dawid2009

Nowa seria ciągników John Deere 5M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TOMEK0603    0

Różnica jest tylko w wyposażeniu.A co do skrzyni czy rewersu to nie ma problemu jedyny problem to ze cena rośnie i to sporo z takim wyposażeniem może kosztować coś ok130tyś netto.

Ale mi chodzi dokładnie w czym się różnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamJD6230    9

Do tej pory JD nie eksportuje z Chin ciągników do Europy.

Pytanie do użytkowników 5R, czy tez starszej wersji, czy ciekł wam uszczelniacz w przednim moście? Bo w 5M już mamy taki przypadek... i już 3 tygodnie czeka się na uszczelniacz... chyba z Chin go wiozą ;)

To w moim jd 5m ciekł uszczelniacz w przednim moście, wreszcie go wymienili po prawie 4 tyg oczekiwania. Podobno uszczelniacz był niewłaściwie założony bo w jednym miejscu był podwinięty. Po małej przejażdżce nie cieknie, ale jutro jadę po przyczepę w sumie zrobię 60 km to wtedy się przekonam czy naprawa pomogła.

Odnośnie samej wymiany to jak patrzyłem jak serwisant odkręca przecinakiem i młotkiem śrubę (taką nietypową bo na obwodzie miał 4 wcięcia na założenie klucza) bezpośrednio umieszczona na wałku napędowym to mnie szlak trafiał (prawie ją zmasakrował, a cała siła uderzenia był przenoszona na koła zębate mechanizmu różnicowego) a później tą samą zakręcił i powiedział że teraz to już zamówią odpowiedni klucz. Nie chciałem go pouczać ale jak dostanę od firmy JD ankietę po 6 mies eksploatacji to opisze wszystko i załączę foto tej śruby. Zastanawia mnie jedno czy na tym polega profesjonalna usługa serwisowa?? Czy to tylko ten diler ma tak "profesjonalnie przeszkoloną kadrę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A jaka to firma jeśli wiedzieć wolno ?

PS.-nie żebym się czepiał ale szlag mnie trafia jak w 90% wypowiedzi widzę słówko "szlak" zamiast "szlag".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

@adamjd6230 własnie to jest urok polskich serwisów, ze maja czesto ludzi którzy pierwszyraz ciagnik widza na oczy i potem tak naprawiają, ja z tego typu serwisantami spotkałem sie kilkakrotnie i to z rożnych firm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co tu dużó wymagać rynek maszyn nowych rozwija się dealerami czy serwisantami zostaja ludzie którzy jeszcze niedawn używkami handlowali albo coś tam naprawiali domowymi sposobami zostali co prawda przeszkoleni ale nażędzia kosztują ai w głowie cały materiał ze szkoleń zostać nie musiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

@hubertuss niby nie wymagać, ale jak sie daje za maszyne 150 czy 200tys, to mysle ze mam prawo wymagać szybkiego i sprawnego serwisu. Zauważ ze od nas rolników to sie wymaga coraz wiecej, zebysmmy taniej, szybciej zdrowiej itd produkowali. I za to ze spelniamy coraz wiecej wymogów to coraz gorzej jestesmy wynagradzani, więc wyznaję taką zasade, ze jeśli odemnie duzo wymagają to ja też wymagam coraz wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Może z tym wymaganiem to nienajlepszy dobór słów był. Ale to niestety tak wygląda. Co do wymagań napewno wymógł bym na serwisancie aby oprócz klucza sobie zamówił także nową śrubę dla mnie w ramach gwarancji oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    1

Każdy serwis nastawiony jest na maksymalny zysk .Znajomy mechanik ze serwisu skody mówił ,że olej w beczce z napisem Mobile Wan to nie żaden Mobil tylko inny po 12zł/l , anie po 40.Podejrzewam że z olejami do ciągników jest tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

w korbankowym serwisie jak przyjeżdża to jest full kluczy, olej zawsze w oryginalnych bańkach, nie jakiś rozlewany z nie wiadomo czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko13    0

biorę 5100 R ale w temcie M cos powiem pogadałem sobie z przedstawicielem u którego brałem R-ke i pytalem sie go o te chinskie mosty powiedział ze owszem korpus jest z chin (odlewany)ale srodek nie, powiedział ze w zadnym obecnie sprzecie niezależnie jakiej marki i jakiej maszyny znajduja sie czesci z chin bo jest tam poprostu taniej.. inni ukrywaja takie zeczy oni chca byc wporzadku, niestety cena robi swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

dobrze Ci powiedział, bo wiedział że do środka nie zajrzysz ;) W chinach nie produkuje części do swoich samochodów np. Toyota, ale w związku z ostatnimi kłopotami finansowymi rozważa taką możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eliano    0

Wydaje mi sie że obecnie wielu producentów nieważne czy to maszyn rolniczych czy innych rzeczy chce zachęcić klijentów niską ceną którą musi na czymś zredukować w tym przypadku jest to most. Lecz nie sądze że John Deere wyda na rynek ciągnika który popsuje mu wieloletnią renomę którą uzyskał na polskim rynku, lecz tego dowiemy sie gdy te ciągniki zaczną pracować w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Źle ci się wydaje, fendt czy np ferrari tanie nie są jest jeszcze wiele innych przykładów. Co do tego ze odlew chiński środek nie tego nikt nie wie a co ma dealer mówić że wszystko chińskie. I to że w każdym sprzecie są części z chin to też mocno naciągana teoria. Częsci z chin wkładają do tego co w założeniu ma btc tanie. Jesli powstaje produkt, któy w założeniu ma byc skierowany do odpowiedniej grupy klientów za odpowiednią cene wtedy jest złożony z droższych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Czyli że dobrze zrobiłem że u nich nie kupiłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTR33    0

ZROBIŁEM MAŁA PRZEJAŻDŻKE 5080M ZE SKRZYNIĄ 16/16 I POWIEM SZCZERZE ŻE DZWIGNIA OD PÓŁBIEGÓW JEST W DOŚĆ NIE PORĘCZNYM MIEJSCU.BYŁO TO MOJE PIERWSZE SPOTKANIE Z TYM CIĄGNIKIEM.MOŻE TO KWESTIA PRZYZWYCZAJENIA I OPANOWANIA ALE ZMIANA BIEGÓW I PÓŁBIEGÓW PODCZAS JAZDY BYŁA DLA MNIE TROCHE UCIĄŻLIWA.PROSZE O WYPOWIEDZ NA TEN TEMAT OSÓB KTÓRE DOSWIADZYŁY JAZDY TAKIM CIĄGNIKIEM NA CODZIEŃ W RÓŻNYCH PRACACH.

Edytowano przez robertbara
Pisanie postów z włączonym Caps Lockiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

przecież skrzynia 16x16 nie ma półbiegów, ma tylko 4 grupy i 4 biegi na każdej grupie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamJD6230    9

uważam że dźwignia od półbiegów jest w dość dobrym położeniu, podczas jazdy nie nie przeszkadza i nie można się pomylić.

Jeździłem dzisiaj M-ką JD 5070M po przyczepę Pronar 6t i dokonałem dokładnego pomiaru spalania z domu wyjechałem z zalanym po korek zbiornikiem:

na przejechałem 58km (95% drogi to asfalt a reszt żwirówka z wertepami) w obie strony zajęło mi to 2 godziny jazdy, w jedną stronę na pusto a z powrotem z przyczepą. Przy obrotach silnika 1900 (oprócz pokonywania żwirówki) spalił 13 litrów ON zrobił 2,3 mtg wychodzi 6,5 litra na godzinę.

A teraz pytanie to dużo czy mało????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

a jak on godziny liczy? zegarowe czy moto godziny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamJD6230    9

liczyłem czas na zegarku a mtg przed wyjazdem zapamiętałem.

Diler Pronaru chwalił mi się że produkują felgi do prawie wszystkich marek ciągników bo mają jedną z największych w europie wytwórnię felg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

no tak już mi pasuje wszystko bop te 58km to w obie strony było,

a te 6,5l/h to czy dużo czy mało ciężko powiedzieć w moim odczuciu trochę sporo

 

Edit

a w JD też są z pronaru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

A co tu dożo mówić JD to powinno mówic samo za siebie ;) wygodny mały zwrotny silny i Nie pali tak dużo jak sie mowi o JD. Super ciągniczki sam sie nad takim zastanawiałem niedawno :D


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj