Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

jaro    166

Pokaż mi te fora (szczególnie niemieckie)na których to tak rozpisują się użytkownicy Kubot !-powiem tak-nie znajdziesz zbytnio użytkowników Kubot bo w Niemczech to egzotyka (ok.2-3 % rynku)-dopiero od paru lat sprzedają oprócz komunalnych nieco większe ciągniki tej marki-nie wątpię że może to być dobry ciągnik-ale do JD (przedewszystkim w komforcie to jeszcze Kubocie brakuje-właśnie te jakieś 50 lat)-zresztą jeżeli ta marka jest tak dobra itp.,itd-to dlaczego nie zawojowała rynków np.ciągnikami o mocy dajmy na to 200 KM ? ;)

Zresztą porównaj sobie wyposażenie tej Kuboty z JD 6230-przecież to w porównaniu z JD jakiś ciągniczek pomocniczy jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
Tematem na tym forum jest ile pali JD?.Ja opisalem traktory z serii 5015 sadownicze mocy 55-80KM,rolnicze ile palą i jaka jest trwałosc to ja nie wiem.Do MAV gwarancja wg dyrektywy Unii Europejskiej na wszystkie maszyny tj.traktory, samochody maszyny ogólnie itp oraz elektronika to dwa lata -przestrzegana w strej Unii a w Polsce oczywiscie nie i polski rolnk na JD dostanie tylko rok gwarancji a niemiecki dwa i kto tu jest jeleniem.?Jednak Kubota i Kioti na swoje traktory dają gwarancje 18-24mce bez limitu Mtg ,Kioti daje jeszcze darmowe Autocasco i OC.Odnosnie Kuboty to jezdzilem 108 KM traktorem silnik pracuje mieciutko jak w samochodzie sredniej klasy cisza w kabinie to JD musi jeszcze 50 lat produkowac traktory zeby dorównac Kubocie w komforcie jak sie sprawuje na polu w porownaniu z JD to ludzie ktorzy pracują na tych maszynach mają b dobre opinie prosze wejsc na forum Kuboty,a spala na zaoranie 1ha o 30% mniej paliwa jak porównywalne traktory o tej mocy innych marek tak piszą uzytkownicy Kuboty ktozy mają te maszyny kilkanascie lat fora niemieckie i francuskie.Bo w Polsce te traktory oficjalnie są dopiero od 3 lat, pozdrawiam wszytkich zawiedzionych spalaniem JD

 

Tak czytam te twoje wypociny i śmiać mi się chce ;)

Spalić może troche mniej spalą ale załóż ją do porzadnej maszyny to zobaczysz jak będzie zychać.

 

No i co że dostałem rok czasu tylko gwarancji, jak praktycznie mam JD 3,5 roku i i tak się nie popsuł ;)

Kubota daje taką piekną gwarancję to zobaczymy jak dużo gospodarstw zrezygnuje z JD i przerzuci się na Kubotę.

 

Chyba Renault daje na samochody 5 lat gwarancji, i jakoś ścisku u nich w salonach nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
Pokaż mi te fora (szczególnie niemieckie)na których to tak rozpisują się użytkownicy Kubot !-powiem tak-nie znajdziesz zbytnio użytkowników Kubot bo w Niemczech to egzotyka (ok.2-3 % rynku)-dopiero od paru lat sprzedają oprócz komunalnych nieco większe ciągniki tej marki-nie wątpię że może to być dobry ciągnik-ale do JD (przedewszystkim w komforcie to jeszcze Kubocie brakuje-właśnie te jakieś 50 lat)-zresztą jeżeli ta marka jest tak dobra itp.,itd-to dlaczego nie zawojowała rynków np.ciągnikami o mocy dajmy na to 200 KM ? ;)

Zresztą porównaj sobie wyposażenie tej Kuboty z JD 6230-przecież to w porównaniu z JD jakiś ciągniczek pomocniczy jest...

 

Kobota -bez urazy dla posiadaczy to fakt egzotika i to nie tylko na naszym rynku więc aby się wbić w tak ciasny rynek daje to i owo gratis.

J-D to marka i nie musi się tak rozpychać .Co do spalania moje zdanie jest takie że nic z powietrza się nie bierze ciągnik o mocy 120-150 musi spalić

te 15-20 litrów bo niby z czego ta moc ma się brać .Mój J-D 6820 w orce pali 16-18 litrów i wcale nie narzekam.Na moich glinach te spalanie

to i tak mało w porównaniu z Ursusem 1634 który miałem .

Swoją drogą te gadki o spalaniu rzędu 10 litrów w orce przy ciągniku powyżej 120 koni to mnie śmieszą i przypomina mi się kiedyś rozmowa z

handlowcem z Agromy Sęmpulno na Dniach Pola w Grubnie który twierdził a było to wtedy nowość że ciągnik Pronar 1221 w pługu pali

i tu uwaga ---7-8 litrów :);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbig    0

Kubota w Japonii produkuje okolo 100000 traktorow małej sredniej i duzej mocy rocznie, exportuje do 130 krajów swiata ,produkuje rowniez maszyny budowlane,sprzet rolniczy np.kosiarki oraz silniki przemyslowe koncern porownywalny do Mazdy, Suzuki i innych wielkich koncernów przemyslowych w Japonii .A Johnn Deere nigdzie nie mozna znalesc wiarygodnego zrodla ile produkuje traktorow rocznie RPT podają ze okolo 30000 sztuk traktorow mało jak na taki duzy koncern .Sam mialem kilka Toyot obecnue Avensis i Yaris wiem co to swietna jakosc japonskiego przemysłu motoryzacyjnego jak i elektroniki-zadnych ustrek .Dzieki unii jak imoich podatków rolnicy mogli sobie kupic nowe traktory z programu Sapard i SPO a obecnie nasz rząd jak nie zmarnuje pieniedzy bo mamy przeszlo roczne opoznienie z programu PROW .Prosze wejsc na fora francuskie ,USA i poczytac o Kubocie,na niemieckich tez sa pochlebne opinie ,prawda ze Kubota malo ma nowych traktorów w Europie.Przoduje Fentd,Claas,John Deere,Deutz Fahr z Same i Lamborgini Landini,Valtra ,Case,Masey Ferguson,Neew Holland i inne.Kubota jest obecnie marką niszową ze sprzedarzą 4-8% podobnie bylo kiedys z autami z Japonii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To że mniej produkują nic nie oznacza. Ja wole 1 JD jak 3 Kuboty. Taka masowa produkcja to możliwe że idą na ilość a nie na jakość.

 

Jeśli ogromne gospodarstwa posiadają kilka JD i przesiąda się na Kubotę, która pali 30 % mniej to w stosunku roku mają 1 ciągnik gratis zaoszczędzony na paliwie.

 

Możliwe -raczej nie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

A ile bajerow jest w Kubocie a ile w JD?

 

Zna ktos specyfikacje silnikow w JD 6230 Pemium i Kubocie tej 105km ? Interesuja mnie przebiegi mocy i momentu obrotowego ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbig    0

John Derre 6230 Premium i Kubota M 108 S to porównywalne mocą 108KM traktory .Kubota M 108S jest dokladnie opisana w AGROmechanice z Lutego 2008-ma np w standarcie pneumatyczny fotel Grammera w JD trzeba doplacic za taki bajer ma równiez ale w wersii na USA EHR na Europe tej funkcji hydrauliki nie montują chodzi

chyba o koszty bo w Polsce ten traktor kosztuje 39000 euro netto.Z plugiem Unii Grudziadz 4+1 wersja Corn podczas testu w ciagu 15 godzin z czego 90% stanowiła orka przedzimowa zuzył 130l ON [bP Ultimate] dało to 8,7l/mtg a JD o tej mocy jak piszą na tym forum pali 12-16l/mtg w orce ,zaraz napiszą ludzie ze inny pług itd ale fakt jest ze kubota pali mało z tym silnikiem w systemie Commonrail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

JD robi mtg w ciągu godziny zegarowej, a może Kubota mtg. robi przez niecałą godzinę ;)

 

To JD pali połowe więcej -to ja wróżę że firma John Deere upadnie jeśli nadal będzie stosował silniki Power Tech swojej produkcji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

39 000 euro ;) ;) kogo stac na tak drogi ciagnik w porownaniu do wyposazenia.

ciekawe ktory posiadacz kuboty nie zamienilby sie na porownywalnego JD, jesli ktos by mu to zaoferowal :)

kubota zajmuje 4-8% rynku i tak zostanie!!! mysle, ze nawet w japonii nie maja zludzen, a ty opowiadasz jakies herezje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

O ja Kubota ma w standarcie fotel Gramera i EHR ;) Ja jakoś do tego fotela nic nie dopłacałem a EHR to już chyba wszyscy montują.

Podaj może linka do tego słynnego forum bo się zamieszanie ostre zrobiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Jeśli ogromne gospodarstwa posiadają kilka JD i przesiąda się na Kubotę, która pali 30 % mniej to w stosunku roku mają 1 ciągnik gratis zaoszczędzony na paliwie.

Ogromne gospodarstwa nie przesiądą sie raczej na Kubote bo firma ta nie produkuje ciągników dużej mocy i myśle że sie to nie zmieni. Jednak jeśli już porównywać te procenty na ryknu to wypadało by zawęzić przedział mocy gdzie górną granice w tym wypadku wyznaczy Kubota, a dolną JD. Inaczej nie ma to sensu, bo grupy odbiorców mogą być skrajnie różne.

 

Większość ludzi ostrożnie podchodzi do nowinek i kupuje ciągniki sprawdzonych marek, a że jest to ich idywidualny wybór poparty presją otoczenia, zasilany reklamami i wspomagany modą oraz okraszony socjotechniką ;) to wiadomym jest że Kubota nie zdobędzie szybko popularności na rynkach gdzie jest dopiero od niedawna. Tak było kiedyś z japońskimi samochodami dlatego nie zapierał bym sie że w przeciągu kilkunastu lat Kubota nie zwiększy swojego udziału na rynku ciągników średniej mocy, bo przypuszczam że zwiększy i to znacznie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

co do zakupu kuboty to znam pgr w ktorym posiadaja praktycznie tylko same jd a teraz widze ze kupili tez kubote wiec cos w tym musi byc nie moze byc to zly ciagnik a wprost przeciwnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

to zależy co rozumiesz pod słowem "zły" bo kubota to ciągnik jak każdy inny i swoją prace też wykona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11
co do zakupu kuboty to znam pgr w ktorym posiadaja praktycznie tylko same jd a teraz widze ze kupili tez kubote wiec cos w tym musi byc nie moze byc to zly ciagnik a wprost przeciwnie

 

Może kupili ją jako pomocniczy...?? A do ciężkich prac jednak zostają JD??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

wydaje mnie się, że Kubota w teście z Agromechaniki pracowała z pługiem 4+, ale sprawdzę to dopiero jutro.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Tak sobie poszukałem w Profi no i znalazłem-nr 3/2007 -krótki teścik Kuboty M 105-krótko-jeżeli za takie coś mam zapłacić tyle co za JD 6320 SE to ja bardzo przepraszam-przecież ten ciągnik waży raptem 4 tony,ma tylko dwa stopnie PowerShift,włączanie napędu mechaniczne,blokady sterowane pedałem (jak w c-360 :)),hamulce działają jedynie na tylne koła (co może być fajne przy 40 km/h),brak EHR-u,bardzo ale to bardzo mało miejsca w kabinie (brak możliwości zamontowania fotelika)-no nie wiem sam-może dla kogoś są to zalety-prosty znaczy itd.-no dobra ale myślę że jeżeli chodzi o prostotę to nie trzeba jechać aż do Japonii ;)-dużo bliżej znajdzie się Zetor np.(nawet z EHR-em ).

@mirasek-"Większość ludzi ostrożnie podchodzi do nowinek i kupuje ciągniki sprawdzonych marek, a że jest to ich idywidualny wybór poparty presją otoczenia, zasilany reklamami i wspomagany modą oraz okraszony socjotechniką to wiadomym jest że Kubota nie zdobędzie szybko popularności na rynkach gdzie jest dopiero od niedawna. Tak było kiedyś z japońskimi samochodami "-jak rozumiem z tą socjotechniką to do JD było pite ?;) (znaczy MF to się nie reklamuje ?-tylko sam się sprzedaje :) ).

Co do japońskich samochodów-i ich początków w Europie-całkiem nie wygrywały jakością ,trwałością,designem tylko ceną !-miałem tą wątpliwą przyjemność pojeździć(15 lat temu)już wtedy starą Hondą Prelude i Mazdą 626 (sportową-coupe)-wrażenia ?-kupa tandetnego plastiku.

Znajdź zresztą japońskie auta z tamtych lat :)(jeżdżące)-a takie np.Volvo czy inny Mercedes jeżdżą po dziś dzień ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

mysle, ze jednak z kubota jest inaczej niz z japonskimi autami w Polsce i Europie.

nie za bardzo maja jak rozwinac skrzydla i nie widac, aby planowali cos w tym aspekcie. mysle, ze oplaca im sie utrzymywanie dotychczasowej pozycji na rynku i tego sie beda trzymac, a pole do popisu maja w innych grupach produktow i na innych rynkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Pożyjemy, zobaczymy ;) Może i lepiej jak nowe ciągniki będą wchodzić na rynek, inne firmy będą bardziej dbać o klienta, może ceny nie będą tak wygórowane.

 

Nie jestem przeciwny Kubocie, ale jakoś mam dystans do takich egzotycznych nowości ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasek    0

silniki JD nie należą do najoszczednięjszych ;) ,w porównaniu do silników IVECO montowanych w NH to palą jak smoki ale za to jest odczuwalna różnica w mocy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
jak rozumiem z tą socjotechniką to do JD było pite ?:) (znaczy MF to się nie reklamuje ?-tylko sam się sprzedaje :) ).

Co do japońskich samochodów-i ich początków w Europie-całkiem nie wygrywały jakością ,trwałością,designem tylko ceną !-miałem tą wątpliwą przyjemność pojeździć(15 lat temu)już wtedy starą Hondą Prelude i Mazdą 626 (sportową-coupe)-wrażenia ?-kupa tandetnego plastiku.

Znajdź zresztą japońskie auta z tamtych lat :)(jeżdżące)-a takie np.Volvo czy inny Mercedes jeżdżą po dziś dzień ...

Pisząc o "ciagnikach sprawdzonych marek" miałem na myśli nie tylko JD (bo wtedy bym wyraźnie napisał o JD) ale też MF, NH, Valtra (kilka lat temu u nas też egzotyczna), Fendt, DF, etc. - niepotrzebnie doszukujesz sie ukrytych przekazów :)

 

Co do japońskiej motoryzacji to chciałem pokazać szybkość i skale rozwoju, od czego zaczynali a czym są teraz (zob. koncern Toyota) dlatego nie lekceważyłbym Kuboty. Fakt, japońskie samochody gdy wchodziły na nasz kontynent nie były może niczym specjalnym (jak teraz Kubota w porównaniu do ciągników sprawdzonych marek), ale spójż na lata '90 gdzie niemieckie pancwageny w porównaniu do japońców były niemal zacofane technicznie, zaszaleli jedynie z alu zawieszeniem o mizernej trwałości w naszych warunkach, silnikiem o pięciu zaworach na cylinder który okazał sie niewypałem no i naturalnie "tidiaj" które zrobiło furore, ale silniki benzynowe to wtedy tylko BMW wychodziły, reszta bazowała na rozwiązaniach z wcześniejszej dekady - wielopunkt i 4 zawory na cylinder były rarytasem, nie mówiąc już o dwóch wałkach rozrządu w głowicy, zmiennych fazach rozrządu czy sekwencyjnym wtrysku. Nie jest problemem znaleźć jeżdżącego japońca z lat '80 będącego w dobrej kondycji, a to że jest ich wyraźnie mniej niż niemieckich aut wynika z mniejszej sprzedaży tych pierwszych w tamtym okresie. Co do "diazjnu" to równierz uległ znacznej poprawie na początku lat '90 - reszta to kwestia gustu. Trwałość/bezawaryjność - vide raporty TUV czy ADAC (niestety niemieckie organizacje, jednak statystyki nie oszukają). Mam kilka starych motobrukowców gdzie śmiali sie wtedy z Lexusa jakoby nigdy nie mógł dorównać Mercedesowi - teraz w USA Merc może mu podskoczyć a i na starym kontynencie nie ma gorszego image'u od marki ze Stuttgartu. Z terenówek to Niemcom udał sie tylko Gelendewagen (Merc G) którego by nie było gdyby nie znaczny wkład Austriaków przy projekcie (firmy Steyr i Push)... Ups... Niekontrolowanie odbiegłem od tematu tworząc elaborat ze swoich wypocin które rozrosły sie do nieprzyzwoitych rozmiarów, a to materiał na oddzielną dyskusje... Już kończe ;)

mysle, ze jednak z kubota jest inaczej niz z japonskimi autami w Polsce i Europie.

nie za bardzo maja jak rozwinac skrzydla i nie widac, aby planowali cos w tym aspekcie. mysle, ze oplaca im sie utrzymywanie dotychczasowej pozycji na rynku i tego sie beda trzymac, a pole do popisu maja w innych grupach produktow i na innych rynkach

Możliwe że jednak będzie tak jak piszesz. Pażywiom, uwidim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1
silniki JD nie należą do najoszczednięjszych ;) ,w porównaniu do silników IVECO montowanych w NH to palą jak smoki ale za to jest odczuwalna różnica w mocy :)

 

pełen respekt za text :)

 

twoja opinia jest warta porównania do poziomu kuboty.

 

he rozśmieszył mnie kolega z tą Kubotą.

Firma konkret, akurat widziałem jak 108 radził sobie z skarpówką Gaspardo. Po wielkim zachwalaniu z strony przedstawiciela pokazał co potrafi. Ledwo dźwignął z ziemi skarpówke 1,2t. Nikt juz nie ryzykował rozkładania ramienia ;) Po tym pokazie widac było że ktos źle obliczył lub podał parametry tej maszyny. Udźwig podnośnika podawana na tłoku , moc silnika podana w SAE itd itp. Dobre do pokazywania tam gdzie jeszcze taki bajer działa.

Czy jak sobie nakleję naklejkę Grammer na taborecie to zmieni to jego komfort? a może jak wstawię siedzisko tejże firmy do C360, to osiągnie ona komfort z najwyższej półki? Oj długa droga przed tą marką zanim osisiągnie poziom chocby innej egzotyki na rynku pt Valtra.

 

Ale jestem za. Niech pną sie w góre i dają wycisk JD, że o Fendt nie wspomnę. Bez konkurencji nie ma motywacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasek    0

moje porównanie silników JD i IVECO montowanych w NH polega na tym ze jezdziłem przez pół roku NH LM430 a teraz jezdze JD 3200 i doskonale wiem co potrafią obydwie te maszyny, to znaczy wiem jak zachowują sie ich silniki w czasie pracy i doskonale wiem ile potrafią wciągnąć przez cały dzień pracy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbig    0

Mav napisz co to jest ta karpiówka, Kubota M108S podnosi 4 tony, a Ty piszesz ze 1,2t nie mogł podniesc. Osobiscie uzytkuje Ursusa 255 i T25 gospodarstwo sadownicze bedziesz sie napewno smiał bo ty pewnie John Deerem smigasz, napisz jaki masz sprzet. Ja mam zamiar kupic traktor sadowniczy, ktory nie zestarzeje sie za rok dwa. Przeprowadzilem kilkanascie testów roznych marek u dilerów jak i u uzytkowników i jestem w temacie na temat traktorów do 100 KM. Jak dostane dofinansowanie z PROW mam zamiar kupic Deutz fahr Agro Plus S lub F o mocy okolo 70KM, silnik sterowany elektronicznie, brak linki gazu, hydrauliczny inwersor pod obciązeniem, system Stop@GO oraz Powershift biegi przelanczane pod obciazeniem, JD wiekszych mocy tez mają podobne sterowanie silnikiem, hydrauliką i skrzynią biegów. Rozwaze nowy model Kuboty z serii M7040 Narow wersja sadownicza 1,2-1,4m szerokosci, ktory bedzie w Polsce maj - czerwiec.

Edytowano przez brzozak2
pisz uwazniej posty, spacje wstawiamy po znaku interpunkcyjnym, a nie przed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milk    0

Na jesieni rozmawiałem z kierowcami pracującymi w gospodarstwje Waldka Dobrowolskiego . Orali po sąsiecku jeden to Fendt około 280 KM ciągnoł 8 x 40 i spala 15 litrów na mtg, JD ma 200 KM ciągnał 5 x40 i spala 20 na mtg. Sam mam silnik JD w mojej Renówce i bym powiedział, że do oszczędnych to on nie należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj