Skocz do zawartości
bartek33073

Wyciek oleju z pod zwolnic Ursus C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
bartek33073    0

Witam

Od pewnego czasu w mojej "trzydziestce" strasznie wycieka olej z pod zwolnic w czasie jazdy, w rezultacie nie mam już prawie hamulcy, i całe tylne koła są w oleju... Mam pytanie, może ktoś już miał podobny problem i może mi doradzić jak będzie łatwiej, zdjąć same zwolnice? czy zrzucić od razu całe pochwy i nabić uszczelniacze od wewnątrz ?

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roki212    86

najpierw odkręć zwolnice i zobacz dokładnie z kad wycieka ten olej czy na półosiach z simeringów w pochwach, może wyganiać spod bębna hamulcowego lub tez spod simeringów(tych dużych) na wałkach koła tylnego. Jak bedziesz wiedział z kąd wycieka to bedzie wiadomo co wymienić. Ale najszybciej to na półosiach cieknie, u siebie na jesieni wymieniałem oba, puściły juz ze starości, guma zrobiła się twarda i nie trzymała oleju. Poszedłem orać i wiadomo przechył na jedną strone i pociekło, cały dzień mi zszedł na wymianie bo od razu oba wymieniłem przy okazji. Wymiana tylko jest kłopotliwa bo tak jak pisałes pochwy trzeba sciągnąć bo nie wiem czemu tam jest takie głupie rozwiązanie ze od środka od strony mostu je się wbija a nie od strony zwolnic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Niestety ale na lewym kole musisz zdjać pochwę i wtedy nabić ........ nowy uszczelniacz , na prawym nie ma takiej potrzeby bo jest okienko ............... i można to zrobic bez sciągania ......... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Zmieszczą ....... no ale co Ci to da ? Jedynie chyba to że ten drugi wypiłuje piękny rowek na pół osi...... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Czy po odkręceniu pochwy nie wycieka olej hydrauliczny? Czy pomiędzy pochwą a obudową przekładni głównej jest jakaś uszczelka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    86

jak odkręcisz pochwe od obudowy tylnego mostu to olej bedzie wyciekał i tak jest tam taka duża okrągła uszczelka z otworami na szpilki między pochwą a obudową tylnego mostu..., a uszczelniacz masz między pochwą a zwolnicą na półosi napędowej i temu nie wycieka dalej....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie co może byc wina wycieku oleju z prawej zwolnicy w c 328 wyszlo to przy głebokiej orce. kapie jakby spod piasty bo cała zwolnica sucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Łożysko na zwolnicy i uszczelniacz.Ale może być też wina pół oski i luzu łożysk w zwolnicy.Ja mia tak w c360 pół ośka przesuwała się luźno z łożyskiem w zwolnicy i pół oś wychodziła z uszczelniacza ale z powodu zużycia kupiłem nową pół oś która siedzi w miarę sztywno i ma dłuższy kołnierz pod uszczelniacz. :D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1516

uszczelniacz polosi lub uszczelniacz zwolnicy. masz zdjecie ?


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem mówiąc to co podejrzewałem dzięki wielkie za informacje. No to niestety trzeba będzie zawołać z 2 kolegów i sciągnąć zwolnice...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ci dwaj koledzy to chyba do pomocy w rozpracowaniu kilku piwek, bo do ściągnięcia zwolnicy to jeden wystarczy ;)


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1516

kogos musisz miec do pomocy. Strone bez blokady bys sam zrobil ewentualnie przy pomocy jakiegos wozka :) ale prawa to wiecej roboty z blokada i tam juz 2 potrzeba


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    86

Jak zdrowy chłop to sam zrobi bez problemu, u siebie sam zdejmowałem zwolnice potem pochwę nie jest to już jakiś nie wiadomo jaki ciężar... Bo chyba te 50 kg sam podniesiesz:p

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

dokładnie jak roki pisze też sam to robiłem. najlepiej osobno zwolnice i pochwę zdjąć bo łatwo później złożyć, a jak wszystko w kupie to później będziesz się męczył żeby założyć z powrotem. Miejsca zresztą niema żeby w więcej jak dwóch to złapać.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie że uszczelniacz na przegrodzie puszczał. Niestety trzeba będzie demontować pochwę. Jak bezpiecznie podeprzeć ciapka żeby stał stabilnie zakładając że przednia oś też zdemontowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

jeżeli podeprzesz miskę z przodu , z tyłu na środku i nie zdejmiesz lewego koła to niema szans żeby się przewrócił ( zakładając że podparcie stabilne ) Poszukaj gdzieś może jakiejś dobre firmy simering. Ja u siebie latem wymieniałem bo mi hamulce w kąpieli olejowej słabo działały i już znowu prawe koło nie hamuje :wacko:


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem simeringi w sprawdzonym miejscu. Problem jest w tym że ciągnik jest juz bez kół i zwolnic :D Bylem do samego końca pewien ze te uszczelnienia można od strony szczęk wymienic <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    86

A no właśnie ktoś sobie tak to wymyślił żeby chyba utrudnić życie, dać więcej roboty i wsadził je od środka :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiedman1900    0

koledzy mam pytanie nie mam wcale hamulców w mojej c 330 m ma pytanie co muszę wymienić a i jeszcze leci mi z lewej półosi na zewnątrz gdzie mogę dostać komplety uszczelek do zwolnicy do ciapka chodzi mi mianowicie o

uszczelki pod pół oś i pod tryb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

do 330 części dostaniesz w każdym sklepie. najpierw rozbierz to zobaczysz co trzeba, może wystarczy wycieki usunąć i będą działać a może trzeba wszystko wymieniać


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol199012
      witam mam pytanie zastanawiam się nad montażem mostu do 28 od c330. Co polecacie ?? gdzie coś takiego mogę dostać używane dobre ?? bo nowe to koszt kilku tysięcy a na to mnie nie stać . 
    • Przez zbych
      Koledzy potrzebuję pomocy ponieważ nie wiem jak się zabrać za naprawę wycieku, a mianowicie od jakiegoś czasu poci mi się cała "pochwa" pod akumulatorem. Zdjąłem akumulator i zauważyłem, że w pochwie jest olej, a chyba nie powinno go tam być. Jesli ktoś to robił to proszę o pomoc jak po kolei się zabrać za naprawę tej awarii i na co ewentualnie uważać i czy jeśli tego jeszcze nie robiłem to zabierać się za to czy lepiej dać to jakiemuś mechanikowi??? Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez kurtz
      Czołem!!! Chciałem sobie zamontować zaczep do przyczepki samochodowej do C-328 bo często gęsto mam do przewiezienia jakieś duperele/kilka worków czy coś i muszę się wtedy uganiać z wozem, a mam w planie niebawem zakup przyczepki samochodowej. Mój wujek w c-330m ma zamontowaną na dolnym zaczepie kulkę do przyczepki, tylko że on w c-330m ma dolny zaczep a ja w c-328 nie... I raczej nie mam zamiaru go montować bo używany byłby tyle co do przyczepki. Znalazłem na olx kulkę do przykręcania do belki:
       
      https://www.olx.pl/oferta/kulka-zaczepu-belki-ciagnika-do-przyczepki-samochodowej-okazja-CID757-IDkllGs.html#60b7462062
       
      Tylko pytanie czy jest to bezpieczny montaż.... Bo przecież belka się kręci wokół własnej osi i zastanawiam się czy mi nie daj boże nie wyskoczy przyczepka jak się obróci belka...
      Czy miał ktoś z was coś takiego? Co o tym sądzicie?
    • Przez Adik_ziel
      A więc tak.. mam dziwny przypadek z moja 30'ską, nie wiem czemu ale gdy podczepiam rotacyjną i włanczam wałek nie załancza sie a sąsiada 30'tka chodzi z tą samo rotacyjną tak jaki i z rozrzurnikiem miałem na spułke rozrzutnik i tego goscia 30'tka normalnie sobie śmigała a moja nie chce może to być przez tuz od C-328? bo cały tył ma od C-328
       
      A przy innych maszynach przy których jest potrzebny wałek działa normalnie ;/
×