Balzak

Fendt kontra Fendt

Polecane posty

brzozak2    241

@ziomkowie po pierwsze post bez uzasadnienia, wg mnie nawet bez sensu :)

po drugie zorientuj sie w cenach i pozniej mow ze korbanek to zdzierca (tzn nie mowie ze nim nie jest), ale inni w taki wypadku to przynajmniej tacy sami zdziercy. przywoluje czasy gdy za wszystkie ciagniki placilo sie w euro i po aktualnym kursie, bo to co teraz sie dzieje, tego nie moge ogarnac rozumem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

fendt to fendt i musi swoje kosztowac ale nie zmienia to faktu ze korbanek żdziera szczególnie na serwisie,u mnie w okolicy jest kilka takich przypadków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomkowie    0

Fakt co sie teraz dzieje to szok,sasiad kupil ostanio nowke 308ci i dal 200tys a dzis ile musiał by dać, napewno z 60tys wiecej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusik1634    1

moje zdanie jest taki chociaż nie posiadam fendta ale z rozmowy z właścicielami wnioskuje, że te maszyny nie są wrte tylu piniędzy są awaryjne przereklamowane szczególnie seria 800 i 930 fendt był dobrą firmą, która pordukowała traktory ale 20 wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    8

Fendt-y są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o zużycie paliwa, natomiast przekładnie w serii 300 Ci moim zdaniem mogłyby być bardziej udane, przede wszystkim brak elektrohydraulicznego rewersu i brak przełożeń pod obciążeniem dyskwalifikują ten ciągnik do prac z ładowaczem czołowym oraz ciężkich prac polowych.


http://www.youtube.com/user/Piochu2 - moje filmy na YT. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Powiem wam tyle. Nikt nie jest jasnowidzem i nie przewidzi ile lat będą chodziły nowe Fendt'y. Tego dowiemy sie za jakieś 20 lat. Wtedy będzie można przyrównać które są wytrzymalsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ja tam uważam tak że stare są troche mniej awaryjne niż nowe, ale nowe są bardziej wydajniejsze i oszczędniejsze. Więc na co lepiej postawić? Ja bym postawił na oszczędność i wydajność. Moja sugestia może nie dotyczy akurat tej marki ale wszystkich ciągników. W dzisiejszych czasach liczy sie kto szybciej zrobi i ile zaoszczędzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@marcin87 podpisze sie pod tym obiema rekami i jeszcze stope dodam, masz calkowita racje.

byc moze stary fendt przezyje wiecej mth (co wcale nie jest powiedziane), ale w tym czasie zrobi polowe tego co nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomkowie    0

Do tego tematu chcialbym jeszcze cos dodac, znajomy ma 716vario dal cos 370tys, i pochodzila mi skrzynia tylko cos 2,5roku i padla, na naprawe vario wydal 100tys,tak wiec,porozmawiamy o tym jezeli te fendt na vario wytrzymaja 24tys motogodzin to super bedzie a w to watpie, u mnie we wsi ma 615LSA i ma juz ponad 24tys i nic mu nie siada.Fakt w ttch nowych jest masa elektoniki i komfort pracy,ale jezeli mialbym juz wybierac pomiedzy komfortem a trwaloscia wybral bym trawlosc,a to sie liczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek13    0

słyszałe ze nowe fendy 309 90km kosztuje do 120000tys

Edytowano przez brzozak2
post calkowicie poza tematem i toczaca sie rozmowa - %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

100TYŚ za naprawę skrzyni hmmm jak dla mnie to stanowczo za dużo prędzej 10tyś Jak dla mnie to te stare są wytrzymalsze. Co do nowych to napewno nie zawiodą jeżeli będą stały w garażu będą często wymieniane oleje itd. W końcu elektryka nie lubi wilgoci itd wiec jeżeli ktoś będzie dbał o nowego to wytrzyma te 10-20 lat. Jak dla mnie to nowe nie na polskie warunki. Mało ludzi jest takich co naprawde dbają bardzo o ciągniki. Jeśli się myle to mnie poprawcie ale sam wiem jak jest traktowany fendt (stary 308lsa) u mojego teścia. Na 100% w nowym już by padła elektronika. Pozdrawiam


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomkowie    0

klejnus popieram Cie w 100%, tak to prawda za drugie vario dal 100tys, bo po 2 latach gwarancja mu się skończła,Pozdro..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alorolnik    0

Z tego co słyszałem to rekord w starych fendtach czyli model 6** to wytrzymał bez żadnych napraw 28tyś mth a z tych nowszych bez zadnej awari wytrzymał juz tylko... 8tyś h dla mnie to bardzo mało. podobno nawet seria 6** po '87 to juz nie jest to. Wiadomo wiecej elektroniki to wiekszy komfort ale z tym ze tak dużo szybciej zrobi nowym jak starym to też nie bardzo bym sie zgodził a nawet jeśli to wole starszym zrobić wolniej ale spokojnie i cały czas robić bez problemów, jak coś sie popsuje to można nawet samemu zrobić a w nowych to już tylko serwis, stanie maszyna na polu i rób co chcesz a wiadomo że prace w rolnictwie sa sezonowe i jak jest dużo prac w polu to i serwis ma pełne rece roboty wtedy traktor stoi w garażu zamiast zarabiać na siebie.

Co do vario to słyszałem za nie naprawiała tych skrzyń w polsce nie wiem czy wogóle sie naprawiaja tylko wstawiają odrazu nowe i dlatego naprawy skrzyń takie drogie.

w tej skrzyni sa dwie przekładnie planetarne np w paszowoze RMH też jest taka przekladnia i serwisant też mi powiedział ze jej sie nie naprawia i trzeba zaraz nowa koszt 30tyś zł

 

Dla mnie seria 6** to najlepsze sprzety jedynie mógł by miec przód amortyzowany i kabine a no i wom 750obr. no jeszcze seria 5** tez jest sporo elektroniki ale ze ciągniki nie są jeszcze tak mocno zawodne.

 

a propo dzisiejszej jakosci byłem ostatnio kupic samochód w salonie toyoty była ładna avensis i mówie ze jak bedzie chodziła jak moja stara toyota to sie bede bardzo cieszył na to pan w salonie mi powiedział zebym sie na to nie łudził bo w starych toyotach mottem było zeby wytrzymywały conajmniej 30 lat później 20 lat a ze teraz już tylko 10 lat i zeby kupować natrepne no i zeby serwis miał na czym zarabiac moim zdaniem z traktorami jaest tak samo i nikt mnie nie przekona ze nowe są tak samo solidne traktory jak stare.

 

Każdy kupuje to co jest mu potrzebne wiadomona bardzo dużych gospodarstwach może i sie przydaje ta elektronika ale jak na nasze warunki to bym każdemu odradzał kupowac vario i mieć z tym do czynienia. a jak ktoś chce mieć super traktor to polecam STEYRa dla mnie najleprzy traktor. niby to samo co Case i New holand ale nieporównywalna jakość przynajmniej do new holanda bo na case tez bym sie porwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

heh mozesz miec oczywiscie swoje zdanie, ale nie koniecznie musi byc ono prawidlowe <_<

natomiast ja zauwazam pewna prawidlowosc, ze ci co kupuja nowe sprzety, nawet ze skrzyniami bezstopniowymi to jezdza, a stare trupy stoja, ale luz.

 

faktem jest ze kiedys samochody byly inaczej konstruowane i to nie ulega watpliwosci, moge kiedys machnac wykresik jakie sa zalozenia konstruktorow co do awaryjnoci. no i nie 10, a 7 lat ma wytrzymac :)

ale dla ciagnikow nie ma juz takich bajerow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sinek    0

A czy prawdą jest to że fendt od początku roku przestał montować w swoich traktorach silniki deutza a zaczoł john deera ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie jest to prawda <_< gdzie ty takie glupoty uslyszales.

wymiana silnikow moglaby byc mozliwa praktycznie tylko przy wymienie/modernizacji danej serii ciagnikow, bo to nie jest tak hop wywalic silnik deutza i wstawic DPS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Właśnie moja córka zobaczyła Twój avatar Brzozak-o majtki na zamek <_<.

A ten numer z DPS-em w Fendtcie jest po prostu przedni -ciekawe jak wtedy reklamowano by Fendta-najoszczędniejszy nawet pomimo zastosowania silnika John Deera ?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Niby chodzily sluchy ze Fendt ma wspolpracowac z JD w rozwoju i projektowaniu nowych silnikow ale jak do tej pory cala sprawa jest w poczatkowym stadium. A co do pytania ktore ciagniki sa lepsze, to mysle ze nowe maszyny na przyklad z typu 930-936 nie dorownaja dlugosci zycia tym starym. Tyle ze nowe, duze ciagniki sa przeznaczone do calkiem innych zadan i na clakiem inne wielkosci pol. Dzisiajsze ciagniki przejazdzaja w roku tyle co wczesniej w czasie paru lat...wiec chyba nie da sie tego tak dokladnie powiedziec i porownac. A co do jakosci to jest z nia roznie , ostatnio mielismy u nas w warsztacie maszyne, w ktorej po 150 motogodzinach wysiadla przekladnia Vario....i niestety takie przypadki sie zdarzają chociaz nie powinny. Z drugiej strony lepiej wczesnie na gwarancji niz jesli gwarancja by sie juz skonczyla. Wtedy koszt naprawy razem z robocizna wynosi od 8000 do 12 tys. €.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

takie przypadki musza sie zdazac i jest to jak najbardziej prawidlowe, sila przekladni vario jest to, ze zdarzaja sie rzadko :) usterki pojawiajace sie na gwarancji to takze dobra oznaka. chociaz wiadomo, ze lepiej byc tym bardziej szczesliwym nabywca, ale w ogolnym rozrachunku i tak sie wyrowna, ktos inny kupi wadliwa kosiarke, a jeszcze inny kombajn :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czyli innymi słowy pisząc o tym że i Vario czasami siada prawdę pisałem :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek767    11

Ja sądze że każda skrzynia moze kiedys sie zepsuć:) to tylko maszyny a nie narzędzia idealne zarówna skrzynia z Fendtcie jak i silnik w Johnym czy mechnizm różnicowy z Valtrze jeżeli trafimy na feralny model to wszystko moze sie posypac(czego nikomu nie życze) ale taka kolej rzeczy..Wiem ze to moze wiadome ale chciałem sie wypowiedziec :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takiego fendt-a 307Ci 06 rocznik od tej pory nic się w nim nie zepsuło , a kolega niedawno kupił fendt-a 310 vario już im padł włącznik od wałka . Kiedyś fendt-y były lepsze .....dopóki agco ich nie przejęło i nie otworzyli rynku na wschód :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tez mam takiego kolege co mowil, ze stare fendty to sa dobre "tylko 824", teraz jego ojciec ma juz 2 vario i nic nie mowi, ze vario to shit, naprawa kosztuje 100 tys i tym podobne brednie :D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj