Skocz do zawartości
Rafii

Gubienie ziarna w Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Z056
Rafii    6

Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciano    2

dobrze ze został poruszony ten temat, tez mam Zo56 i sporo jarego jęczmienia do skoszenia, przy okazji chciałem się zapytać czy zaślepienie klepiska zmniejszyło by straty i powodowało by lepsze oddzielanie ości od ziarna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rafii    6

Dokładnie nie wiem jakie są straty ale po podorywce widać ślady gdzie jechał kombajn(jest ładnie ,zielono). Jak zmniejszymy wiatr to syf leci do zbiornika.Podobnie jest z otwarciem sit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

bizon bardzo rzadko gubi na wytrząsaczach, zwykle na sitach

obejżyj komnajn od spodu, zprawdź fartuch gumowy pod młocarnią na chwytaczu kamieni , nad tą okrągłą skrzynką narzędziową z tyłu jest łączenie blach, tam lubią śruby puścić i robi się przerwa i też może lecieć

 

jak nie jest "dziurawy" to kombinuj z sitami, wiatrami może otwórz trochę bardziej górne sito

 

XXX

 

tu masz porady jak ustawić

 

Nie reklamujemy innych for o tematyce rolniczej!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Tak jak kolega troche wyzej uwazam ze jak dasz max obrotów na młocarni i zmniejszysz przewiewy na sitach :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Ja tu popieram 'MartineZ' dobrze mówi zrób tak jak napisał to powinno pomóc a jak nie to sito do wymiany idzie bo może to jego wina być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekZulawy    0

gorne sito otwarte mniej wiecej w polowie, dolne tak aby ziarno sie przecisnelo(w miare swobodnie) a klosy i zgoniny(pszenicy czy jeczmienia) spadly z sita na przenosnik klosowy. jesli wyrzuca ziarno a masz duza wydajnosc to moze wiatru masz za malo i sita sa przeciazone masa, nie zdazy wszystkiego odwiac i ziarno wylatuje na ziemie razem z plewami. pamietaj aby paski od wiatru byly napiete bo inaczej przy duzym plonie beda straty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Mam problem w moim bizonie w okolicach prawego koła dość mocno sypie się ziarno czy to będzie wina dziurawego fartucha podsiewacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

kolego moze masz dziury pod zmijka ktora prowadzi zboze do przenosnika ^^

 

@pasiu66 sprawdz czy z przenosnika nie gubi ^^ a jak nie to podnies prenosnik pochyly do gory i zerknij pod niego (tam pod mocowaniem go do kombajnu) tam jest taki plaszcz i szczury lubia go wygrywac ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

No ja wiem o co chodzi tylko myślałem, że to się nazywa fartuch podsiewacza... Pewnie żeby to wymienić trzeba zdjąć gardziel?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Nie trzeba nic robić z gardzielą tylko trzeba to robić we dwoję Ale jakoś idzie to zrobić ,ja to wczoraj robiłem i niezłe nerwy miałem ale jakoś się udało Musisz mieć na pewno kluczyk nasadkę z grzechotką , najlepiej takom małą bo tam jest bardzo wąsko Cofnij podsiewacz na max do tyłu ,wtedy jest większa szczelina. Powodzenia!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopek00    0

być może zbyt duże wiatry (musisz ustawiac do skutku) być może zaduża prędkość klepiska a jeszcze sita mogą być za duże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Jakie wiatry mi nie wylatuje z tyłu tylko z przodu :P Już wiem, że mi fartuch myszy pogryzły tylko chciałem się dowiedzieć jak go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Kolego @kravter jeszcze jeden post nie na temat i robisz wypad, spamujesz w 3/4 swoich wypowiedzi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ja niekiedy te fartuchy pod gardzielem i podsiewaczem z tyłu wymieniałem co rok, bo te gryzonie zjadły, tam się sypie sporo, da się ich wymienić bez rozkręcania reszty, tylko do tylnego pod podsiewaczem trzeba chyba poluzować obudowe wentylatora, bo niechce wejść, aż same qr*y lecą jak to się robi... :lol: .Pasiu a skąd wiesz że ten zielony pas po kombajnie to zboże? pisałeś jak zmniejszy się wiatry to zielone i syf do zbiornika leci, czyli jak zwiększysz to ten syf nasiona chwastów i owśik może wylatuje z tyłu i od tego jest zielono? patrzyłeś nieraz dużo ziarna leży?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

No nareszcie rzeczowa wypowiedz. Założyciel tematu pisał o zielonym pasie. Ja jestem pewien, że leci mi koło koła bo w ostatnie żniwa to zauwałyłem... Mówisz, że robota nieprzyjemna to trzeba kogoś przyprowadzić do roboty bo ja się do takiej nie nadaje :lol: Nie, że mi się nie chce tylko cierpliwości nie mam :) Widzę, że na tym forum jest tylko kilka osób które znają się na mechanice reszta tylko by swoje sześćdziesiątki tuningowała. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

Kolego @kravter jeszcze jeden post nie na temat i robisz wypad, spamujesz w 3/4 swoich wypowiedzi!

 

to byl moj 1 glupi wpis

 

I popracuj nad ortografią...

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

Witam,odgrzeję temat i spytam się o wymianę podsiewacza,bo przy czyszczeniu kombajnu po żniwach zauważyłem małe dziurki w nim.Czy ktos z Was już to robił,i podzieli się

doswiadczeniem,jak się za to zabrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×