Polecane posty

panowie mam problem z wom!

wymieniłem olej w szkryni i filtr i od tamtego czasu wom się załącza ale na jałowym biegu moge go zatrzymać ręką.

jednak gdy włączam mu obroty zależne od biegów to wtedy działa tylko jak mam kosić trawe jeżeli gdy się zatrzymuje lub wżucam na luz to wałek staje! przed wymianą było wszystko dobrze! pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    8

Sprawdź, czy wajcha od WOM-u dobrze wciska ten przycisk, być może dźwignia jest wytarta i nie wciska do końca. Sprawdź też połączenia od tych czujników. Mi to wygląda na niewłączony napęd i niewłączony hamulec WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Witam!

 

Mam problem z moim 3080. Tata w wakacje robił agregatem w polu. I na zajeździe przy podniesionym sprzęcie przestał mu się kręcić wałek WOM.

I do tej pory nie da się go załączyć. Jeśli wezmę wajhę w położenie włączenia wałka zaświeca się kontrolka(świeci cały czas), a wałek nie startuje.. Nie słychać, żadnych nie pokojących dźwięków. Nic kompletnie się nie dzieje przy włączeniu WOMu po za świecącą kontrolką. Co może być przyczyną?. Który elektrozawór odpowiada za WOM i jak to tam najlepiej zdiagnozować?

 

Jeśli chodzi o oleje i filtry to wszystko na bierząco wymieniane. Wszystko chodzi bez zarzutu, po za tym wałkiem.. i stało się to nagle bez żadnego zgrzytu, ani nic. Rozłączyło go i koniec.

 

Zapytam od razu też. Wie ktoś może jak uruchomić datatronic? Mam komputer, ale po podłączeniu do instalacji nic nie wyświetla się na ekranie, a jedynie podświetlają się przyciski i cała reszta. Konieczne jest podłączenie przepływomierza paliwa, aby komputer cokolwiek wskazał? Bo tylko tej wtyczki nie podłączam, a całą resztę tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Mateusz, wez sobie przy elektrozaworach przeloz kable np. od blokady mechanizmu roznicowego i tym przyciskiem od blokady wlacz wom i zobacz czy jest dobrze. Ale sprawdz tez to co kolega Farmer mowi:)

 

Popatrz na forum jest gdzies napisane ktory elektrozawor do czego jest, i zrob tak jak mateuszowi napisalem, jak tak bedzie Ci chodzil to moze oznaczac ze komputer sygnalu nie wysyla i dlatego Ci sie nie wlacza, bynajmniej tak mi sie wydaje. A co do tego drugiego to niestety nie pomoge

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

dziś trochę posprawdzałem i nadal nic..

wyjąłem elektrozawóry, sprawdzone wszystkie działają. Po założeniu podałem im prąd i również działają.

Hamulec WOM działa bez zarzutu, natomiast włączenie WOMu jest nie możliwe. Prąd dochodzi do elektrozaworu, chciaż teraz jak włącze WOM to po chwili zaczyna kontrolka migać.. spróbowałem równiez podać prąd na elektrozawór z akumulatora. Również żadnej reakcji wałka. Ruszałem wajchami od eko wom'u, zmieniałem obroty. Kompletnie nic, żadnej reakcji. Zadnych szumów, zgrzytów.. nic. Już nie wiem co dalej robić. Gdzie szukac przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

źle zrozumiałeś. Wałek w ogóle nie rusza. Nawet jak przez chwile kontrolka swieci to on i tak sie nie kręci. Po minucie może kontrolka zaczyna mrugać i przy ponownym włączeniu również mruga. Po zgaszeniu ciągniaka odłączeniu prądu jak włącze prąd i odpale znów kontrolka świeci z minutę po czym zaczyna mrugać. A wałek nawet raz się nie obróci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

A sprawdzales tak jak wczesniej pisalem?? mimo to z tym czujnikiem mozesz sprobowac. skoro dochodzi Ci prad tzn ze komputer sygnal wysyla, ale byc moze wtedy czujnik blokuje i nie rusza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

a nie sprawdziłem tego czujnika.. muszę to zrobić jak pompę wtryskową założę. Ale jeśli elektrozawór się otworzy(bo daję mu prąd z akumulatora) to czujnik ma jeszcze jakieś znaczenie? nie powinien już wałek mimo wszystko wystartować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

A jestes pewny ze sie otwiera.? najprosciej jest sprawdzic tak jak CI pisalem, wez sobie od blokady czy nawet od przedniego przeloz wtyczke na elektromagnes od walka, wtedy powinien Ci sie wlaczyc jak nacisniesz przycisk od przedniego czy tam od blokady, jak wtedy ruszy to ze strony mechanicznej bedzie w porzadku wszystko. tylko zeby sprawdzic to pierw zaloz ta pompe i zapal:) jak robisz na krotko to wtedy czujnik nie powinien miec znaczenia:)

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

robiłem w ten sposób. w ogóle nie startuje wałek. Elektrozawór otwiera się na 100%, a wałek nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Skoro prady wszedzie dochodza i mowisz ze sie otwiera to jedynie ten czujnik pozostalo sprawdzic, jak to nie bedzie to juz nie wiem, mam tylko nadzieje ze w srodku nic Ci sie nie posypalo (jakies sprzegielka albo cos) bo bys mial nie zaciekawie. Ewentualnie jeszcze serwis i pod komputer sie podpiasc moze by cos pokazalo co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala

 

Własnie u mnie jest podobny problem, powoli zabieram sie do naprawy tego ale tak na prawde nie wiem od czego zacząć. Objawy sa takie same jak pisze micro16, tzn wom załanczam i zakreci wałkiem i staje tak ze go reka obruci :(

Myślałem że to oringi w sprzegle wom siadły i traci cisnienie i dlatego nie trzyma ale to duzo grzebania i rozbierania wiec zostawiam to na koniec. Gdzie ten czujnik obrotów jest? dodam ze mam model 3085 bez datatronik (tzn bez tego komputerka na słupku) i napisz jak dokładnei spinasz ten czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala

 

Witam. Kolego mógłbyś powiedzieć gdzie znajduje się czujnik obrotów wom w serii 61xx? U mnie problem jest identyczny. W czasie koszenia łąki wyłaczył się WOM ( zaczeła migać kontrolka i przestało krecić) . Po ponownym włączeniu działał przez 10 sekund i znów miganie i nie krecił. I tak na okrągło. Najciekawsze jest to , że jak troche postoi to można podkosić kilka minut. Gdy zacznie wyłaczać to po właczeniu zaczyna migac po 10 sekunadach.

 

Obawiam się czy przypadkiem nie spaliłem sprzegła WOM ponieważ "hektar wcześniej" zapchałem kosiarkę na dużej trawie do tego stopnia , że zapaliło się w niej sprzęgło przeciążeniowe.

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Miejmy nadzieje ze nic w srodku sie nie posypalo bo bedzie wiekszy problem. Czujnik znajduje sie z lewej strony kolo silownika wspomagajacego podnosnik na wysokosci koncowki walka wom:) Mi po dokreceniu go troche chodzil jakis czas ale jak juz przestal to go rozcialem i skrecilem do kupy tyle ze obrotow mi juz nie pokazuje ile on sie kreci ale to mi nie przeszkadza. Rozpina sie pod kabina jak wychodza ramiona podnosnika, mozna go rozpiasc i jakims kablem go polaczyc zeby sprawdzic czy to czujnik, a moze tylko tam na wtyczce zasniedzial albo sie rozlaczyl jak jednemu z forumowiczow AF:) Sprawdzcie dobrze pare minut a bedzie wiadomo czy to jest przyczyna nie dzialajacego WOM:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

Witam, w 3085 Wymieniłem uszczelniacz na WOM i od tego czasu nie działa

 

załączam,  a on zaczyna się kręcić. ale z taką siłą że ręką mogę przetrzymać WOM. proszę o pomoc !! bo już nawozy trzeba siać

Gdzie mam szukać? co robić? Wymieniłem filtr, spróbowałęm odpowietrzyć, WOM się świeci żółtym światełkiem światłem ciągłym,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj