Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pioter    46

@robertbara a ile Tobie średnio wychodzi na mth, ile przy ładowaczu , a ile w transporcie???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Znam tylko spalanie przy pługu (15-16 l/h), siewniku do kukurydzy 6 rzędowym talerzowym z nawozem (6 l/h) i prasie zwijającej zmiennokomorowej w słomie przy prędkościach dochodzących do 18 km/h(10-11 l/h) bo w tych maszynach to wyjade i robie te 10 godzin i policzę po zatankowaniu :wacko:

Tylko nie przeliczałem mtg. Przy najbliższej okazji sprawdzę ile bije w godzinę przy obrotach 2100 obr/min bo takimi daje w pługu.

Natomiast w lekkich robotach jeżeli chodzi to są to minimalne ilości czasu, załadować wóz, wywieść obornik z transportem na pole.

Ostatnio ładowałem obornik na polu na 3 rozrzutniki, praktycznie non stop przez 7 godz (nawiezione 11 ha) to spalił jakieś 30 litrów, tak na oko bo nie mierzone dystrybutorem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

moj znajomy ma JD6420 se ciagnik pracuje na 60 ha jest z niego bardzo zadowolony wychwalal komfort uciag ale mowi ze ma jeden minus spalanie w lekkich pracach nie jest zle ale kiedy pracuje przy orce lub ciezkim transporcie to mowi ze lubi solidnie pociagnac z baku czli jakies 19 litrow ale w lekkiej pracy pali dosc przyzwoicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Czy nie jest to tak że Premiumki mniej palą od SE? W końcu jest Common Rail, a nie zwykła pompa. Znajomy ma 6210 na zwykłej pompie to mu nieźle łyka, w orce mniejszym pługiem od mojego 4x35 cm to mu pali z 14 litrów? :wacko:

Jak to jest, może za bardzo go dusi bo na 1700 obr jeździ bo mówi że boi się tyle co ja czyli 2100 bo będzie jeszcze więcej a mnie się wydaję że może spalić litr więcej a dużo więcej roboty zrobić, bo wtedy turbina daje więcej powietrza (większe ciśnienie doładowania) i jest lepsze spalanie.

Co o tym myślicie? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

musze sie zgodzic ze JD w wersji se spali wiecej od premium pomiewaz se ma starszej generacji silnik i gorsza skrzynie wiec warto zainwestowac kilkanascie tysiecy wiecej i miec naprawde pozadny sprzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris20    0

co by to dużo gadac wszystko zalezy cio robi i jakie obroty jaka ziemia. Np. Jh 7810 w orce tak 17-20 na mtg, a np. 6920 S od 14-16 l na mtg, z tych starszych serii to też tak nie dużo pala np. JH 6900 ok 12-15 na mtg. Nie powiem duzo pala te serii 8020 jeźdzałem ze znajomym to wiem one złoja nawet ponad 30 na mtg jak ma ciezko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

no to te większe maja przeciez dużo wiecej mocy to musza palic najlepiej w takim wypatku porównać spalanie na obszar wtedy jest realniej:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

Pavel

jak porównasz obszarowo spalanie na cięzkich glebach w górach do lekkich gleb na równinach?

 

To co piszecie to jest nieporównywalne z niczym :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Czy nie jest to tak że Premiumki mniej palą od SE? W końcu jest Common Rail, a nie zwykła pompa. Znajomy ma 6210 na zwykłej pompie to mu nieźle łyka, w orce mniejszym pługiem od mojego 4x35 cm to mu pali z 14 litrów? :wacko:

Jak to jest, może za bardzo go dusi bo na 1700 obr jeździ bo mówi że boi się tyle co ja czyli 2100 bo będzie jeszcze więcej a mnie się wydaję że może spalić litr więcej a dużo więcej roboty zrobić, bo wtedy turbina daje więcej powietrza (większe ciśnienie doładowania) i jest lepsze spalanie.

Co o tym myślicie? :P

Robert-CR nie jest po to aby palić mniej ale po to aby utrzymać spalanie w ryzach nie przekraczając jednocześnie dopuszczalnych norm emisji spalin.Sprawdź zresztą testy DLG lub OECD,FAT a przekonasz się ,że starsze modele-nawet z rzędową pompą wtryskową potrafiły mieć mniejsze spalanie jednostkowe niż najnowocześniejszy ciągnik wyposażony w CR czy inne pompowtryskiwacze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12
Pavel

jak porównasz obszarowo spalanie na cięzkich glebach w górach do lekkich gleb na równinach?

 

To co piszecie to jest nieporównywalne z niczym :wacko:

 

zgadza się, ale jak porównasz spalanie na godzine ciągnika który ma 100KM a który 200KM?

 

może ja czegoś nie wiem-AF uczy-wyjasnij mi to?:P

 

 

 

Robert-CR nie jest po to aby palić mniej ale po to aby utrzymać spalanie w ryzach nie przekraczając jednocześnie dopuszczalnych norm emisji spalin.Sprawdź zresztą testy DLG lub OECD,FAT a przekonasz się ,że starsze modele-nawet z rzędową pompą wtryskową potrafiły mieć mniejsze spalanie jednostkowe niż najnowocześniejszy ciągnik wyposażony w CR czy inne pompowtryskiwacze...

 

 

 

jaro gdzies kiedyś napisałes, że u Ciebie w jelonku (jak sie pomyle to sorki i popraw) była jakas norma spalin ustawiona Euro II i ze poprosiłes serwisanta o jej wyłączenie to wtedy ciagnik mniej palił. z tego co teraz piszesz rozumiem ze CR jes po to by zmiescic silnik w normach spalin i że niekoniecznie ciągnik musi mniej palić- a ja myślałem że ilość spalin ma sie proporcjonalnie do ilości spalonego paliwa a z tego wynika, że jest odwrotnie proporcjonalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

jaro napisał szczerą prawdę :)moj szwagier juz ładnych parę lat jeździ cięrzarówkami i mówi że każdas kreska przy EURO więcej to i paliwa więcej łyka to i tak samo w ciągnikach a JD niby się chwali że ich nowe silniki mniej palą ale i max emomt obrotowy przesuneli z1400 na 1700 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To pewnie w tych nowych Jelonkach jak jest recyrkulacja spalin to kolejne problemy bedą. Ja w passacie 130 konnym 1.9 TDI musiałem EGR odłączyć bo od tego zasiarczonego pieknego paliwka zaczął wariować i mi za dużo spalin kierował z powrotem i samochód dymił i słabo szedł. Po odłączeniu (zaślepieniu) jest spoko, może nawet jest mocniejszy :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek    2

to fakt...jelonki moze i nie sa najbardzej ekonomiczne, ale zadnej pracy sie nie doją, spalanie w 6920s jest ok 16-18litrów, zalerzy od pracy, dokładnych danych co do 6420 nie znam bo jeszcze nie poszedł w konkretna prace.


2-08-2007 3400gram 52cm to mój Kacperek

12-07-2008 2831gram 43cm to moja Oliwia

2008-04-01 Firma Wit-Rol rozpoczyna działalności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz15    0

My mamy trzy JD ja powiem ze JD to nie traktory do transportu. W transporcie pala bardzo duzo, ale jak dostana obciazenie to w przelozeniu na robote jaka zrobia to pala malo. JD musi miec obciazenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek    2

Nom to fakt JD to ciągnik do konkretnych prac


2-08-2007 3400gram 52cm to mój Kacperek

12-07-2008 2831gram 43cm to moja Oliwia

2008-04-01 Firma Wit-Rol rozpoczyna działalności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12
@Pavel-nie ilość a jakość spalin :wacko:

 

to wykorzystana jest prosta zasada przepału? w spalinach jest paliwa więcej i jakość jest lepsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@Pavel

 

jak ktoś chce porównać spalanie 100KM ciągnik do 200KM, to czysty bezsens. Seria 8020 nie pali 30l/mth jak ktoś tam napisał, no chyba ze jest obciążony w 60% (znowu warunki nieporównywalne, co ta za ciężka praca gdzie silnik jest obciążony w 60%?)

właśnie sęk tkwi w tym ze nie ma jednostki która by porównała spalanie ciągników w różnych warunkach. Z tad powstały takie ośrodki badawcze.

 

 

trochę przesadziliście , z pisaniem ze TierIII zwiększa spalanie ciągnika.

A to ze można ustawić taki stosunek powietrza do paliwa tak ze nie będzie spełniał np normy Eruo2, albo żadnej to jest oczywiste ze będzie więcej palił. Bo żeby ciągnik zyskał na mocy to zwiększa sie stosunek paliwa a nie powietrza. A przy normie Euro 2 jak by podnieść stosunek powietrza to traci na mocy, z tąd w jeszcze wyższej normie jak Euro3 te podwyższenie pojemności silnika czy obrotów silnika, które maja na celu utrzymac moc ciągnika bez zwiększania dawki paliwa. Moment obrotowy jest po to podniesiony, zęby jak ktoś depnie na gaz do dechy ciągnik nie zadymił bo takie są wymogi tej normy.

 

@jaro

trochę z CR przesadziłes, szyna w której dawkowanie paliwa jest sterowane elektrozaworami milisekunami w 6 częściach na jeden cykl. Nie jest robione po to żeby ciągnik "tylko" spełniał normy emisji spalin, tylko żeby wykorzystał jak najlepiej tą mieszankę paliwowo-powietrzną, i na końcu dopalił resztki. A wiec wyciąga też więcej mocy z tej mieszanki, z tąd diesle z common-rail zyskały na mocy, a nie na odwrót.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@mav-wiesz może wyraziłem się z lekka nieprecyzyjnie-oczywiście wiem w jaki sposób działa CR-ale-no właśnie jedno małe ale-zapewne słyszałeś o chiptuningu w ciągnikach z CR (i oczywiście z elektronicznie sterowanymi pompami wtryskowymi też)-otóż niektóre firmy jak np.Ilgenfritz [url=http://www.ilgenfritz-electronics.de ,Degenhart [url=http://www.landtechnik-degenhart.de -oferują moduły do w/w tuningu po którym -uwaga rośnie moc ciągnika -i co jest najbardziej szokujące-spada zużycie-ciekawe nieprawdaż ?No ale przy okazji niestety normy emisji spalin dostają w łeb :lol:.Co do tego spadku zużycia paliwa-był u mnie człowiek,który coś takiego robi w Polsce P.Pliszka-właśnie on to twierdził-i jeżeli on kłamał (a wiedzę ma raczej rozległą)-no to i ja konfabuluję ;).Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@jaro

wszystko dwa :lol:

tylko chiptiunig to nic innego jak manipulacja krzywą przebiegu spalania w połączeniu z właśnie doborym stosunku P-P.

Skąd sie to bieżę..

bo silniki fabrycznie produkowane w założeniach maja chodzić przy niezbyt dobrych parametrach paliwa, i ogólnie złych warunkach obsługi. Wiec wszystkie te parametry fabryczne dla mieszanki P-P są tak jakby 15-20% niższe w stosunku do możliwości jakie silnik posiada, "a które dalej po rozsądnym uaktualnieniu mieszczą się w normach"

 

Ponieważ w założeniach jest lipne paliwo, wiec wszystko jest zawyżone. Z tad obniżając dawkę paliwa i zwiększając dopływ powietrza otrzymujemy wzrost mocy spowodowany korzystniejszym wykorzystaniem tej mieszanki ;) Dlatego stosuje sie również inne filtry powietrza jak i paliwa. Ponadto wszytko będzie chodzic , jak paliwo bedzie przynajmniej w przyzwoitej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

acha i nie wzrośnie zużycie silnika po takich manipulacjach??? czy to bezpieczne takie manewry prowadzić na tak drogim sprzęcie? A może te pare koni mech. wyjdzie bokiem użytkownikowi takiego tuninku za jakieś 2000 - 3000mth? bo na opale też ludzie jeździli i było z początku dobrze a teraz jak te traktory widzę to nie wiem czy tam się zaoszczędziło czy straty tylko z takich kombinacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

co do porównania silnika 100 i 200 konnego tojasne że jednostkowe i na 1mth bedzie różne i ja sie pytam tlyko jak twoim zdaniem je porównać?

w sumie ciągnij 200konny nie pociągnie dwa razy wiekszygo sprzętu niż ciągnik 100konny na tym samym polu(chodzi mi o testy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj