Skocz do zawartości
ksiadz666

kontrolka oleju claas dominator 98s

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ksiadz666    0

Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rataj    3

no to stawiam na wiek chyba;) ja nigdy nie liczylem po ilu u nas gasnie ale chyba dosc szybko... jutro sprawdze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiadz666    0

Witam! Czy ktoś miał może podobny problem ?? Jakieś sugestie ?? Rataj mierzyłeś u siebie czas palenia się braku smarowania ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

W Perkinsie gaśnie mi niemal odrazu, w Mercedesie świeci dłuższą chwilę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

podobnie jak w przypadku kolegi @gangstera. około 2-3 sekundy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiadz666    0

Dziękuję za odpowiedzi. Czy jest jakieś "szybkie" rozwiązanie problemu ? Sprzęt został zakupiony 2 miesiące temu. Będzie miał do wykoszenia jakieś 60 ha. Chyba jeżeli świeci się ona przy starcie a później już nie to nic nie powinno się dziać..... Silnik trochę dymi na niebiesko... Może tylko kontrolować stan oleju i jechać... Mój stary Mercator dymił od samego początku i do tego na wysokich obrotach słychać było jakby strzelanie i nierówną pracę silnika a mimo to chodził przez 13 lat... Co o tym myślicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

A czy na innym czujniku jest tak samo(o ile sprawdzałeś)-może wystarczy wymienić czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Jaki jest przebieg silnika?. Silnik jest wypraciwany i nie trzyma ciśnienia. Zalej bardziej gęsty olej i ożeń komuś ten sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

ja miałem podobny problem i winą leżała w filtrze oleju miał za małą przepustowość dziurki były za małe a olej był za gesty jak tylko wymieniliśmy go na nowy odrazu się poprawiło i ciśnienie wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Nie chce zakładać nowego tematu i mam do was pytanie zbliża mi się wymiana oleju w Dminatorze 108SL w silniku i jakim olejem proponujecie zalać?? silnik Mercedes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

My zalewamy olejem fuchs ale dokładnego symbolu nie pamietam. Jak sprawdzę to napiszę;] pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gryzli    0

Witam! Jestem w posiadaniu 86 z silnikiem OM352A od ubiegłego sezonu. Mam taki sam problem. Żniwa przejechałem nic nie robiąc w tym temacie, ale wciąż myślę o szukaniu przyczyny. Może ktoś mi podpowie jak rozwiązał taki przypadek u siebie. Na początek chcę pomierzyć ciśnienie oleju manometrem może przyczyną jest uszkodzenie czujnika. Wie ktoś jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82
Napisano (edytowany)

heh, tak napiałeś swojego posta, ze nie wiadomo jaki masz problem.

 

Czy chodzi o to, ze po odpaleniu długo się swieci kontrolka od smarowania?

 

 

jakie powinno być ciśnienie oleju?

takie jak w kazdym innym silniku spalinowym

 

po pełnym rozgrzaniu na obrotach jałowvch powyzej 1 bara

na wysokich obrotach przynajmniej ze 3 i bedzie ok.

 

jesli natomaist bedziesz badał na zimnym, to bedzie pewnie wyższe.

 

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam,dokładnie tak, na zimnym silniku w granicach jednego bara ciśnienie będzie wyższe  :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Nie polecam lania gęstego oleju.

Olej o wyższej gęstości ma niższą pompowalność.

Olej powinien być taki aby zimny nie był za gęsty i po rozgrzaniu zachowywał parametry.

Ja używam Shell Rimula R4 15w40.

Późno gasnąca kontrolka może wynikać z:

1. zatkany smok pompy

2. nieszczelność na odcinku smok pompa.

3. zużyta pompa lub uszkodzona

4. zużyte panewki

 

Sprawdź manometrem jakie ciśnienie na wolnych obrotach po rozgrzaniu.

Zobacz jak wygląda głowica pod pokrywą zaworów. Jeśli jest dużo osadów czarnego oleju to świadczy. że olej nie był wymieniany często lub był złej jakości.

To może być przyczyną powstawania osadów blokujących sitko smoka.

Sprawdź jak szybko spada ciśnienie po wygaszeniu silnika na ciepłym i na zimnym.

To daje obraz szczelności panewek i magistrali olejowej.

W moim silniku na zimnym jest to ok 5 s. na ciepłym zapala się prawie od razu.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie za pompą w magistrali więc aby zgasła kontrolka ( zazwyczaj wyskalowana na 0,5 bar ) ciśnienie musi wzrosnąć w całym układzie również na panewkach.

Wymiana czujnika jak najbardziej ale niesprawność smarowania jest zbyt jest zbyt ważna aby nie zdiagnozować za pomocą manometru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

 

za to napisał, ze całe minione żniwa z tym problemem jeździł, wiec samo przez sie rozumie, ze ze świecącą kontrolką od smarowania w pole ne ewyjeżdzał.-tzn jak po 10 sekundach ta gasła i juz sie nie zapalała. A jak sie nie zapalała (szczególnie po pełnym rozgrzaniu i na obrotach jałowych, tzn że panewki sa ok)

 

 

a z resztą jak by chciał dojsc do pompy i smoka, to i tak miske musi ściągnac, wiec to juz zaden problem nie bedzie szarpnac za korbowody i zobaczyc jakie maja luzy oraz ten subiektywnie najluźniejszy rozkrecic i zajrzec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gryzli    0

Witam! Dzięki koledzy za odpowiedzi na mój post. Pozwoliłem podłączyć się do tego postu dlatego, że u mnie występuje taka sama sytuacja jaką  opisał kolega ksiadz666. Liczyłem na to, że uzyskam odpowiedź od niego albo od kogoś kto taką sytuację u siebie już przerabiał. Pytałem o to czy ktoś ma dane jakie konkretnie powinno być ciśnienie oleju w TYM SILNIKU. Mam instrukcję do kombajnu w języku francuskim, ale nie znalazłem tam tego.

 

O tym, że na zimnym silniku ciśnienie jest większe wiem doskonale ( np. u mnie w busie na zimnym silniku na wolnych obrotach jest ciśnienie wyższe o 3 bary silnik MB OM 602 przebieg około 400.000 km.  Myślicie, że jakiś gęsty olej? Otuż nie Shell Helix HX7 10W40. Założyłem sobie w miejsce zegara manometr od ursusa i mam wynik sały czas na desce rozdzielczej. )

 

Wracając do mojego kombajnu to na zimno po zgaszeniu silnika do zapalenia kontrolki upływa dość dużo czasu niestety dokładnie nie zmierzyłem.

Według mnie przyczyną późniejszego zapalania się kontrolki po uruchomieniu silnika może być:

uszkodzenie czujnika

zawieszenie się zaworu przelewowego przy pompie

zużyta lub uszkodzona pompa

filtr oleju ( ten typ silnika w samochodach MB filtr oleju ma umieszczony zbiornikiem w dół) tutaj jest do góry i olej ścieka, a po uruchomieniu silnika upływa trochę czasu zanim pompa go znowu napełni.

Jak widać czeka mnie trochę zabawy :-)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×