igor

Hamulce Pronar

Polecane posty

igor    0

witam mam problem z hamulcami w pronarze z jednej strony podciągaełem je i prawe koło trzyma super delikatnie sie naciska i staje i ręczny tez jest brzytwa na oba koła ale lewe nożne jest słabe bardzo i nie wiem jak je podciągnąć. Moze ktoś wie coś na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Jest mechaniczny.

Ja mam to samo, ale na odwrót. Lewe 'chwyta' a prawe nie. A w ręcznym mam 'ukręcony' wałek, a że nie chcę mi się go tylko po to rozbierać, to zrobiłem tak jak w JuMZ-ie, że 'ręczny' po prostu zaciąga pedały od zasadniczego.

Jeżeli przy takiej samej regulacji to drugie koło 'nie bierze' to albo masz tam okładziny zużyte, albo 'poszedł' uszczelniacz i tarcza jest zaolejona, albo tam chyba też może ukręcić się ten wałek hamulcowy (tego pewien akurat nie jestem).

A pedał od tego koła co nie hamuje chodzi tak samo jak ten drugi, czy lżej, albo ciężej?

Co się dzieje, gdy wciskasz ten pedał w trakcie jazdy? Czuć wtedy jakieś opory, czy nic?


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

mysle ze tam musi być coś do podkręcenia poniewaz z prawej strony podkręciłem a z lewej to pedał wpada i dopiero pod końcem łapie a nie zaraz na początku tak jak ten prawy. jak by uszczelniacz to ręczny by nie trzymał a oba łapią koła równo. We vładymircu to sie podkreca prawe i lewe bo tam mam super hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A nie masz na cięgnak sprężyn. one odpowiadaja w mechanicznych hamulcach z równomierność czyli jak np. hamulec w jednym kole załapie to sprężyna się wciska i dociska drugie- tak jak np. w c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Panowie.

Czy ktoś z wytrawnych użytkowników Pronar/Belarus MTZ miał może przypadek zakleszczania się hamulca nożnego.

Zdarzyło mi się tak dwukrotnie po stronie lewej. Z tego co wiem hamulec jest zrobiony podobnie jak w Bizonie tzn na tarczach rozpieranych ze śrutami... W Bizonie nie dopuszcza się do takiej sytuacji stosując przekładki -podkładki dystansowe pod obudowę aby nie było możliwości takiej skrajnej sytuacji A TU??

 

Czy ktoś miał podobny przypadek...jak sobie z tym poradzić?? Pozdrawiam


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Też mam problem z hamulcami. Prawe koło czasami chamuje i nie odbija. A jak np ciagnik do tyłu sie toczy wogle niema hamulców :D

Już przestawiłem raz przyczepe pobiłem światła i błotniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

polszu i Pronarek może tarcze sie wam spaliły sąsiad tak miał tarcze nieoryginalne-eko i się paliły i nie odbijały stopiły sie kleiły

 

John deer 8320 Reguluje sie śrubą na końcu płaskownika co jest w nim pedał przy obudowie hamulca okrągłej wystaje śruba a pod nią jest nakrętka zabezpieczająca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

A ja mam taki problem, że podkręcam tą śrubą te hamulce jak piszesz kolego sebe1033 i podczas podkręcania zawsze zabezpieczam tą śrubę (kontruję) tą nakrętka lecz nadal mi się rozkręca. A gdy za mocno podkręcę tą śrubę hamulce zaczynają sie palić(grzać) a szczególnie hamulec od lewego koła jest czuły na tą regulację ponieważ najszybciej sie rozgrzewa. Myślę że hamulce już po prostu się kończą, a wy jak uważacie? Ciągnik to MTZ 80 r.prod 1992r.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Ja Koledzy obstawiam że w moim to jest przyczyna zacinania się na wałku tarcz (na wieloklinie) .. Pewnie trzeba będzie to przeczyścić i może jakimś silikatowym smarem do elementów mechanicznych hamulców przepryskać...Tarcze raczej nie popalone bo mój sprzęt jeszcze na dotarciu a przypadkw zakleszcznia było kilka ...

 

Tak na marginesie koledzy ma ktoś książkę napraw do MTZ lub Pronar w wersji elektronicznej w pdf lub w postaci skanów jpg?

 

Pozdrawiam serdecznie


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie.

Czy ktoś z wytrawnych użytkowników Pronar/Belarus MTZ miał może przypadek zakleszczania się hamulca nożnego.

Zdarzyło mi się tak dwukrotnie po stronie lewej. Z tego co wiem hamulec jest zrobiony podobnie jak w Bizonie tzn na tarczach rozpieranych ze śrutami... W Bizonie nie dopuszcza się do takiej sytuacji stosując przekładki -podkładki dystansowe pod obudowę aby nie było możliwości takiej skrajnej sytuacji A TU??

 

Czy ktoś miał podobny przypadek...jak sobie z tym poradzić?? Pozdrawiam

Sprawdz czy sprężyny ściskające rozpierak nie są na mocno rozciągnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a powiecie mi od czego jest wężyk biegnący ze środka lewej obudowy bębna w 82 Sa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jony13    0
Panowie.

Czy ktoś z wytrawnych użytkowników Pronar/Belarus MTZ miał może przypadek zakleszczania się hamulca nożnego.

Zdarzyło mi się tak dwukrotnie po stronie lewej. Z tego co wiem hamulec jest zrobiony podobnie jak w Bizonie tzn na tarczach rozpieranych ze śrutami... W Bizonie nie dopuszcza się do takiej sytuacji stosując przekładki -podkładki dystansowe pod obudowę aby nie było możliwości takiej skrajnej sytuacji A TU??

 

Czy ktoś miał podobny przypadek...jak sobie z tym poradzić?? Pozdrawiam

Sprawdz czy sprezęzyny nie sa rozciagniete albo czy nie mam "jaja" w gnieździe kulek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

Panowie ja juz doszedłem do tego i ustawiłem sobie hamulce na dotyk! Z jednej strony jest ta śruba co piszecie ale to jest od praego koła a po drogej stronie jest tez przy tulejce co chodzi pedał sprzęgła na tym i trzeba wkręcic tą śrube w obudowe i bedą brać tylko trzeba potem kilka razy ją luzowac bądz dokręcac by ustawić zeby oba koła brały równo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Może mi ktoś powiedzieć czy są jakieś problemy żeby rozebrać hamulce w pronarze 82 SA. Można się spodziewać że po zdjęciu tego całkowego mechanizmu nie będę mógł tego złożyć z powrotem? Patrząc w katalog to nie wydaje się trudne... Bo też ciągle zacina mi się prawa strona. lekko wcisnę pedał to kła momentalnie się blokują, i potem trzeba cofnąć ciągnikiem, żeby hamulec odbił. Przeważnie dzieje się tak z prawą stroną, ale czasem lewa tez złapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozbieraj i niczym się nie przejmuj. Prosta sprawa. Powymieniaj wszystkie uszczelnienia jakie tam są i musowo sprężyny w rozpierakach. Ustawiaj według książki i będą działać jak trzeba.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki. Właśnie głównie o sprężyny mi chodzi, bo tracze są suche. A wiesz możne jak rozebrać blokadę mostu żeby się dostać do lewego hamulca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki za pomoc. Bardzo mi pomogłeś. Wisze ci 0,7 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Powiem tak ja zawsze miałem problemy z hamulcami przez 12 lat od momentu kupienia nowego ciągnika aż do jego sprzedaży. Tarcze sie zdzierają jak głupie co roku praktycznie trzeba było robić bo juz słabo łapały albo dopiero zakleszczały sie jak wdusiłem do końca. Według mnie jeśli nawet je naprawicie to i tak za jakis czas znowu cos nie bedzie w nich działać. Moja rada jeździc ostrożnie bez. Zawsze hamulcami w przyczepie hamowałem ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj