Polecane posty

przemrolnik    14

Mariusz troszke sie pomyliles i cie poniosło... ( bez Urazy)

pisze ze C-360

ale napisz czy ci chodzi o ZWOLNICE czy o ZWOJNICE...

1-2 dni temu był poruszony temat o ZWOLNICACH :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

A ja mam takie pytanko.

 

Wiadomo nie od dziś że ursusy wyją a konkretnie zwolnice, jednakże spotkałem się z opinią że nie da się temu zaradzić. Jednak w związku z tym że dość sporo rzeczy pasuje od zetorów (np.7211) do C-360 to śmiem twierdzić że można było by założyć choćby używaną zwolnice zetora do C-360.

 

Czy te zwolnice mają te same rozmiary i mocowania?

Koło przekładałem raz z C-360 do zetora i pasuje, ale nie wiem czy przypasuje przy tylnym moście.

 

Nie zamierzam zamieniać, jedynie ewentualnie kupić używane, zapoznaję się z możliwościami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

wszystko jest to samo kolego tylko że to nie wyją zwolnice tylko przekładnia główna w zetorze zęby są bardziej skrecone i mają więkrzą powerzchnie zazębiania bodajrze jednocześnie ciągną 2na 3 zęby a 360 2na1 i to głównie to powoduje hałas ale jak dobrze ustawiusz orygnalny talerz to też da się go bardzo poważnie wyciszyć ja tak mam i słychać hałas tylko przy nadbiegu (czytaj jak zdejmę nogę z gazu i ciągnik jest pchany przec coś )


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Przekładnia główna czyli skrzynia biegów? Jakoś wątpię...

Słyszałem opinię że to akurat zwolnice...

Aktualnie mam zdjęte koło i przy próbach przekręcaniu osi napędu koła wyczuwa się duże luzy w zwolnicy, które raczej przemawiają że jednak tam są luzy.

 

Mówisz o talerzu w przekładni, nie bardzo wiem o który chodzi, przypuszczam że w mechanizmie różnicowym, to by mogło by się zgadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    1

Wymień sobie atak na zetoroski i od razu będzie ciszej chodzić :)


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ja wymieniłem na jakiś Indyjski za 260PLN i też jest dużo ciszej.

Zetorowski jest trochę drogi,kosztuje ponad 8 stówek.

U mnie zwolnice aż tak bardzo nie wyją,można powiedzieć że wcale.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

chodzi mi o koło talerzowe i tryb atakujący to jest przekładnia główna a nie skrzynia i ti ten element powoduje najwiękrzy chałas w tych ciągnikach 330 też ma prste zęby w zwolnicach i też mają luzy a u ciebie te luzy są duże ponieważ wyczuwasz luz i na zębach który wcale nie będzie za wielki ale do niego dochodzi luz osadzenia dużego koła zębatego na frezie wału koła i stąd bierze sie wrazenie dużego luzui wracając do tematu 330 one są ciche bo trzeba spojrzeć jak mocno są zakręcone ząbki na przekładni talerz wałek atakujący co powoduje cichą prace tego podzespołu czemu w 360 zastosowano takie zazębienie nie wiem ale stare zetory z pierwszych serii też tak miały dopiero puźniej to zmieniona a u nas nie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

hmm ja rozumiem przekładnię główną jako skrzynię biegów a Ty jako mechanizm różnicowy

ale teraz wiadomo przynajmniej o co chodzi, wymiana ataku...

dzięki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

mechanizm rużnicowy to jeszcze co innego ale wiedomo już o co chodzi i to właśnie ten podzespół powoduje hałas


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Ja wymieniłem na jakiś Indyjski za 260PLN i też jest dużo ciszej.

Zetorowski jest trochę drogi,kosztuje ponad 8 stówek.

U mnie zwolnice aż tak bardzo nie wyją,można powiedzieć że wcale.

Jaki czas u Ciebie to chodzi? Bo np w nowej 60 od razu nie wyło dopiero po kilkudziesięciu mtg po spasowaniu podzespołów pojawiło się wycie... Te indyjskie są bardziej zaokrąglone? Porównywałeś z oryginalnym atakiem?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Chodzi dopiero drugi miesiąc.Może po kilkudziesięsciu mtg po spasowaniu trzeba wyregulować luz. :D

Czy istnieją wogóle oryginalne części do C-360?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Oryginalne miałem na myśli ten atak co miałeś poprzednio czyli ten z fabryki. A tak ogólnie to są części z Ursusa Chełmno.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Porządny atak z kołem kosztuje 800PLN,taki od Zetora.

Jak będzie za 250PLN to czy on będzie z Chełmna czy z Indi to tyle samo wytrzyma.

Szukałem przed zakupem właśnie z Chełmna ale nigdzie nie mieli,chciałem porównać chociaż cene.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zestawy co podałeś też są nieorginalne.

Też chciałem takie kupić,ale gościu nie wiedział nawet jaki to producent ani kraj pochodzenia.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luczyk    0

Witam. Moja c360 pewnie zresztą jak każda strasznie buczy najgłośniej na biegu 5 B) Mam pytanie odnośnie tego, co tak buczy czy zwolnice czy wał ataku? I jak to zniwelować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Zmień koło talerzowe i wałek atakujący w tylnym moście. Pasuje od Zetora bez przeróbek. W zetorze są skośne zęby, a ursusie proste i dlatego wyje B)


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luczyk    0

No to zimą zrobimy remoncik B) Te tryby atakujące, tłok i cylinder podnośnika, wymiana olei i blokada kół B) Teraz ostatnio naciągnąłem ten naciąg od blokady ale i tak trzeba stać na niej bo wyskakuje i nie wiem czemu B) Wyskakuje po pewnym czasie i trzeba deptać B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prucz wymiany dyfra na zetorowski można przyszlifować kły blokady na kształt prosty jak w 30-ce, Żeby chodziła lżej wyrzuca się sprężynę ze środka blokady i zakłada dwie z zetora. Jedna na osi dzwigni w pokrywce a druga na cięgle. Chodzi wtedy lekko. Ja założyłem z dzwignię ręcznego po prawej stronie fotela i odpukać działa elegancko. Kiedyś przerobię tylko sprężyny tak jak w zetorze i nie ma szans żeby coś wyskoczyło. Już teraz na oryginalnej blokadzie się to nie zdarza.

http://zapodaj.net/4ee86df08c42.jpg.html

Te sprężynki to numery 45 i 55.

 

A jeśli chodzi o wycie dyfra to ustawienie luzów TROCHĘ może pomóc ale najlepszym rozwiązaniem faktycznie jest wymiana kompletu zębatek atak i talerzowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Wymiana kół zębatych w ataku to najlepsze rozwiązanie, jednak pod tryb ataku (ten mały) są potrzebne dodatkowe podkładki, ponieważ tryb zetorowski jest trochę węższy od ursusowskiego. Jedna z firm na allegro oferuje nawet takowe podkładki w komplecie - http://allegro.pl/para-kol-atak-zetor-5011-7445-ursus-c-360-i1174621631.html

Bez tych podkładek nie da się prawidłowo wyregulować zazębienia małego koła z dużym. Oryginalne tryby zetorowskie kosztują około 1000 zł, a dobrej firmy polskiej (np. KORURS) ok. 400 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luczyk    0

Seweryn20 możesz powiedzieć coś więcej o tej dźwigni z ręcznego? Którą dźwignie założyłeś tą co jest obok lewego koła do zaciągania ręcznego? A przyszlifować te widełki czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szlifuje się nie widełki tylko sprzęgło kłowe blokady. w 60-ce zęby mają boczne ścianki pod skosem. Szlifuje się je na prosto tak samo jak wygląda to w blokadzie zetora czy 30-ki.Dokładnie. Z prawej strony fotela mam przykręconą dżwignię od ręcznego. Jutro postaram się zrobić zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez farmer78lbl
      witam szukam tylny most z dokumentami na c 360 c355 4011 z wojewodztwa lubelskiego w rozsadnej cenie
       
    • Przez Jontek
      Pilnie kupię do TURa do c 4011, C360 łyżkę, wysięgnik, hydraulikę. Mocowanie mam własne. Do 100 km od 63 - 500.
      Cena jak najniższa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj