Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi się 5720 bardzo dobrze jeździ. :) Stryj ma 6320 i 5720, zarówno dziadek, stryj i kuzyn uważają, że tym mniejszym się lepiej jeździ. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dlaczego lepiej im się jeździ ?-większy rozstaw osi=mniej trzęsionki  :)

 

PS.Coś tu Bobek ostatnio na NH nastawałeś  :)-a zdaje się że masz-więc co w nim Ci nie pasuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bardziej zwinny i gabarycie mniejszy, dodatkowo ma skrzynie PQ, zaś 6320 ma PR i jest obarczony ładowaczem. :)

 

Po pierwsze do nawozów i oprysków nie ma sensu brać drogiego ciągnika, bo go ładnie tablica Mendelejewa napocznie. :) Dodatkowo JD nie ma póki co w ofercie godnego zastępcy Ursusów 3512 i pochodnych. Mam świadomość, że cena ściśle odzwierciedla to co za nią otrzymujemy. Komfort nie powala, w zasadzie ratuje go fotel na poduszce bez regulacji oparcia. :) Silnik trzeba wysoko kręcić, dół jest zdecydowanie za słaby... Niunio ciężarów nie będzie ciągnął, więc nie ma potrzeby korzystania z Green Power. :) Jeżeli natomiast chodzi o głównego konia pociągowe to jak mówią starzy górale: Nothing Runs Like A Deere. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Górale z rodzaju tych nizinnych zapewne  :)-ostatnio ten kuń pociągniony  :) bardzo mi się przydał-zwoziłem ostatnio bele sianokiszonki-38 sztuk przez jedyne 5 godzin :) -za***isty teren po prostu-chciałbym w tym błotku zobaczyć jakiekolwiek autko terenowe nawet i na pusto-a jeleń taszczył jeszcze platformy-brrr-nigdy więcej wojny-najciekawsze było to że przy takim obciążeniu temperatura nie skoczyła nawet o działeczkę do góry-chciałbym zobaczyć inny ciągnik przy tej robocie i żeby się nie zagrzał-Zetor zły nie jest ale po paru minutach temperaturka skoczyła na 105...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy ja dobrze zrozumiałem? Każdy inny by się zagrzał a Twój JD miał temperaturę taką jak na postoju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dobrze zrozumiałeś -tylko zapomniałem dodać że MF też by się nie zagrzał  :)-tak się składa że spotkałem się już z opiniami że co jak co ale jelenia zgrzać to już wyczyn jest... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

tak sobie czytam o tych normach emisji spalain i kastrowaniu przez nie silnikow bo inaczej tego nie mozna nazwac i przypomial mi sie artykul ze zeszlego Poradnika rolniczego zamieszczono tam artykul o firmie zwiekszajacej moc ciagnikow przez czipowanie i zmienianie nastawow pomp wtryskowych w starszych modelach ale do rzeczy mianowicie pierwszy z bohaterow tego artykulu posiadal 3 jd i z najnowszego nabytku z tej stajni byl najmniej zadowolony a byl to 6630 a zarzucal mu niesamowita niemrawosc jak na ta moc i straszne zamulenie na niskich obrotach wiec po uplywie okresu gwarancji skozystal z uslug swiadczonych przez firme zwiekszajaca moc firma przyjechala moc zbadala usluge wykonala 9 koni dodala niby szalu nie ma lecz spalanie w lekkich pracach spadlo z 9 l na h do 7 l na h co juz jest nebagatelna roznica a pozatym po tej operacji silnik zyskal wigor ktorego mu brakowalo zapewne nie za sprawa ttych symbolicznych dodatkowych 9 km lecz za sprawa zmienionych map wtrysku a tym samym zoptymalizowania spalania paliwa (pewnie dzieki temu nie spelnia on tez teraz zakladanych dla tej jednostki emisji norm spalin ale dzieki temu moc sie znalazla i spalanie spadlo a moim skromnym zdaniem planeta tez na tym nie ucierpiala)

drugi z bohaterow tego artykulu posiadal co prawda starszy model bo 6620 se lecz chcial kilka koni wiecej wiec zwiekszono mu kilka lat wczesniej moc do 140 km i wszystko ladnie spalanie nie wzroslo ciagnik sie nie rozlecial a posiadal on juz starszego jd 6610 i byl z niego bardzo zadowolony i o dziwo na ha pola przy orce spalanie w tym starszym bylo nizsze tak samo bylo w przypadku pierwszego opisywanego uzytkownika "stary " 6400 spalal mniej paliwa na ha orki a byla to jesli mnie pamiec nie myli roznica rzedu 2 litrow

 

wiec konkluzja jest jasna bez tych zasranych norm emisji spalin spalanie bylo nizsze i tu kazdy byl zgodny (pozatym stopien skomplikowania staeszych konstrukcji przez elektronike bym mniejszy a to tez niebagatelny plus)

 

@Jaro z tego co wiem to pompa paliwowa Twojego JD tez przechodzila "tuning " w faterlandzie wiec moze w tym tkwi tajemnica potencjalu twego jd oczywiscie nie mowie ze inne jd sa nie fajne:) chetnie bym takim posmigal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

W Polsce i nie tuning  :)-moja miała fabryczne złe nastawy...tuning to dopiero będzie...jak Bozia i kieszonka  :) pozwoli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d200d    0

"Co do tego żylowania to myśle że o trwałość bać się nie trzeba większośc woli diesla nowego typu w aucie niz starego klekota"

 

tzn wiadomo technika sie nie cofa.. ale np jak zakładają nowe turbiny ze zmienną geometrią to juz mozemy pomarzyc o zgaszeniu silnika od razu albo po krótkim odczekaniu.. hm.. chyba ze dawali by autostopy jakies jak w Lacerach EVO X :) poza tym delikatne się robią te silniki.. i wszystko jest git póki cos nie pada.. :) ale wiadomo koserwatystą nie ma co być :) ja tam bym kupił najnowszą nowość w koncu robią to tak żęby to chodziło:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

Nothing Runs Like A Deere. :)

 

@deer mowił ze po alkoholu lepiej "chodzi" wiec pewnie w tym tkwi cala siła Deerawink.gif

 

@jaro to o ile moc w Twoim JD podskoczyła po tjuningu pompy? i chyba zapomniałes ze w zetorze chlodnice wody trzeba przedmuchac po 20latachtongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jeszcze raz powoli  :)-nie było żadnego tuningu tylko regulacja pompy-chłodnica w Zetorku jest czyściutka-po prostu teren i obciążenie było ponad możliwości....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro regulacja pompy = optymalizacja pompy = tuning mechaniczny. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobrze zrozumiałeś -tylko zapomniałem dodać że MF też by się nie zagrzał  :)-tak się składa że spotkałem się już z opiniami że co jak co ale jelenia zgrzać to już wyczyn jest... :)

Może zielony kolor lepiej odprowadza ciepło, zwłaszcza zielony w odcieniu JD :) . Tak na poważnie to chyba żaden nowoczesny ciągnik nie ma problemu z przegrzewaniem, przynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem i nie słyszałem, żeby np DF czy NH się przegrzewał(no chyba, że niesprawny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

a ja słyszałem a nawet widziałem jak na moim polu roczny JD się zagrzał do 100 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro dziwne. :) Przecież z tego powodu wprowadzono w 5R ten charakterystyczny grzyb na masce. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@jaro regulacja pompy = optymalizacja pompy = tuning mechaniczny. :)

Nie-tutaj zostały przywrócone nastawy "fabryczne".

 

 

A z tym grzybkiem to do którego postu się odnosi ?

 

@qazi-tylko do 100 ?-może Fahrenheita  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co z Twoją pompą było nie tak?

 

Chodzi mi o to grzanie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

może więcej było, nie pamiętam dokładnie wartości ale komputer ostrzeżenie wyświetlił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ach-grzanie :) -no jak u @qaziego był roczny i grzejący-więc pewnie zrobili ten grzybek aby się grzał jak inne  :).

 

Ciągnik palił zbyt dużo-ponoć w jakimś tam zakresie obrotów dawka paliwa była nastawiona ciut za bogato-przynajmniej takie wyjaśnienie usłyszałem od szefa serwisu Stanadyne P.Jaroszenki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

akurat ten "grzybka" nie miał bo to 6430 był, a zagrzał się z winy pospiechu i nie dopatrzenia, bo miał zabitą tą "zasłonkę" przed chłodnicą a że to było w żniwa to i się zagrzał, ale po przedmuchaniu temp. normalną trzymał później

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3871

oczywiscie tutaj był winny JD i jego silnik a nie d*pa operator?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

wiesz, d*pa czy nie ale JD się też zagrzał. a czy winny operator czy nie to ciężko powiedzieć bo przy prasowaniu słomy pyłu jest pełno i nawet w ciągu dnia trzeba czasem chłodnicę przeczyścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tekst typu każdy się by zagrzał tylko jd nie trochę śmieszny jest. Wszystko można zagrząc wystarczy przeciążyć ponad możliwości dlatego grzał się zetor bo poprostu słabszy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ale tylko trochę... :)-oczywiście z moją prywatną opinią niekoniecznie trzeba się zgadzać-ale ja tą opinię zacytowałem że tak powiem za portalem Landtreff i Profi-a tam (znaczy na Zachodzie) nie oszukujmy się ale troszkę więcej tego zachodniego złomu się wala i trochę dłużej  :) (zaraz mnie @brzozak zjedzie za te zachodnie serwisy  :)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a ja słyszałem a nawet widziałem jak na moim polu roczny JD się zagrzał do 100 stopni

 

Hehe...przegrzać da się każdy ciągnik. Ja w sierpniu orząc pole JD 6830 (wówczas miał 1800mth i 2 lata) doszedłem do temperatury 119 C :/ Było to spowodowane moją nieuwagą, paprochy zakleiły chłodnicę i było ponad 30 C ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj