Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wladek

Postepowanie w przypadku zagotowawnia wody/płynu

Polecane posty

wladek    0

Tak jak w temacie jak się powinno postępować w przypadku zagotowania płynu (wody) w układzie chłodzenia ciągnika. Czy należy wyłączyć silnik i poczekać aż trochę opadnie temperatura, czy też nie należy go wyłączać ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Zostaw ciagnik na kilkanascie minut na wolnych obrotach ciagnik i jest OK.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Jak masz zerwany pasek to wyłączyć silnik. Natomiast jak jest nie zerwany to niech pochodzi na biegu jałowym brak obciążenia to się zacznie schładzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

semos    11

a słyszał ktoś o wersji, że jeśli silnik zagotuje wodę to nie należy go wtedy wyłączać ?? Oczywiście nie mowie tutaj o sytuacji gdy zerwany jest pasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

powinno się zostawić na średnich obrotach nie aż tak wolnych bo wtedy jest dobre krążenie wody oraz lepsze chłodzenie jeśli wentylator nie jest napędzany elektrycznie. nie słyszałem o silnikach które trzeba zgasić chyba że by napęd pompy wodnej był elektryczny ale takiej jeszcze nie spotkałem. I pod żadnym pozorem nie dolewać chłodnego płynu bo wtedy może co nieco popękać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jesli wyciekl plyn chlodzacy to jak najszybciej zgasic, to samo co w przypadku braku napedu pompy <_<

jesli wzrost temperatury wynika ze zbyt duzego obciazenia to nalezy odczekac chwile az temp wroci do normy i mozna kontynuowac dalsza prace redukujac przy tym bieg, lub zmniejszajac np. glebokosc robocza.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    95

U nas koleśiowi jak się woda gotowała w C-330 to upuszczał gorącą i dolewał zimnej efekt był taki że głowica w środku pękła


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi217    1
powinno się zostawić na średnich obrotach nie aż tak wolnych bo wtedy jest dobre krążenie wody oraz lepsze chłodzenie jeśli wentylator nie jest napędzany elektrycznie. nie słyszałem o silnikach które trzeba zgasić chyba że by napęd pompy wodnej był elektryczny ale takiej jeszcze nie spotkałem. I pod żadnym pozorem nie dolewać chłodnego płynu bo wtedy może co nieco popękać.

I nie odkrecaj korka wlewu plynu chłodniczego znaczy chłodnicy, ponieważ moze wystrelic po odkręceniu. <_<


Moje filmy: http://www.youtube.com/profile?user=tomi2177&view=videos
Moje sprzęty:
U-1014
C-360 3P
C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    72

przed wymiana chłodnicy jak mi sie grzał to wyjąłem korek spustowy odkreciłem miałem zapas wody w bańce i spuszczałem i dolewałem nowej zimni :D utkiej i rezultat był spadła temp. zaczłem dzialać


My siejemy, a Bóg daje plony.

 

Sprzedam zgrabiarkę taśmową SIP EKSAKT-3 cena 1199zł || Śrutownik bąk 7,5 kW, wirnik pionowy, boczny wylot, od góry zasypywany, niski, mało używany cena 1499zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

zimną wode po zagotowaniu można dolać ale tylko na pracującym silniku!!! i dolewać należy powoli.


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    72

ma sie rozumieć :D


My siejemy, a Bóg daje plony.

 

Sprzedam zgrabiarkę taśmową SIP EKSAKT-3 cena 1199zł || Śrutownik bąk 7,5 kW, wirnik pionowy, boczny wylot, od góry zasypywany, niski, mało używany cena 1499zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

czy jednorazowe wejście na czerwone pole czy utrata płynu i zagrzanie silnika ma jakiś wpływ na żywotność silnika, jakie silniki są najbardziej wrażliwe na przegżanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

moim zdaniem najbardziej wrażliwym na przegrzanie jest silnik PERKINS, po takim przegraniu zaraz pojawia się problem z braniem oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    72

moim zdaniem nie powinno sie dopuścic nawet do jednorazowego wejśćia wskazówki na czerwone pole poniewaz to jest juz temp. wrzenia i może byc zapuźno a z tym perkinsem sie zgodze :D


My siejemy, a Bóg daje plony.

 

Sprzedam zgrabiarkę taśmową SIP EKSAKT-3 cena 1199zł || Śrutownik bąk 7,5 kW, wirnik pionowy, boczny wylot, od góry zasypywany, niski, mało używany cena 1499zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Po przegrzaniu wskazane jest zmienić olej w silniku, chyba logiczne dlaczego. Co do wrażliwych silników, widzieliście kiedyś w Perkinsie pęknietą tuleje tak jak w C360 i podobnych po przegrzaniu? Bo ja nie.

 

Co do brania oleju to typowy objaw zapieczonych pierścieni, dotyczy to w sumie wszystkich silników. Przegrzanie odbija sie na trwałości, prosty przykład, przegrzej spaw a zwykle pęknie obok. Zagotowanie może też wykończyć silnik jak sie nie zauważy w pore, chwyci panewke na wale i po zawodach. Może zwichrować sie lub pęknąć głowica, wydmuchać uszczelke pod i inne cyrki. Ogólnie na zdrowie to nie wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

najlepiej jesli nie ma zadnej awarii a temperatura wzrosła z powodu obciązenia silnika to zmniejszyc obroty i niech sobie silnik oddech złapie pompa wodna cały czas przepuszcza wode przez chłodnice i taki manewr pomoże - a co do szybszego zuzycia to logicznie patrząc mamy rozszezalność cieplną i do jakiegoś momentu to rozszerzanie się tulei i tłoków polepsza nam szczelność ale jak się silnik przegrzeje to wszystkie elementy "puchną" i trą o siebie mocniej niz zwykle a to prowadzi do szybszego zużywania się - w starszych motocyklach (co prawda to dwusuwy ale zasada ta sama) zdażało się nawet ze w przegzanym silniku tłok puchł tak ze blokował silnik - poprostu nie szło go ruszyć


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

U nas kombajn gosc zagrzal i wode wygotował :D 1,5 bańki 20 litrowej wlaliśmy i wtedy było full. Cud że ten kombajn chodzi, po prostu siatka isę zasyfiła kurzem i moment a że pierwszy raz kosił w życiu i miał problemy z opanowaniem hederu to juz maił w d*p*** wskaźniki. To było w środe, wczoraj u nas cały dzień kosił dziś już u kogo innego czyli kombajn działa :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez Andrzej23
      Witam potrzebuje olej do tych marek . Interesuja mnie oleje silnikowe bo nie chce placic w serwisie kupe kasy za olej kory moge kupic w hurtowni . Problem polega na tym ze nie wiem czy lepszy bedzie total czy shell a moze mobil ma ktos moze jakies rozeznanie jakiej firmy bedzie najlepszy olej .
    • Przez SebaCzyta
      Może na rynku jest coś nowego, protestowałbym jakiś nowy olej. Znacie coś? Polecicie?

       
×