Polecane posty

maximus099    2
Dzieje sie tak bez wzgledu czy w plugu czy na pusto lata. Jesli sruby dokrecone sa naprawde mocno tak przez dobra rurke na klucz to poprostu urywaja sie łby po pewnym czasie i wtedy jest problem to rozbierac i wykrecac, dziwne jesy to ze te dwie sroby ktore sa z nakreykami sie nie luzuja, kupie 10.8 albo i 12.6 chyba takie sa i te podkladki plus klej, jesli to nie pomoze to zostaje rozwiercanie na 18mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Wystarczy że dobrze poświecisz latarką i zobacz na gwint czy nie jakby poszarpany czy cały.Który rocznik 60-tki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    13

Trzeba dobrze wyczyścić stykające się powierzchnie pochwy i zwolnicy, Skręcanie na rdzę powoduje luzowanie śrub.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    887

ja to też przerabialem kilka razy  w jednej 60    gwinty całe bez żadnej skazy  a co chwila się odkręcały  dopiero gdy zrobiłem wieniec z pręta i przyspawałem każdą śrubę do niego  to problem ustał

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maximus099    2
Rok 1981, skręcane na czyste, gładkie i nawet odyluszczone powierzchnie, fuszerki to ja nie lubie. Daleki jestem od spawania jakiegos wieńca z preta do wszystkich śrub. Jeśli śruby 10.8 plus nakretki nort lock nie pomoga to rozbiore ja i poprzegladam cala zwolnice i jek elementy bardzo dokladnie i moze znajde przyczyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeżeli masz możliwość daj same pochwy na tokarkę  żeby sprawdzić płaszczyznę przylegającą do mostu.  od biedy możesz to zrobić sam przez tuszowanie. Ciężko powiedzieć jak się to ma gdy tyle razy były poluzowane. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Jeśli rozkręca Ci się pomiędzy pochwą a mostem to albo brak spasowania albo źle złożona zwolnica. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Bears  A co tam źle można złożyć śruby w otwory nie trafić :D  Bez przesady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Zaraz zaraz, urywa śruby na łączeniu pochwa-most czy jednak zwolnica pochwa? Bo pisane jest raz tak a raz inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

gdzie by to nie było ,problemem jest przyleganie elemetów do siebie ,mimo niewidocznych odkształceń ,coś ze sobą nie współgra a sily sa przenoszone na śruby.powastają naprężenia i jedne sie luzuja inne pękają

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540
8 godzin temu, Tomasz78 napisał:

gdzie by to nie było ,problemem jest przyleganie elemetów do siebie ,mimo niewidocznych odkształceń ,coś ze sobą nie współgra a sily sa przenoszone na śruby.powastają naprężenia i jedne sie luzuja inne pękają

 

Jeśli rwie na połączeniu zwolnicy i pochwy to problem będzie z obudowami/śrubami. Tam muszą być śruby pasowane które powinny wchodzić  bardzo oporowo. Do śrub idą również zabezpieczenia blaszane które spinają bodajże po dwie śruby razem. Gdy śruby pasowane będą wchodzić lekko to nic z tego nie będzie. Podobnie dzieje się się w ruskich jak są luźne kołki, tylko tam jak zabijesz kołka na wymiar to potrafi rozerwać zwolnicę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

Witam.Kupiłem c355 i po ściągnięciu zwolnic w celu naprawy hamulców okazało się że jedna jest od 40 a druga od 55.Nie wiem czy na handel było to celowo zmieniane z jakiegoś powodu czy tak może u kogoś jeździło x lat,ale obawiam się że może coś się rozsypać w moście jeśli tak zostawię,bo przecież inne przełożenia zwolnic są!Może ktoś się wypowiedzieć w tej kwestii,bo chyba czekają mnie duuuuuże dodatkowe koszty naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zależy ile będziesz jeździł. Ale znając podobne przypadki nic nie wysiadło.   Większy problem że na każde koło gdy ciągnie działa inny moment obrotowy  a i jazda na blokadzie staje się dyskusyjna. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

Ok.Dzięki.A jeszcze pytanie czy nowe  łożyska,koło duże zębate i półośka od 60 będą bez problemu pasować do obudowy od 40?

Ps.Co sądzicie o dużym kole zębatym firmy skropol bo tylko takie mają w okolicy na stanie i cena w miarę ok.

Półoś chełmno lub lemet?

Łożyska fłt czy zvl ?

Z góry dzięki.

Edytowano przez Lukaszg112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    887

A po co się bawić  kupowanie trybów i poloski   

taniej i szybciej będzie  kupić całą zwolnice od60 a taką już idzie kupić za 250-300zl

Edytowano przez Borekk17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

Nie wiem gdzie są takie ceny ale u mnie w okolicach 80 km wołają 500.I tak właśnie miałem zrobić,lecz po przeliczeniu wszystkiego tzn nowych łożysk,uszczelek,uszczelniaczy + używana zwolnica,doszedłem do wniosku że dołożę (około 300 zł) i zregeneruję swoją.Nie wiadomo w jakim stanie bym kupił używkę zresztą,a "nie stać mnie na tanie rzeczy" i za chwilę znowu od nowa robić bo się rozleciało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

Obudowy w 40 i 60 są takie same, ale czy nie będziesz musiał też zmienić bębna i uchwytu szczęk na ten od 60?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Na olx używanych zwolnić znajdziesz dużo,i może akurat niedaleko.Przy dłuższej jeździe dyfencjał zacznie się sypać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

piotrp88-tak wiem że muszę zmienić,ale i tak robię komplet obie strony od nowa bo nic nie nadaje się do odzysku(pompki-pourywane mocowania i nie wiadomo jak z bebechami,bębny-jeden od 60-tki teoretycznie by można przetoczyć lecz nie ma tokarza dobrego w okolicy,sami papracze i śpiewają za usługę jak za nowe,szczęki-wiadomo,tłoczki-brak uszczelnień i powypychane te tłoczki z korpusów,itd,ogólnie hamulce kaplica).Uchwyt szczęk już załatwiłem.(sąsiad oddał za "flaszkę").

Ps.Dzisiaj zabieram się za czyszczenie wszystkiego bo już wstępnie wszystko porozbierane.Martwią mnie tylko te simeringi co siedzą głęboko w zwolnicy chyba na połączeniu z pochwą.

A jeszcze jedno co do simeringów bo są w sklepie jakieś sylikonowe coś ala pomarańczowy kolor,4×droższe,ale nie wiem jak z ich trwałością,czy się opłaca do nich dołożyć lub gdzie ich ewentualnie założyć (te niby lepsze) ?.

Edytowano przez Lukaszg112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

uchwyt szczęk pasuje zamiennie, te starsze mają miejsce na dodatkowy uszczelniacz i chyba łożysko, co w niczym nie przeszkadza, sprawdzone ;)

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Uchwyt szczęk od C-4011 ma dodatkowo 2 simmeringi i łożysko. Pasuje zamiennie, ale trzeba zwrócić też uwagę czy bęben hamulcowy i półoś są od C-4011. Jeżeli półoś jest starego typu (brak rowka na pierścień, 12 zębów) to trzeba założyć uchwyt szczęk i bęben od 4011. Jeżeli półoś jest od C-355 (12z, rowek na pierścień) można założyć uchwyt starego typu pamiętając, że nie można założyć pokrywki łożyska w uchwycie i musi być bęben nowego typu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

Takie pytanie czy nowe okładziny się dotrą do nowego bębna bo teraz blokują się w niektórych miejscach podczas kręcenia wałem koła,tak jakby nowy bęben był "jajkowaty" minimalnie?

Edytowano przez Lukaszg112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    887

jeśli masz dobre  szczęki  a nie ten szajs z allegro za 10zł  to po obstukaniu bębna same powinny się ułożyc  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszg112    0

Wszystko nowe,czyściutkie.Szczęki oryginał ursus,tylko ten bęben mi coś nie pasuje,chyba że to przez tą gumową uszczelkę zębatą bęben delikatnie skosiło i trze,jutro spróbuję postukać jeszcze po nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez farmer78lbl
      witam szukam tylny most z dokumentami na c 360 c355 4011 z wojewodztwa lubelskiego w rozsadnej cenie
       
    • Przez Jontek
      Pilnie kupię do TURa do c 4011, C360 łyżkę, wysięgnik, hydraulikę. Mocowanie mam własne. Do 100 km od 63 - 500.
      Cena jak najniższa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj