Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

hubertuss    4653

Tekst "stać cię na jd stać cię na paliwo" uważam za niepoważy przy dzisiejszych cenach paliwa. To samo tyczy sie innych marek. Przynajmniej jak dla mnie robienie czego kolwiek opiera sie o rachunek ekonomiczny a nie robienie aby robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Zgadzam się w 100% z hubertusem "stać cię na jd stać cię na paliwo" jest co najmniej nie poważne żeby nie powiedzieć dosadniej . Jest takie powiedzenie - nie stać mnie na tanie rzeczy , to że np. stać mnie na JD to nie oznacza że jestem bogaty tylko chce mieć ciągnik ekonomiczny tak w zużyciu paliwa jak i szeroko pojętej eksploatacji w skład której na leży wziąść między innymi pod uwage koszty ewentualnej awarii (prawdopodobieństwo jej wystąpienia) i oczywiście koszty paliwa co za interes było by kupować jakiegoś smoka wawelskiego , no chyba że ktoś w totaka wygrał to co innego.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Może i rachunek ekonomiczny, ale jak tu rachować skoro ze strony New Holland'a mamy zawyżoną liczbę koni mechanicznych, w Zetorze legendarne wysokie spalanie oraz słaby skręt.

 

Prawdę mówiąc można dostać niezłego bzika porównując obecne oferty dealerów.


C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

najlepiej byłoby wziasc traktor na testy ale większosć dilerów tego się boi


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wcale sie nie dziwie na to mogą pozwolić sobie tylko ci duzi. Na testy pewnie dadzą tylko gdy kupujesz coś za około 300 tys lub więcej. Pozatym nie udźmy sie jak taki sprzęt jest traktowany w większości przypadków sam gdzieś czytałem jak dzień i noc ktos orał bo ciagnik za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

silnik może będzie deutza ale sterownie nim może i pewnie jest zrobione pod fendta.

tak samo jak z TV - na swiecie jest 3 producentów matryc a ile mamy marek tv? 30-40-50? tak to wszystko wychodzi z 3 fabryk


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zgadza sie silnik ten sam a ma inne nastawy i wszystko inaczej wygląda. W ciagnikach dochodzi jeszcze konstrukcja układu napedowego pomp i ich energochłonność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d200d    0

Dawniej miały silniki MAN'a od 120 czy iles tam koni ( nie jestem pewnien i nie chce siać herezji) a mniejsze miały zawsze Deutza a potem juz wszystkie były na Deutzu..

 

 

...chyba :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Deutz'a czy MWM'a? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d200d    0

nie wiem własnie :) tak mi taki dealer mówił kiedys na agro show :) ze dojce same juz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a potem juz wszystkie były na Deutzu..

 

 

...chyba :)

teraz zdaje sie sisu pakuja do serii 200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

a nie perkinsa ? bo seria 200 wydaje perinsowaty odglos z silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Seria 200 ma trzycylindrowe silniki Deutza i stąd ten charakterystyczny "perkinsowy" odgłos silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Perkinsowaty, bo ma trzycylindry...:) wbrew pozorom to SISU. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

dokładnie seria 200 ma SISU pod maska tak jak pisze Bobek_Farmer a co do efektow audio ktorych zrodlem jest ten silnik to ja nie widze w nich nic dziwnego poprostu 3 cylinderki juz maja takie zwyczaje ja mam same rollera 70 i tez 3 cylinderki i dzwiek pracy silnika jest podobny tzn. wydaje sie iz pracuje strasznie nierowno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d200d    0

ooo to co oni tak szaleją z tymi silnikami :) hm ciekawe czy to ekonomia ? czy jakosc ? czy co tam za cuda o tym decyduja ze biorą sisu czy DF czy mana :) a do trisixa wrzucą JD :) hiih

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

To poprostu agco. Powiązania kapitałowe swoje robią. Tak wogóle deutz robi jakies trójki z nowych silników. Tu miało chodzic o to aby ciagnik był krótki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czy ja wiem -tak na oko to ten ciągnik aż taki kompaktowy nie jest -jak znam życie to pewnie zysk wygenerowany dzięki zastosowaniu 3-cylindrowego silnika Sisu jest sporo wyższy niż gdyby pod maską pracował jakiś Deutz... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wszystko rozchodzi sie o normy jakosci spalin, a nie koszty czy wymiary, nie wszedzie jest tak kolorowo jak u nas, ze mozna jezdzic/kupic bez ponoszenia dodatkowych kosztow V8 i to bez ograniczen predkosci :) .

za 10 lat bedziemy jezdzic 3 cylindrowymi ciagnikami o mocy 150 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mimo wszelkich przekonań trwałość silników ma być większa, jednak coraz bardziej żyłuje się silniki... Jakoś nie przekonuje mnie zapewnienie ze te 150KM z silnika R6 6 litra, jest równie trwałe, jak z R3 3litra. Pół biedy, jakby redukowali cylindry, ale oni redukują pojemność, dokładając większe turbiny i te nieszczęsne recyrkulacje i inne kastraty...

Wielu wspomina, że stare JD to miały jondery... teraz prawdziwych jeleni już nie ma. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

zmniejszenie emisji toksycznosci spalin (mozna dodac pozorne) uzyskuje sie dzieki zmniejszeniu pojemnosci, liczba cylindrow to rzecz bardziej wynikowa, potrzebna do stworzenia m.in. jak najbardziej optymalnej komory spalania.

przynajmniej tak mnie sie wydaje, ze taka jest kolejnosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co do tego żylowania to myśle że o trwałość bać się nie trzeba większośc woli diesla nowego typu w aucie niz starego klekota przebiegi tych nowych silników osiągają bez problemu te przebiegi co silniki 20 lat temu. Podobnie w ciągnikach są coraz lepsze materiały oleje itd. Jeśli chodzi o pojemnośc jednego cylindra zalezy to między innymi od rodzaju silnika itd. łatwo można zauważyć że w silnikach ciągników najczęściej jest to około 1.1 litra słyszałem że w osobówkach najlepsze efekty daje 0,5 litra. Ludzie chca aby mało palil miał moc to się obniza pojemność daje cisnienie doładowania i zużycie paliwa spada. Swoją drogą te stare jd takie ekonomiczne nie były znam kilku włąścicieli. Pozatym jest jeszcze jedna bolączka rzedowych 6 wiele firm konstruuje układ chłodzenia tak , ze ostatni cylinder nonstop sie przegzewa.

 

Co do fendta i silnika deutza po co ma pracować 4 pod maską serii 200 skoro taka 4 pracuje pod maską serii 300. Jest coś takiego jak pozycjonowanie produktów, segmenty rynku itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@Bobek-"Wielu wspomina, że stare JD to miały jondery... teraz prawdziwych jeleni już nie ma. "-eee tam  -taki mój jeden powinowaty   ma JD 2850 czyli teoretycznie mocniejszy od mojego-ale jak trochę pojeździł moim to stwierdził że jego ciągnik nie ma nawet polotu-szczególnie podobało mu się to że można ruszać pod obciążeniem z tak niskich obrotów a i wchodzenie na obroty ocenił jako o wiele lepsze...dodam tylko że ma naprawdę fajny egzemplarz tego 2850.A przecież ten mój 5720 to taka popierdółka  :)  w porównaniu z jakimś Premium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj