rafal3514

VALTRA seria N-opinie

Polecane posty

valtran111    1

kat masz racje tak wiekszosc ciagnikow ma ze przy zmianie kierunku dymi ale moj 3p nawet jak raptownie dasz gazu to nie zadymi tylko jak go sie zpala to pusci dymek.a df agroplusa 85 to puszcza dym przy zmianie kierunku i tak samo ma duzo ciagnikow

 

 

pozdrawiam valtran111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

@lukasz120

Sorki, mogłem zacytować. Oczywiście wg mnie przesadził @valtran111 ;) .

 

@Kodi900

Możliwe. Bo kiedyś ciągniki i maszyny leśne były produkowane pod nazwą Valmet. Kilka lat temu nastąpił mały rozłam(nie wiem z jakich przyczyn) i teraz Valtra produkuje ciągniki a Valmet maszyny leśne :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
truck    0
Mi bardzo podobają się VALTRY. Wyposażenie kabiny moim zdaniem to konkuruje z Fendt'em. Jest bardzo praktyczne i ładnie wygląda.

P.S

Co sądzicie o Valtrze N91?

Pozdrawiam!!!

Lukasz16

łukasz kurna żeby nie to paliwo ( komonreilu-tak sie czyta nie wiem jak pisze -sory) to było by chyba ok.

wprowadzenie comonreila nawet u zielonego (JD)obizyło spalanie ,tylko Valtra spadła ze spalaniem na łeb -instytut w Szwajcarki( niezależny)poszukaj :)

i pamiętaj nie myj jej kerszerem- misu ok 1godziny wysychać bo inaczej trafi ..... komputer :)

pozdro łukasz :lol:

ja wolę jednak Zielonego

Edytowano przez brzozak2
popraw ten swoj koszmarny post!!!! udostepnij swoja skrzynke!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

spalanie jakie mi wychodzi pisałem w moich warunkach jest ok a czemy nie myć pod wysokim ciśnieniem już myłem wszak w instrukjii nie zalecają a co do spalania to wszystkje ciągniki z euro3 mająwiekszy apetyt na paliwo i każda marka ma swoich zwolenników i przeciwników tak to jest iczasami podawane info mogą być nie obiektywne znajomy ma nowego JD i sasam mówi ze z gazem trzeba jak z jajkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

a mój CASE nie dymi ani przy zapalaniu ani przy zmianie kierunku - myślę że to trochę kwestia paliwa


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Zastanawia mnie czego wyznacznikiem jest zadymienie spalin? Przecierz to świeży ciągnik, któremu daleko do kulawych wtrysków i innych symptomów ciarnego dyma z ruły :D Chodzi o względy estetyczne? Opinie sąsiada? :lol:

 

Można twierdzić że proces spalania jest nieprawidłowy ale myśle że zespół inżynierów wiedział najlepiej co zrobić aby parametry były jak najbardziej optymalne zachowując wymaganą norme emisji spalin.

 

Na zadymienie spalin wpływa też gęstość ON który ma zwykle około 0,85 kg/l plus/minus kilka setek i właśnie te kilka setek często ma znaczenie w tym przypadku. Ciekawi świata mogą sie pobawić ważąc większą ilość paliwa z różnych źródeł (potrzebny dokładny miernik i waga elektroniczna) a potem je przetestować :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

EURO 3


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek4    4

Jaka jest obecnie orientacyjna cena Valtry N111 i ile trzeba doplacic za jakie wyposzazenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

n111 to chyba econom, nie jest tez dostepny w wersji advanced, czyli nie dasz rady tak bardzo rozbudowac tego statku :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek4    4

Aha wiec czy moze mi ktos napisac co znajde w economie lub advance bo nie moge znalezc nic w necie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

@brzozak2

Skąd taki pomysł? Ja nic o tym nie słyszałem ze nie można N111 w Advansie zamówić :D .

 

@lukotek

To ja już nie wiem :lol: . Ale u nas w okolicy nie ma żadnego nowego ciągnika który by nie przykopcił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

Jak my kupowaliśmy naszą to nic nie wspominali że nie można w Advansie. Chyba coś jej sie pomyliło :lol: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnylukas    0

ValtraN82 masz rację, w wersji Advance dostępne są tylko N121 i N141 i proszę zeby nikt nie wprowadzał tutaj zamieszania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Ja trzykrotnie rozmawiałem z przedstawicielem Valtry Polska i on zaznaczał właśnie, że wersja Advance dostępna jest WYŁĄCZNIE w modelach N121 oraz N141. Więc wiem, co mówię. Pozdro :lol:


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

byc moze teraz dodali 111e, ja sie dowiadywalem w czerwcu i babka powiedziala ze tylko 121 i 141, mozna tez wziasc poprawke na polskich przedstawicieli.

ta babka tez mi pokazywala ta tabelke i wtedy 111e w niej nie bylo :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Nom, rzeczywiście, wygląda na to, że N 111e też jest dostępna w wersji Advance. Ja patrzałem na stronkę Valtry jakiś miesiąc temu i N 111e nie było wymienionej w rubryce ADVANCE. Z przedstawicielem Valtra Polska rozmawiałem nawet na targach w Barzkowicach i mówił o Advance tylko w modelach N 121 i N 141. :lol:

Podejrzana sprawa :D


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysztoffo
      Witam. jakie są wasze opinie na temat valtry z serji M .Czy wszystkie te ciągniki mają tylko po 4 cylindry,i jak z ich awaryjnością ?
    • Przez darsonspire
      Chcial bym sie cos dowiedziec o tej seri, mnie interesuje model 610 ale z mila checia zapoznam sie z opinniami na temat ogolnie tej seri 600. Jakie spalanie, awaryjnosc elektroniki i mechaniki jakie opcje warto dobrać przy zamowieniu i wogole poznam kazda opinnie posiadaczy. Dodam ze malo mnie interesuja teksty typu szwagra brat ma sasiada  ktorego kuzyn ma takiego i jest zadowolony lub nie
    • Przez zet9540
      Witam interesuje mnie ciągnik Valtra N114 , zna ktoś może opinie na temat tego ciągnika ( Awaryjność , komfort itp ).
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Przez pawelns88
      Witam proszę o pomoc ktory traktor z wyżej wymienionych wybrac? Wszystkie z amortyzacja osi i kabiny przednim tuzem i wom ceny case 328 claas 350 mf 362 i valtra 355 będę bardzo wdzieczny 
      Case puma skrzynia 19x6 50KPH opony przod 540 tyl 650 38 Firestone wom 540 540eco i 1000 ,Claas skrzynia 24/24 50 KPH540 540eco 1000eco 1000 opony 540 650 38 Trelleborg, Mf skrzynia dyna 6 24/24 50KPH 540 540eco 1000 1000eco opony 540 600 38 losowe, Valtra skrzynia 30/30 40KPH 540 1000 1000eco opony 540 650 Trelleborg silnik 7.4l 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj