TBhog

T25 filtr powietrza

Polecane posty

TBhog    14

Witam

 

Zabrałem się za czyszczenie filtra powietrza i mam dylemat. Jest w nim taka czarna jakby gąbka (zdjęcie - to po prawej) która kompletnie się rozleciała i pełno syfu z niej było w środku. Myślicie, że jest toto potrzebne ? :rolleyes: bo pytałem i nie mają z sklepie.

 

Druga sprawa to druga część filtru na obrazku po lewo. Jak widać w środku jest wypełniona jakby zwiniętymi żyłkami. Po środku jednak ten zwitek wygląda na przytopiony tak do połowy wysokości filtra. Orientuje się ktoś czy to normalne ? Raczej nie ma tam temperatury i samo tak nie mogło się stopić.

 

Pozdrawiam


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ta gąbka jest potrzebna, w niej zatrzymuje się kurz, ja moją piore :rolleyes: Ale gdzieś widziałem właśnie w jakimś sklepie internetowym. A kaseta czemu się przytopiła :huh: Tak jak by dym zaczoł puszczać do dolotowego kolektora :huh:i wtedy by się mogło przygrzać. ale coś musiało ci niźle przygrzać bo moja gąbka jest jak nowa i jest biała


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

no tak jest czarna i rozlatująca. A co do "kasety" (może i tak sie to zwie) to zauważ, że obudowa jest nietknięta i czysta. Żeby to wypalić to musiałaby być ogromna temp i napewno ruszyłoby farbę z obudowy. Zobacz proszę jeszcze raz na zdjęcie. Zaznaczyłem o które dziury mi chodzi, może nie piszemy o tym samym ? CO do gąbki jeszcze to nie była wymieniana od początku istnienia ciągnika.

 

Narazie musi śmigać bez gąbki a ona jest taka rzadka, że kurz napewno i tak w niej nie stawał hmmm niech olej na dole zbiera kurz bo chyba od tego jest :rolleyes: niech też popracuje.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Cóż ... wstyd się przyznać ale ja dopiero 2 raz czyszczę ten filtr, dlatego nie pamiętam czy on tak wyglądał czy nie. Co do czyszczenia to dlaczego nie ? To nie jest papier jak w samochodzie więc przepłukałem i znów pochodzi parę lat.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9
Witam

 

Zabrałem się za czyszczenie filtra powietrza i mam dylemat. Jest w nim taka czarna jakby gąbka (zdjęcie - to po prawej) która kompletnie się rozleciała i pełno syfu z niej było w środku. Myślicie, że jest toto potrzebne ? :rolleyes: bo pytałem i nie mają z sklepie.

 

Druga sprawa to druga część filtru na obrazku po lewo. Jak widać w środku jest wypełniona jakby zwiniętymi żyłkami. Po środku jednak ten zwitek wygląda na przytopiony tak do połowy wysokości filtra. Orientuje się ktoś czy to normalne ? Raczej nie ma tam temperatury i samo tak nie mogło się stopić.

 

Pozdrawiam

to napewno nie jest normalne ja czyszcze filtr 2 rzy w rok wraz z wymiana oleju u mnie nic nie jest stopione kaseta jest cała i niestopiona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

W ruskim jest tak. Najpierw powitrze wlatuje przez tositko u góry, idzie do dołu przez olej wtedy przedostaje się do komory obok i tam przez kasete i filtr przechodzi i do kolektoru wtedy. Czyli to wygląda jak by pchnol spalinami w fitr nic innego mi do głowy nie przychodzi :rolleyes: Czemu on się stopił :huh:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A kaseta filtrująca czysta?

Oryginalne gąbki wkładasz nowe?

A wcześniej miałeś je założone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Więc dziwne żeby czyste gąbki tak dusiły silnik.

Gąbki muszą być wiec szukaj przyczyny.

Oleju w misce filtra ile masz wlane? Kaseta filtrująca nowa jak gęsta, metalowa czy plastikowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wygląda ze za dużo oleju masz zalane do miski i zaciąga olej na gąbki zatykając je lub kaseta jest już za rzadka i przepuszcza olej na gąbki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A jak dużo jest wkładu w tej kasecie?

Bo w tych nowych plastikowych widziałem, że jest tyle co kot napłakał.

Rozbierałeś cały filtr i dolot? Może coś tam siedzi i ogranicza ilość wciąganego powietrza.

Albo wina leży po stronie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
998pawel    0

Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie filtra. Syfu było od groma....mam pytanie odnośnie tej gąbki czy powinna być jedna czy dwie i gdzie się sprawdza poziom oleju na tym plastikowym czymś???

Edytowano przez 998pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

2 wkłady z gąbki.

Olej w misce do kreski-wybrzuszenia na tym plastikowym czymś. :)

Albo około 1 litra. Bo nie pamiętam dokładnie.

Olej silnikowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Po 7 latach bez zaglądania Wybrałem z filtra całą litrową puszkę po farbie zbitego piachu. To dużo? Teraz remoncik, to filtr musi świecić czystością :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Po takim czasie nie zaglądania to trochę tego było. :unsure: Zależny w jakich warunkach pracował i ile MTH przez ten czas przepracował. W tedy można powiedzieć czy to dużo.

Grunt żeby syf się nie przedostał do kolektora-silnika. Bo to śmierć dla silnika.

Przypominam o czyszczeniu komory wirowej filtra. W tedy mniej syfu się dostaje do środka.

To ta rura na górze filtra. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Dzisiaj studiowałem książkę od Władka, i jest tam podane że do filtra powietrza powinno być zalane 1,05 litra oleju, a na warunki zimowe z temperaturami do -30st 2/3 oleju i 1/3 ON.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

mtracz: jakieś 700 - 800 MTH na jednym oleju w filtrze


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Słuchajcie jak macie polskie katalogi to możecie powiedzieć czy idą dwa krążki z gąbki czy jeden. U mnie w katalogu oryginalnym pisze dwa i dwa się jakoś inaczej nazywają też. Ale jak dałem dwa to jakoś ciężko pracuje i bardziej dymi a na jednym super. A jak autor też ogrom lat śmigałem na zrębku orygnalnego i dlatego nie wiem ile ich tam ma być. Krażek można kupić bez problemu w intenrecie lub tu spytać o wszystko do T25A: http://www.moto-agro.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Już było pisane w tym temacie, że są 2 wkłady filtrujące z gąbki. Gdzie by nie czytał czy w instrukcji obsługi czy katalogu są dwa. Wystarczy obejrzeć obrazki.

Problem widzę w tym, że prawdopodobnie powinny być 2 gąbki, ale o różnych porach. Pierwsza od oleju powinna być rzadsza a druga gęstsza gąbka.

A w sprzedaży są dostępne jednakowe gęste, bo przecież kogo to obchodzi jak powinno być naprawdę. I może tu pies pogrzebany.

W obu ciągnikach mam 2 gęste gąbki i nie widzę problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Tak jak kolega wyżej napisał, w orginale były 2 gąbki, ale o różnej gęstości. U mnie kiedyś rozsypała się ta rzadsza i chodził kilkanaście lat na jednej i nic się jemu nie stało. Teraz podczas remontu chciałem ją wymienić, ale tylko pył po niej pozostał i trzeba było czyścić całą bandore i dolot.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U nas gąbka wyparowała z obudowy filtra. Była od nowości a przy którymś czyszczeniu filtra okazało się, że jej nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj