Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ssman860

Odpowietrzenie skrzyni korbowej c-385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-385
ssman860    2

Witam wszystkich! Mam pytanie co do odpowietrznika skrzyni korbowej czyli tzw odmy. Czy lepiej jest gdy ta rurka jest puszczona na dół swobodnie jak w ursusach od 912 itd? Bo u mnie w 385 jest podłaczona do kolektora ssącego, jednak nie podoba mi się to rozwiązanie, bo w ten sposób tworzy się nalot i taka wilgoć na ściankach kolektora, no bo jednak ze skrzyni korbowej zawsze ulatnia się troche gazów z rozgrzanego oleju.

Więc pytam czy puszczenie rurki w dół jak w nowszych blokach jest lepszym rozwią <_< zaniem w tym przypadku?????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2
zostaw jak jest a kolektor umyć raz na 5 lat to nie problem

 

niby nie problem, tylko jednak w nowszycz blokach zrobili ten wylot na zewnątrz jak np w 912 itd, czyli to jaieś unowocześnienie jest. Od wczoraj mam zaślepiony króciec w kolektorze ssącym a odme puszczoną w dół i zauważyłem niewielką ale jednak jakąś różnice w kolorze spalin... teraz jest niebieściuteńki dymek a na wolnych obrotach wręcz zero dymu, a przedtem kolor dymu był raczej błękitno- biały.... Co Wy na to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yarecki12    0
normalne bo jak wylatuję ci dużo gazów a z nimi trochę oleju który pózniej się spala,

U mnie sąsiad ma Ursusa 1014 - ruina. Z odmy nie leciały gazy tylko olej głównie, przywiesił taką bańke 5 litrów żeby ten olej wlewać z powrotem ale za szybko ten olej wyrzuca - to wział z odmy poprowadził przewód do wlewu oleju :rolleyes:. Znowu niedobrze bo powietrze szło do oleju - ale sąsiad pomysłowy to na wszystko ma sposób - zrobił taki trójnik i rura do góry obok tłumika - olej z odmy szedł do wlewu a powietrze górą szło. Z tego dodatkowego tłumika więcej dymu leciało jak z normalnego tłumika, ale traktor tak chodził nierówno stukał itp że zrezygnował z jazdy nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

no mój nie dymi z odmy ani nie pluje olejem, ale boje sie tylko ze jak jest puszczona w dół to zaciągnie kurzu do karłuba w żniwa np. No ale skoro w nowszych typach tak jest toskoro by to szkodziło to by tego nie przerabiali i robili tak jak w c385 i puszczali odme do kolektora ssącego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

u mnie w 1212,1204 i c385 wszystkie mają rurki w dół a nie do kolektora, c385 ma silnik już nowego typu dlatego tak tam jest - nie zaciągnie Ci kurzu tędy bo przecież to ci dmucha z odmy a nie zasysa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

no właśnie oto mi chodziło, dzięki. No ja jeszcze mam niestety stary typ bloku, ale najważniejsze że mam bebechy nowe po dotarciu już :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

i d*pa blada...już wiem dlaczego w tym moim silniku była odma podpęta do kolektora ssącego. To ze względu na suchy filtr powietrza, który posiadam. odma wtedy wprowadza nieco wilgotnego powietrza do komory spalania, przez co dodatkowe smarowanie tuleji w silniku... Tak własnie jest fabrycznie... Bo gdy odma była puszczona w dół, to ładnie chodził, ale straszny muł... Okazało sie wszystko w praniu, że tak trzeba zrobić jak było, bo silnik jednym słowem dostaje po d*pie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×