johndeere975

Problem ze sprzęgłem w Fortschritt E 514

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Problem polega na tym, że w Fortschnitt E 514 sprzęgło najprawdopodobniej się skleiło (cały czas zasprzęglony biegi wchodzą ale bez sprzęgła) Ponoć bolączka tych kombajnów. W poniedziałek spróbuje jeszcze pojeździć tym kombajnem może puści, a jak nie to trzeba rozebrać. Chyba że macie jakieś inne rady. Czy u was wystąpił podobny problem? Jak go się ustrzec? Jak naprawić? Czy w czasie rozbierania trzeba na coś uważać ( widzę tam jakąś sprężynę- chyba). Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Mam jeszcze taką prośbę potrzebuję instrukcji obsługi i katalogu do tej maszyny. Mój adres pprzemekk8@wp.pl .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darekk310    1

Witam

Też słyszałem że się tak dzieje w tych kombajnach ale mi się nie zdarzyło. Ponoć może pomóć ostre spryskanie tarczy i docisku Wd40 lub czymś innym ale sam nie próbowałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mialem tak juz 2 razy i bylo spowodowane woda stal pod chmurka. zrobil sie nalot rdzy i dociski sie nierozsowaly (sa tam 2 tarcze )popryskaj jakims odrdzewiaczem przez okienko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Popryskam wd 40 i zobaczę czy puści. Oby nie trzeba było rozkręcać. KRZYSIEK 3120 czy w czasie rozbierania muszę na coś uważać? Chodzi mi głownie o to czy nie ma tam jakiś mocnych sprężyn na które trzeba uważać? Macie racje kombajn stał pod chmurką, ale tylko od jakiś 3 tygodni i to wystarczyło by sprzęgło przyłapało.

 

 

WD-40, pierwszy bieg wciśnięty delikatnie hamulec i sprzęgło oraz lekka górka pomogła. Wszystko już ok. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1
Napisano (edytowany)

U mnie jest to samo tylko że biegi bardzo ciężko wchodzą. Jak go kupiłem wszystko było dobrze ale stał 3 tyg. Na dworze i rozebrałem sprzęgło ale chyba coś było źle złożone w tym roku chyba znów będę musiał się za to wziąść. Albo może mi się te tarcze skleiły. Przez te ostatnie 2 lata zaglądałem do skrzyni chyba z 10 razy i cały czas mi się wodziki łamały.

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlon    0
Napisano (edytowany)

jak patrzysz na skrzynię od przodu to na górze po prawej stronie masz dźwignię ze sprężynką połączoną cięgłem z ośką która wyciska łożysko oporowe.

zolwik ale przy wrzucaniu biegów to zgrzyta czy nie? jadąc na biegu, po wciśnięciu sprzęgła biegi ciężko wychodzą?

Edytowano przez pawlon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PAWKUB    1

Przy problemach ze sprzęgłem radziłbym sprawdzić słoneczko, jeśli nawpycha się tam zbyt dużo kurzu to przestaje działać, po prostu łapki nie mają luzu i sprzęgło bierze tylko po części, a biegu nie da się wrzucić, trzeba wtedy ściągnąć słoneczko i wybrać ten kurz jakimś drutem albo czymś i po kłopocie, sam nie wierzyłem że taka pierdoła może tak dać w tyłek, nie mówiąc już o niepotrzebnie wymienionych tarczach i słoneczku.


Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas616    9

mi kiedyś podobnie złapało po zalaniu deszczówką i wd nie pomogło. W taki przypadku warto dorobić sobie dłuższe szpilki i wykręcać te trzy z koła pasowego przy skrzynii wkrecać tedłuższe dorobione, potem popukać młotkiem i powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

To wina tego ze kombajn stoi na dworze i jest dobry dostęp do naprawy jak i deszczu. Nowy docisk i łozysko oporowe załozone w 2012 roku przejechało 30 godzin tylko na przyszły rok po 20 sie rozsypało wszystko ale kombajn stał 3 miechy na deszczu i pierwsze objawy nie rozłączało sprzęgło

  • Like 1

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JELONEK09    1

Koledzy czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zdjąć zdemontować obudowę sprzęgła tak żeby dostać się do tarcz sprzęgłowych? dzisiaj zajrzałem w katalog części a tam jak na złość brakuje dokładnie tej strony. odkręciłem ten aluminiowy korpus i te dwie śruby co przykręcone do ramy , zdjąłem połówkę koła pasowego ale nie moge tego ruszyć, czy nawalać mlotem czy o co tam chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po ściągnięciu pierwszej połowy koła pasowego trzeba w środku drugiego koła ściągnąć zeger bo on trzyma. Dopiero wtedy można ściągać najlepiej ściągaczem, a jak się nie ma ściągacza to dwie kantówki jedna na dole druga na górze koła i z wyczuciem ściągać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj