Zaloguj się, aby obserwować  
mariuszpierwszy

Rozwala mi wałek przełącznika obrotów WOM

Polecane posty

Najpierw znikły obroty 1000/min. Później znikły i 540. Odkręciłem dekiel skrzyni od spodu i wymieniłem wałek przełącznika obrotów. Kiedyś już to robiłem i było OK. Teraz po wymianie były tylko obroty 540/min. Po godzinie pracy w polu trochę pozgrzytało i znów straciłem WOM. Pręt który wchodzi do tulei zębatej przełączającej WOM w skrzyni kompletnie zniszczony. Założyłem nowy wałek zmiany obrotów, ale znowu nie ma obrotów 1000/min. Choć mi one nie potrzebne myślę, że to jest przyczyna całej sprawy. Może ktoś to już przerabiał i może mi pomóc. Nr katalogowy części 70-1601140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mnie to poszło łożysko ale nie na przełącziku 540/1000 ale te co trzyma ten wałek dostęp od tyłu a na nim jest koło/bieżnia od przekładni planetarnej i WOM wcale nie działał pod obciążeniem o ile pamiętam to tylko trzeszczał czy cuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mnie to poszło łożysko ale nie na przełącziku 540/1000 ale te co trzyma ten wałek dostęp od tyłu a na nim jest koło/bieżnia od przekładni planetarnej i WOM wcale nie działał pod obciążeniem o ile pamiętam to tylko trzeszczał czy cuś

 

Tutaj sprawa chyba jest inna. Przełącznik obrotów WOM z dołu skrzyni załącza tylko obroty 540 - słychać to, bo przy włączaniu przy pracującym silniku zgrzyta a później wchodzi jak powinien. Przy przełączaniu na obroty 1000 zgrzyta, ale nie wchodzi. Wałek przełączający jest oryginalny i nie mam pojęcia, co go niszczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Nie jest to wina samego przełacznika,ale przy załączeniu obrotów trzpień który wchodzi w koło przesuwne nie powinien go z siłą dociskać -musi załączyć,ale nie cisnąć cały czas.Wtedy koło wytrze ten trzpień.Samo koło przesuwne i stałe mogą mieć zużyte frezy i wyskakiwać,przez co pchają się na ten pręt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj