Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

pioter    46

to jaka miałeś prędkośc???jak wygladał kawałek i ile bierzesz za godzinę???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
JD ładnie ciągnie z baku, wiem bo ursusem zorałem ponad 2ha tak ok 2.30 spalił równe 20 litry bo dostawał troche z tym pługiem uni, a JD spalił 20 litry na kawałku 1.3ha w miękkiej ziemi możecie nie wierzyć ale tak mi wyszło

Yhm-na PPR też jednemu gościowi Zetor pali 8l/ha ciężkiej orki -u Ciebie 8,6 (ale to dlatego,że dostawał...)-i w ten i w ten wynik nie chce mi się wierzyć-jak zwykle wyjdę na niedowiarka-ale nie wierzę i już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar0    0

no więc pola nie równe górki, zakręty, a to jakieś stare budynki na środku pola, no i miejscami 9km/h a miejscami to 4km/h a wziąłem po 200 za godzinę i opuściłem klientowi 400zł bo za bogaty nie był to po co zdzierać !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

nie no ursus mało pali naprawdę ;) no nie wiem czemu tak wyszło


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

ja się nie wypowiem na temat JD,ale jedno co zauważyłem to nowe ciągniki nie są aż tak oszczędne,przykład sprzedawałem dwa tygodnie temu żyto i ciągałem Zetorem 12145 dwie przyczepy 16t ładunku,a za mną jechał sąsiad DF 130, też 16t zboża 40 km w jedną stronę.w sumie 80km w dwie,wynik ze spalaniem Zetor 37l, DF 43l,ciągniki przed wyjazdem zatankowane po korek i z powrotem tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar0    0

ale i DF km/h poleci i to sie liczy ;) tata jechał z ładunkiem 22t pszenicy i do tego jeszcze waga przyczep i lecial 40km/h :( ! ale to prawda że nowe więcej palą ale o ile szybciej pewną prace wykonają !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar0    0

jak za tobą to szybciej nie mógł ;) bo zetor 40km/h z ładunkiem raczej nie poleci :( może sie mylę !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Panowie to jest bardzo proste czy widzieliście kiedyś nowe modele ciągników JD ,Fendt,Valtra D-F czy inne kopciły pod obciążeniem chyba

nie-a dla czego ponieważ ze względu na nowe normy spalania zwiększono dawkę paliwa pod większym ciśnieniu oraz powietrza . Dla tego

nowe modele ciągników mimo że mają lepsze paramatry techniczne silników niestety wykazują większe spalanie niż ich starsi koledzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4

W pazdziernikowym rpt jest test ciagnikow i wychodzi,ze JD wcale nie pali najwiecej z wszystkich ciagnikow,tak jak wiele osob uwaza. Pomimo tego,ze jest oszczedny to ma jeszcze duzo pojemnosc silnika co sprzyja jego trwalosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
W pazdziernikowym rpt jest test ciagnikow i wychodzi,ze JD wcale nie pali najwiecej z wszystkich ciagnikow,tak jak wiele osob uwaza. Pomimo tego,ze jest oszczedny to ma jeszcze duzo pojemnosc silnika co sprzyja jego trwalosci.

testy nie zawsze odzwierciedlaja zeczywistosc moj sasiad ze swoim znajomym zalozyli sie ktory ciagnik mniej spali sasiad posiada Lambo r 4 110 a jego znajomy posiada JD 6420 se orali na jednym polu jednym plugiem Kvernland 5 x40 zeby zminimalizowac ryzyko pomylki kazdy z nich zaoral 10 ha ziemia 4 klasa i co wyszlo lamborghini spalil 120 litrow a JD spalil 170 litrow czas pracy byl prawie jednakowy i wynosil 8 godzin z mzlutka przewaga JD okolo 10 minut wynik mowi sam za siebie te same warunki a wynik calkiem inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

ale pewnie popełnili podstawowy błąd...powinien byc ten sam kierowca...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4
testy nie zawsze odzwierciedlaja zeczywistosc moj sasiad ze swoim znajomym zalozyli sie ktory ciagnik mniej spali sasiad posiada Lambo r 4 110 a jego znajomy posiada JD 6420 se orali na jednym polu jednym plugiem Kvernland 5 x40 zeby zminimalizowac ryzyko pomylki kazdy z nich zaoral 10 ha ziemia 4 klasa i co wyszlo lamborghini spalil 120 litrow a JD spalil 170 litrow czas pracy byl prawie jednakowy i wynosil 8 godzin z mzlutka przewaga JD okolo 10 minut wynik mowi sam za siebie te same warunki a wynik calkiem inny

Dziwne,tymbardziej ze tamte testy robione sa przez DLG,no czyli dobrych fachowcow. No i zmierzyli przy obortach nominalnych i wtedy JD pobil wszystkich konkurentow,ale pozniej zmierzona w roznych 6 punktach,co jest odniesieniem od rzeczywistosci i wtedy JD tez dobrze wypadl. Ciezko stwierdzic,dlaczego tak wyszlo u Twojego sasiada,zwlaszcza ze oba ciagniki maja bardzo podobna moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4
ale pewnie popełnili podstawowy błąd...powinien byc ten sam kierowca...

Z tego co mi sie wydaje to tam nie ma kierowcow. Testy odbywaja sie z reguly na hamowniach,przy stalym rownym obciazeniu dla wszystkich ciagnikow i tych samych obrotach. Pozniej w zaleznosci co chcemy badac operator zmienia obroty,lub obciazenie,albo jedno i drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

miałem na myśli ciągniki o których pisał @timasz :P


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

wiecie panowie pisze jak bylo mnie tez ten wynik dosyc zdziwil zawsze tez patrzylem na wyniki testow i jd zawsze byl oszczedny a tu taka niespodzianka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To nie żadna niespodzianka, to tylko brak wiedzy kierowcy. Jeżeli John Deera obciążysz przy ciężkiej pracy to na ilość wykonanej pracy spali mało, no chyba że ktoś malutką maszynkę założy i delikatnie. Ja swoim czy w pługu czy w kultywatorze daje na najwyzszym biegu jaki może uciągnąc. Obrotów też nie żałuje. Czy mu dasz delikatnie czy do oporu na ha zrobionego pola spali prawie to samo.

Zresztą nigo go nie będę przekonywał, każdy ma swój sposób :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

nie wiem jak jest ze spalaniem jd bo takiego nie mam ale mogę powiedzieć że zgadzam sie z @robertbara zależy to w znacznym stopniu od kierowcy

@robertbara mam do ciebie pytanie w jaki masz system zasilania paliwem swego jd jaki rodzaj pompy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55
To nie żadna niespodzianka, to tylko brak wiedzy kierowcy. Jeżeli John Deera obciążysz przy ciężkiej pracy to na ilość wykonanej pracy spali mało, no chyba że ktoś malutką maszynkę założy i delikatnie. Ja swoim czy w pługu czy w kultywatorze daje na najwyzszym biegu jaki może uciągnąc. Obrotów też nie żałuje. Czy mu dasz delikatnie czy do oporu na ha zrobionego pola spali prawie to samo.

Zresztą nigo go nie będę przekonywał, każdy ma swój sposób :P

jak jest tak jak mowisz to kierowca Lamborghini musial by byc jakims mistrzem kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4
To nie żadna niespodzianka, to tylko brak wiedzy kierowcy. Jeżeli John Deera obciążysz przy ciężkiej pracy to na ilość wykonanej pracy spali mało, no chyba że ktoś malutką maszynkę założy i delikatnie. Ja swoim czy w pługu czy w kultywatorze daje na najwyzszym biegu jaki może uciągnąc. Obrotów też nie żałuje. Czy mu dasz delikatnie czy do oporu na ha zrobionego pola spali prawie to samo.

Zresztą nigo go nie będę przekonywał, każdy ma swój sposób :P

Na a ja znow slyszalem,ze bez sensu jest przekraczanie przy JD granicy 1800 obr,bo moment sie juz nie zwieksza,a nawet spada,a bardzo rosnie zuzycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

czarnyyyy w kazdym ciagniku tak jest jak mu wcisniesz do deski to nic lub prawie nic nie zyskasz na mocy w nowych ciagnikach 1800 obrotow to obroty mocy maksymalnej a co za tym idzie sa najekonomiczniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

W tym roku orze na obrotach 1900, w tamtym roku jeżdziłem 2100. W zużyciu paliwa na ha nie ma różnicy :P

 

Potwierdza się to co pisali w teście ciągników w orce w jednym z ostatnich Top Agrarów, tzn. przy ekonomicznych obrotach jak i przy gazie w podłodze spalanie na ha JD jest porównywalne.

 

Czy ktoś ma inne doświadczenia? Jeśli tak to z czego to wynika? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
W tym roku orze na obrotach 1900, w tamtym roku jeżdziłem 2100. W zużyciu paliwa na ha nie ma różnicy :P

 

Potwierdza się to co pisali w teście ciągników w orce w jednym z ostatnich Top Agrarów, tzn. przy ekonomicznych obrotach jak i przy gazie w podłodze spalanie na ha JD jest porównywalne.

 

Czy ktoś ma inne doświadczenia? Jeśli tak to z czego to wynika? :P

potwierdzam, kto nie wierzy niech sprawdzi na stronie JD, sa wszystkie wykresy i co dziwne spalanie jednostkowe (dla silnika 6068) pow. 1800 obr/min delikatnie spada, natomiast ponizej tych obrotow drastycznie rosnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    4

Ja sam osobiscie napisze wam nie długo bo juz niebawem powinien nadjechac mój nowy Jelonek z Pługiem kvernelandem albo voogel&noot :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj