz do wymiany

 

jak coś to robiłem to tej zimy to pytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chcąc wymienić uszczelniacz między wałkami sprzęgłowymi musisz rozpołowić ciągnik "na sprzęgle",

następnie na wałku 2 stopnia będzie nabity pierścień, trzeba go odpowiednio wybić, a pod nim jest uszczelniacz, który jakimś przyrządem który sam sobie dorobisz (coś jak haczykowato zagięty śrubokręt)wyciągniesz, zakładasz nowy uszczelniacz, nabijasz pierścień, składasz,

jeśli będzie luz międzywałkami to musisz ściągnąć wałek żeby łożysko wymienić, jest z tym więcej zabawy, ale to jak coś to pisz

 

jeszcze dobrze byłoby wymienić ten większy pierścień uszczelniający pomiędzy wałkiem 2 stopnia a tą pokrywą skrzyni biegów z przodu

1musisz spuścić olej,

2 ściągasz łożysko sprzęgłowe, wyjmujesz widełki sprzęgła itd

3 odkręcasz tą małą pokrywkę z dołu i odbezpieczasz wałek WOM ten pierwszy

4 odkręcasz 6 śrub mocujących tą przednią pokrywę i powinna odejść po lekkim opukaniu

5 widzisz już uszczelniacz do wymiany

 

jak coś to robiłem to tej zimy to pytaj

Dziękuję za szczegółową informację :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

witam panowie czy brak tulejki wbitej w wałek WOM (pierwsza częsc od sprzęgła) będzie czyms skutkował ??? chodzi mi o tulejkę która jest na łaczeniu wałków WOM w c 360 tam gdzie wałek 1 nachodzi na wałek 2 który wychodzi z tył ciągnika ;)


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaisor1    0

Witam. Za tą tulejką jest pierścień gumowy - uszczelniający i może wylecieć i kapać olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

ta tulejka jest wbita w wytłoczenie na wałku wom 1 i w nia wchodzi wałek końcowy wom , ten na którym montuje sie przekaxnik mocy do maszyn napędzanych WOM-em


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus123    0

koledzy podpowiecie mi który ciagnik ma wiecej na wom bo umie ludzie kupuja do prasy kostikujacej ciagnik i muwia ze massy ferguson 255 ma wiecej na wom niz przykładowy silnik wsadzony ferdka do szezdziesiatki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bez obrazy ale przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz i napisz dokładnie O CO CI CHODZI.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Chodzi zapewne o liczbę obrotów WOM, z tego co wiem to MF mają szybsze WOMy niż np. c-360. Prędkość WOM MF255 wynosi 540obr/min przy 1788 obr silnika(to jest ta długa kreska na oryginalnym obrotomierzu), 680 obr/min przy 2250 obrotach silnika. Z prasą kostkującą spokojnie daje sobie rade i mniejszy mf235, moj sąsiad używa ursusa 2812 do prasy kostkującej i śmiga jak nalezy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

c-360 ma 595 przy 2200 obrotach silnika. Niewielkie różnice w obrotach w różnych ciągnikach mogą być ale ogólnie przyjęty standard bodajże około 540 wom przypadające na najbardziej efektywne obroty silnika np 1850. Stąd mogą wynikać różnice przy maksymalnych obrotach silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Właśnie tak , WOM w MF robi troszeczkę więcej obrotów przy tych samych obrotach silnika, ale co przeszkadza to w prasie, w sumie to nic wielkiego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

c-360 ma 595 przy 2200 obrotach silnika. Niewielkie różnice w obrotach w różnych ciągnikach mogą być ale ogólnie przyjęty standard bodajże około 540 wom przypadające na najbardziej efektywne obroty silnika np 1850. Stąd mogą wynikać różnice przy maksymalnych obrotach silnika.

Trochę nie rozumiem wypowiedzi. Czy ja dobrze rozumiem że mówisz że C-360 ma 540obr na WOM na 1850obr/min silnika ? Ma przy 2000obr/min.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Opierając się na instrukcji wom w c-360 ma 595 obrotów na minutę przy obrotach 2200 silnika. A ogólnie dla tego wałka jest przyjęta wartość 540 obr/min i te obroty wałek osiąga gdy silnik ma obroty odpowiadające najlepszym osiągom i ekonomiczności. W 932, 934 itp... wom ma obroty 540-628obr/min przy obrotach silnika 1890-2200. Więc stąd moje przypuszczenia że w c-360 obr. womu 540 przypadają na mniej więcej 1850 obr/min silnika czyli już chyba górną granicę ekonomicznych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

jeżeli umiesz jako tako matematykę to wyliczysz że 595 przy 2200 obrotów silnika daje przy obrotach silnika 2000 około 540 WOM-u


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Nie tylko matematyka a też na obrotomierzu na 2000obr/min jest zaznaczone 540obr na WOM.

@elektrotech u mnie te błędy ortograficzne?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie liczyłem... napisałem wyrażnie MNIEJ WIĘCEJ! Czyli założenie... taka odnośnia. Poza tym to wątpię w twoją znajomość matematyki. To jest napisane w książce i na niektórych obrotomierzach! Geniuszu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Nie wiem, widocznie obrotomierz u mnie kłamie B)


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Myślę że nie kłamie. Moje założenia które napisałem wcześnie były czysto teoretyczne i na pewno różnią się w zależności od typu czy marki ciągnika. Dla tego należy uważnie czytać to co pisze, a nie zwracać uwagi na błędy ortograficzne, które nie maja nic wspólnego z treścią.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmers99    1

witam mam problem z moją 60 pojechałem kosić i gdy włączyłem wałek to nie chodził odczepiłem kosiarkę i zobaczyłem na pusto i teraz też nie chodzi gdy włącze wałek WOM to wałek z tyłu się nie kręci chce podnieść belke i też niechce mi podnośnika podnieśc gdy włacze wałek (on z tyłu sie nie kreci) pokręco go ręko to słychać taki charakterystyczny stuk jak by cos w środku stukało.Panowie proszę o pilną pomoc


sie robi tym ,co się ma ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

a podczas włanczania czujesz jakiś opór, czy dźwignia przesuwa się lekko bez żadnego oporu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmers99    1

nie nie czuje żadnego oporu dźwignia przełacza się lekko myślałem że to jest wina tarczy sprzęgowej ale bym nie mogł jechać tym ciągnikiem a tak wszystko ok ciągnik jedzie tylko WOM nie chodzi i podnosnik również nie chodzi??


sie robi tym ,co się ma ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

Jazda z podnośnikiem nie ma nic wspólnego gdyż 60-ka ma sprzęgło dwustopniowe i jak wiadomo jedno odpowiada za napęd na koła a drugie za przekaźnik i pompę . idąc dalej skoro jak pisałeś podczas włączania nie ma oporu to może zawleczka się ścięła od tej dźwigni co włączasz? tak więc spróbuj wykręcić wodzik i przesuń przesuwkę ręcznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

jeśli dźwignia chodzi bez żadnych oporów to może po prostu ściął się kołek łączący dźwignię z listwą w skrzyni biegów (listwa przesuwa widełki) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Legend115
      Witam wszystkich . Czy ktos ma wiedze jak zalaczany jest wom ,sprzeglo womu w landini legend 115 96r mam zamiar nabyc taki ciagnik ale brak mi wiedzy na jego temat . Moze ktos ma instrukcje od tego ciagnika i muglby sie nia podzielic
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj