Arek

Ciśnienie w kołach ciagników rolniczych

Polecane posty

Arek    218

jakie powinno byc cisneinei w tylnich oponach nisko profilowych? tarktor glownie jezdzi w polu i jakie powinno byc w przednim napedzie na pole i jakie do pracy z turem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rufus    1

na tyle to zależy jak cieżką maszyne masz zapiętą ale zazwyczaj powinno byc koło 1,2 a na przodzie 1,6 , a co do tura to niewiem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

maszyny sa ciezkie, ale czy 1.6 to nie za duzo? przeciez wtedy opona w polu nie rozklada sie na plasko i nie ciagnie tak jak powinna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rufus    1

mi tak pisze w instrukcji i tak mam no i opona całym protektorem przylega do podłoża, czasem troche upuszam w pole ale nieduzo (też zależy jak masz dociążony przód), zreszta najlepiej poprubuj i sam zobaczysz jakie bedzie dobre, a jak mam zapiety ciężki zestaw uprawowo siewny (ok 2 tony) to pompuje do tyłu 1,9 albo nawet 2 bary. W oponach nisko profilowych najniższe ciśnienie możesz miec 0,8 bara ale tylko w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

na to pytanie odpowiedz znajdziesz w instrukcji obslugi ciagnika. Nie ma co rozprawiac ile powinno byc. Rozne opony, rozne cisnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3868

Witam!

jakie powinno byc cisnienie w kołach tylnych ciagnikow rolniczych?

mam zetora 10245 opony 16.9 r38 i ciagnik jest strasznie twardy - jakie powinno byc cisnienie w kolach tylnych bo obawiam sie ze mam za duzo napompowane

 

pozdrawiam

YacentY


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

Przyjmuje się, że dla większości opon ciśnienie robocze mieści się w granicach od 0,8 do maksymalnie 2 barów. Do prac w polu stosuje się zwykle 0,8–1,2 bara, a przy transporcie wyższe, od 1,5 bara. Podczas jazdy po polu ciśnienie można nawet zmniejszyć poniżej 0,8 bara, do poziomu 0,4–0,6 bara, zależnie od warunków i rodzaju opony. Generalnie zakłada się, że w uprawie gleby ciśnienie zawsze powinno być poniżej 1 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3868

a tak uniwersalnie? zeby nie pompowac ciagnika kilka razy w roku?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3868

jutro sprawdze dokladnie ile mam i ewentualnie trosze upuszcze


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no i zeby zejsc ponizej 1 bara to nie dla wszystkich opon jest takie cisnienie zalecane, ale moge sie mylic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

u mnie w pronarze jest chyba 1 bar i spoko, tylko jak uniesiemy agregat to bardzo mocna przysiadają (ale jak nam to nie przeszkadza) :wacko:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

ja w C-328 mam tak:

przód 2,2atm

tył - 1atm

defakto jesli czesto się jeździ po asfalcie powinno być 1,2 atm jesli grunt 0,8-0,9 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3868

było 2atm, zjechałem na 1.5 bo ojciec juz płakał ze tyle upuszczam, zobaczymy co bedzie teraz


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Masz już te nówki opony ?? ja mam w granicach 1,2 atm tył a przód 2 atm bo z turem chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

cisnienie w tylnych oponach zależy przede wszystkim od obciążenia kół (opon).jezeli pracuje z jakimś urawowo-siewnym czy pługiem obrotowym to powinno byc większe, a jak tył ciągnika nie jest mocno obciążany to mozna upuscić. ja w MF mam 1,2 a było 2 (trzęsło strasznie :wacko:


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3868

dalej czekam,

ponoc w Polsce sprzedaje sie bardzo malo bardzo nisko profilowych opon:(

jakby nie patrzec malo widac nowych ciagnikow na oponach 65, a co dopiero takie opony w serwisach:(


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziku    2

w c330 ile powinno byc ?? jutro musze napompowac bo dzisiaj mi dętka strzeliła i opone tez rozwaliło i jutro musze nowe koło założyc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58

troche odświeże temat

mianowicie zakupiliśmy opony z zetora k25 ( 9r36) i założyliśmy je do zetora 5211. ale że to wiekowe opony to nabiliśmy tyle powietrza, aby nie za bardzo miały "kapcia".

i pojawia sie pytanie - ile powietrza nabić w takie opony? wielorak ( czy jak kto woli pielnik) o wadze 400kg i opryskiwacz 400l to jego główne przeznaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

1.2-1.5 bar, jak w wiekszosc opon diagonalnych na tyle


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil96    37

Witam kolegów postanowiłem odświeżyć trochę temat.

Otóż mam pytanie bo od jakiegoś czasu wielu gospodarzy w swoich ciagnikach stosują w oponach płyn aby dociazyc ciągnik.

I nasuwa sie pytanie jak do zdaje egzamin z tym płynem jaki jest to płyn czy to podcisnieniem jest wtlaczany czy w inny sposób.

Jeśli mógłby ktoś wytłumaczyć kto taki płyn ma u siebie to proszę o odpowiedz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To jest zwykła woda z chlorkiem kupowanym w składach budowlanych, PSB np. do stosowania jako dodatek do betonu w zimę żeby beton nie zamarzał.

Ale trza mieć jakiś specjanly wentyl żeby nalać, znajomy wlał z 4 lata temu do nowego NH 140 km, i jest bardzo zadowolony, bardzo trakcja się poprawiła.

Ja też chyba wleje bo 8 ton do 150 km jest za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj